• 1
  • 2
2025-08-28, 12:30
Medlem
orvarens avatar
Har lite begränsat med p-plats och en Opel Crossland med takbox finns redan (ja,jag vet! Våta kamremmen,men den skaffades innan jag fanns i bilden och kunde bromsa!) på p-rutan. Rutan är (utan att mäta) runt 7 meter lång,så en skit-liten bil till skulle ju kunna få plats,Crossland är ca 4,2 meter,så runt 3 meter finns ju plats för..
(Jag SKA mäta..)

Den enda jag kommer på är Toyota IQ (Aston Martin Cygnet)!
Vilka fler idiot-små bilar har jag missat?

Detta som ett alternativ till en stor skåpbil,som rymmer medeltidstält,rustning,svärd och all annat skit,men en jävla hantverksbuss att åka alla övriga resor med känns inte lockande..och höjden är begränsad till strax över 2 meter..

Släp säger någon,mja,men det blir nästan lika dyrt som en beggad liten pisse-bil..(drag måste monteras och släp med kåpa kostar väl typ 10kkr beg.)

Vi får ju köra båda bilarna,fullsketna med utrustning,men dels har vi ju två bilar och jag kan trycka in lite bas i den "nya"...(hundarna gillar inte 120db+..)

Gärna vettiga förslag,så inte Messerschmidt,Heinkel och liknande..de går ju ingenting att packa i..

705cm - Crossland 420cm = 300cm
(Jag räknar med att överhänget får gå ut över linjen..?)
Senast redigerad av orvaren 2025-08-28 kl. 12:57.
Citera
2025-08-28, 12:33
Medlem
Pripps0.0s avatar
Minilastbil: https://storyv.net/wp-content/upload...1_151659_1.jpg
Citera
2025-08-28, 12:44
Medlem
OneTaps avatar
peel p50 e vad du söker. får plats i bak fickan o e riktigt ball o unik =) eller kika på tato nano om du vill stoltsera med områdets fulaste bil :P
Citera
2025-08-28, 12:45
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Minilastbil: https://storyv.net/wp-content/upload...1_151659_1.jpg
Ja..men lite trist att åka 30 mil enkel i..
Citera
2025-08-28, 12:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har lite begränsat med p-plats och en Opel Crossland med takbox finns redan (ja,jag vet! Våta kamremmen,men den skaffades innan jag fanns i bilden och kunde bromsa!) på p-rutan. Rutan är (utan att mäta) runt 7 meter lång,så en skit-liten bil till skulle ju kunna få plats,Crossland är ca 4,2 meter,så runt 3 meter finns ju plats för..
(Jag SKA mäta..)

Den enda jag kommer på är Toyota IQ (Aston Martin Cygnet)!
Vilka fler idiot-små bilar har jag missat?

Detta som ett alternativ till en stor skåpbil,som rymmer medeltidstält,rustning,svärd och all annat skit,men en jävla hantverksbuss att åka alla övriga resor med känns inte lockande..och höjden är begränsad till strax över 2 meter..

Släp säger någon,mja,men det blir nästan lika dyrt som en beggad liten pisse-bil..(drag måste monteras och släp med kåpa kostar väl typ 10kkr beg.)

Vi får ju köra båda bilarna,fullsketna med utrustning,men dels har vi ju två bilar och jag kan trycka in lite bas i den "nya"...(hundarna gillar inte 120db+..)

Gärna vettiga förslag,så inte Messerschmidt,Heinkel och liknande..de går ju ingenting att packa i..

Renault Twizy 80.
Citera
2025-08-28, 12:52
Medlem
NollFemNollFems avatar
De flesta "normala" små bilar är ca 3,5 - 3,8 meter långa.
Men sen finns det sådana som t.ex. Citroen Ami hatchback som är ca 2,4 meter lång eller Renault Twizy 80 som är ca 2,3 meter.
Citera
2025-08-28, 12:55
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Renault Twizy 80.
Jaa!! Den är ju skitfrän,men har inte möjlighet att ladda tyvärr och räckvidden är ju..så där..
Citera
2025-08-28, 13:01
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
De flesta "normala" små bilar är ca 3,5 - 3,8 meter långa.
Men sen finns det sådana som t.ex. Citroen Ami hatchback som är ca 2,4 meter lång eller Renault Twizy 80 som är ca 2,3 meter.
Ami går fet-bort,den är för ful till och med för mig..

Räckvidden är för liten,då vi flera gånger åker på event som är typ 30 mil enkel..

Även en 2cv blir för "stor" på p-rutan..tyvärr...
Citera
2025-08-28, 13:04
Medlem
orvarens avatar
Gör andra märken lQ också,eller är det bara Toyota?
(Aston martin-pengar tänker jag inte lägga! )
Citera
2025-08-28, 13:13
Medlem
Suzuki Swift.
Citera
2025-08-28, 13:18
Medlem
Hellesylts avatar
Fiat Panda, Suzuki Ignis, Renault Twingo.
Citera
2025-08-28, 13:38
Medlem
Bara börja titta på så kallade Kei Car (keijidosha), populära saker i japan. Har ett regelverk att följa i storlek och motorvolym ect.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in