2025-08-28, 17:53
Medlem
Kollegor för livet framåt, dem är vardagen och ofta våra väster vänner. Vi tillbringar mer tid med kollegor än vad vi gör med ”bästisen” som bor långt borta. Men ofta är kollegor också riktig sjuka 😜

Vad är de sjukaste en kollega på jobb gjort egentligen? Jag kan börja med att rada upp exempel från mitt jobb på statlig myndighet, många av sakerna är gjorda av någon som jag inte vet vem de var.

1. När de blev ruljans på arbetsplats o alla var tvungna att byta plats (hände titt som tätt innan vi blev ABA) så hamna min kollega på en plats som tidigare tillhört en kille som har anknytning vill vissa kriminella gäng (han är laglig). Under hennes nya skrivbord låg hundratals naglar !! Han hade suttit och betat av naglar i flera år och spottat ut dem på heltäckningsmattan! Hon fick låna dammsugare av städerska och städa. Också sjukt att städerska tydligen aldrig dammsug vid denna plats!

2. Toalett marodören. Vi har en kollega (eller flera men tror de är en o samma) som kallas på jobb för ”toalett marodören”. Denna person bajar o spolar inte efter sig, o inte nog med de, den bajar på porslins kanten o stänger sitsen. Så när man kommer in o ska pissa o lyfter sitsen sitter de ibland en fruktansvärd skit där som åker med sitsen upp. Så sjukt äckligt . De är galet att en vuxen gör så

3. En kollega satt i telefonsamtal med kund som sökte sjukpenning, ringde in med frågor om sitt ärende. Ärende var något problem med fot, kanske bruten, jag minns inte. Denna kollega i alla fall rekommenderade kund att besöka hans farbrors ortoped klinik då de förmodligen var skorna som problemet satt i. Han satt alltså i kundtjänst o gjorde reklam för sin familjs företag.

De var några exempel från mig , extra sjuka då jag jobbar statligt.

Om de redan finns en tråd om detta så ber jag om otrolig ursäkt, jag gjorde en google o de kom inte upp något.
Citera
2025-08-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Statliga myndigheter har städning - även under skrivbord.

JA det vet jag väl, vi har riktig bra städning men hon hade inte städat under detta skrivbord av någon anledning . Eller tror du kollega bitit av 100 naglar på en vecka … ? Hur kom dem dit så fort om hon hade städat
Citera
2025-08-28, 18:05
Medlem
En annan grej jag kom på . En kollega kom o gick genom slussen o skulle in i själva kontoret , från andra sida korridoren kom städerska med sin stöd vagn. Kollega skulle vara schysst o öppna dörr inte bara till sig utan även till städerska o tryckte på automatisk dörr öppnare så dörren öppnas med ström . Trodde hon skulle så städerskan slapp . Städerskan skrek NEEEEJ då hon visste vad som skulle ske , dörren slog i städ vagn som fastna mellan dörr o vägg o dörren ”slog” om o om igen på städ vagn då den inte kunde öppnas helt. Borstar o rengörings medel o trasor for ut ur vagnen , min kollega fick bara stå o se skyldig ut innan hon gick vidare 😜
Citera
2025-08-28, 18:13
Medlem
GertBennys avatar
Snott pengar, laptop, digitalkameror, bakfull på jobbet, spytt ut genom fönstret hos kunder på grund av bakfylla. Slagsmål på jobbet, fylleslagsmål när man ligger ut på traktamente, dra tjack på jobbet, runka på toaletten, köra bil utan körkort, påtända/fulla kollegor, knullat tjejer på arbetstid på toaletter, folk som slängt ölflaskor på varandra, personer som ber chefen dra åt helvete och sluter på dagen, en kollega som ströp en annan under en brottningsmatch så han blev blå och han var tvungen och gräva i munnen på honom för att rätta till tungan (dock efter arbetstid, ute på traktamente och en kvarting sprit hade inmundigats, på en måndagskväll).

Ja så är livet som "hantverkare". En del saker här ovan är fd kollegor skyldiga till och en del har jag gjort .
Citera
2025-08-28, 18:15
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin

2. Toalett marodören. Vi har en kollega (eller flera men tror de är en o samma) som kallas på jobb för ”toalett marodören”. Denna person bajar o spolar inte efter sig, o inte nog med de, den bajar på porslins kanten o stänger sitsen. Så när man kommer in o ska pissa o lyfter sitsen sitter de ibland en fruktansvärd skit där som åker med sitsen upp. Så sjukt äckligt . De är galet att en vuxen gör så

Vi hade faktiskt en person på mitt förra jobb som vi också kallade toalettmarodören. Samma tillvägagångssätt som din marodör. Alltid på måndagar.

Jag minns att det var vilda spekulationer om vem det kunde vara. Senare visade det sig att det var en tonåring som var barn till en av de anställda som fått låna passerkortet. Gissningsvis rejält på lyran.

Vem det var kom aldrig fram eftersom det tystades ner av ledningen.
Citera
2025-08-28, 18:17
Medlem
GertBennys avatar
Vill tillägga också när jag var i 20 års ålder så var det en hel del kärringar och äldre kvinnor som var riktigt jävla fräcka och anspelade på sexuella grejer, tyvärr är alla dessa alltid fula som stryk. Någon finsk undersköterska i ett fikarum som ville att jag skulle böja mig ned igen, så hon kunde se min rumpa (hade antagligen ett rejält häng på arbetsbyxorna) så hon hade något att tänka på på kvällen....

Dubbelmoralen är enorm hos många kvinnor.
Senast redigerad av GertBenny 2025-08-28 kl. 18:20.
Citera
2025-08-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Snott pengar, laptop, digitalkameror, bakfull på jobbet, spytt ut genom fönstret hos kunder på grund av bakfylla. Slagsmål på jobbet, fylleslagsmål när man ligger ut på traktamente, dra tjack på jobbet, runka på toaletten, köra bil utan körkort, påtända/fulla kollegor, knullat tjejer på arbetstid på toaletter, folk som slängt ölflaskor på varandra, personer som ber chefen dra åt helvete och sluter på dagen, en kollega som ströp en annan under en brottningsmatch så han blev blå och han var tvungen och gräva i munnen på honom för att rätta till tungan (dock efter arbetstid, ute på traktamente och en kvarting sprit hade inmundigats, på en måndagskväll).

Ja så är livet som "hantverkare". En del saker här ovan är fd kollegor skyldiga till och en del har jag gjort .

Herregud , den här tråden blev verkligen levande nu! Ströper kollega är verkligen en sjuk grej!

Jag hoppas att du inte behöver ta tjack på jobb varenda dag för att orka hela arbetsdagen 😜
Citera
2025-08-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Vi hade faktiskt en person på mitt förra jobb som vi också kallade toalettmarodören. Samma tillvägagångssätt som din marodör. Alltid på måndagar.

Jag minns att det var vilda spekulationer om vem det kunde vara. Senare visade det sig att det var en tonåring som var barn till en av de anställda som fått låna passerkortet. Gissningsvis rejält på lyran.

Vem det var kom aldrig fram eftersom det tystades ner av ledningen.

Jag har också trott att de är barn som gjort det, o visst de är barn ibland med på jobbet men väldigt väldigt sällan, o denna marodör är varje vecka. Inte alltid på måndagar men varje vecka hör jag om någon som hittat äckel på toa !

Men va skönt för dig o din arbetsplats att ni fick ett total stopp.
Citera
2025-08-28, 18:23
Medlem
Har väl varit några incidenter.
Jobbade på en verkstad för många år sen där många var glada i Spanien.
En kollega som var fjärde vecka på måndag morgon rasade omkull när han skulle sätta på sig overallen.
Då skickade basen hem honom.
Skedde samma sak var 4e vecka.
En dag så fick jag köra trucken när truckföraren inte lyckats ta sig upp i trucken på 60minuter.
Sen en lirare som bytte ut inredningen på en av företagsbilarna.
Han plockade ut lädersätena och ersatte med tygklädda från sin egen bil av samma modell.
Han fick sparken.
Citera
2025-08-28, 18:29
Medlem
pn222jws avatar
Några... En tjej var med på ett fredagsmöte - nästa veckas planering - klädd i T-shirt och trosor. En kille lånade 10 kronor av mig för att köpa läsk, och betalade inte tillbaks. På ett jobb gick en (utländsk) kille runt och småpratade ilsket - en annan förstod vad han sa (från samma land) och berättade för chefen att han var rädd för landsmannen.
Citera
2025-08-28, 18:33
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Herregud , den här tråden blev verkligen levande nu! Ströper kollega är verkligen en sjuk grej!

Jag hoppas att du inte behöver ta tjack på jobb varenda dag för att orka hela arbetsdagen 😜

Ja, det roligaste var att det var en då helt ny kollegas första dag/kväll på det jobbet. Vi satt ett gäng och drack i en stuga vi bodde i och han fick se "utstrypningen" sin första kväll med sina nya kollegor. Han berättade i efterhand att han undrat vart fan han hamnat och funderade på att säga upp sig samma vecka haha. Men han blev kvar ett par år innan han gick bort i en sjukdom tyvärr!

Nej då! Tjack var aldrig något för mig, även fast jag testade några gånger. Idag dricker jag knappt och är ganska så tråkig och vuxen
Citera
2025-08-28, 18:41
Medlem
Hade en blöt aw på ett skitjobb på ett kontor för många är sedan. En av tjejerna som vi kan kalla för Natalie blev lite överförfriskad. Hon klädde av sig och i bara trosor och bh brottade hon ner en lite mindre överförfriskad kille vi kan kalla för Kristoffer i korridoren. Hon satte sig gränsle på Kristoffer, överöste honom med kyssar och försökte få av honom kläderna. Intentionen var tydlig. "Men Natalie vad gör du!" utbrast Kristoffer ynkligt samtidigt som hon drog i hans byxor. Vi lyckades dra loss Natalie och satte henne i en taxi hem. Både hon och Kristoffer var "sjuka" hela nästa vecka men sen var det lugnt. Natalie hade en snygg kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in