Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Googlade på var man får landa med luftballong och lustigt nog säger googles "AI-översikt"
Så du får nog ta och skaffa lite bättre kännedom i ämnet (och gärna ge källa på det) ifall vi skall gå på din linje där om vad allemannsrätten säger.
Vad gäller hästarnas öde så gissar jag att det är lika mycket gissande från din sida där gällande hur de skadades, och vad eventuell ersättning som betalats för den skadan. Jag har rätt svårt att tro att balongfararen tänkte "titta! en häst, den skall jag försöka pricka. Bingo! Jag fick den och den skadades riktigt rejält. Hö-hö". Jag tror snarare att det inte var meningen att man skulle orsaka skada.
Oavsett om man lider skada av någon annans klanteri så betyder det inte att man får ta lagen i egna händer som verkar ha skett här.
Den som SKA skaffa bättre kännedom i ämnet är DU DIN AI tomte DETTA SÄGER Naturvårdverket.
Citat:
Betesmarker och hagar får korsas så länge du respekterar och inte stör djuren.
Så ballongmarodören diskvalificera sig rätt så hårt genom att skrämma skiten ur hästarna så två stycken fick avlivas......
Det är detta som är farligt när folk utan någon förståelse eller kritik tar BOKSTAVLIGEN vad AI säger och tar det som den har rätt du har fel.........