2025-08-28, 10:54
Medlem
googlar hittar lite gamla nyheter om att en del butiker började acceptera swish nfc

Kan dock inte se nån nfc i swish appen? Rann det ut i matrix?
Citera
2025-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
googlar hittar lite gamla nyheter om att en del butiker började acceptera swish nfc

Du gör anpassning under "inställningar". Tar under 1 min. Fungerar utmärkt.
Citera
2025-08-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du gör anpassning under "inställningar". Tar under 1 min. Fungerar utmärkt.
hittar bara "betala med bluetooth"
testat att aktivera men ser ingen skillnad i appen

vad gör jag när jag står i kassan, lägger till swish i google wallet?
Citera
2025-08-28, 11:18
Medlem
Betala med Bluetooth - ja, tillåt swish att hitta enheter i närheten, scanna aktuell enhet vid betalningen i butiken
Citera
2025-08-29, 16:34
Medlem
Citat:

Åtminstone på Android behöver NFC inte någon speciell permission vad jag vet så en app kan stödja det utan att de behöver synas.
Citera
2025-08-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Åtminstone på Android behöver NFC inte någon speciell permission vad jag vet så en app kan stödja det utan att de behöver synas.
Har betalat med swish på ica en gång men har för mig man fick scanna qr och använda bankid

Kan man använda swish med nfc och skippa bankid i affären?
Citera
2025-08-29, 17:43
Medlem
Citat:
Har betalat med swish på ica en gång men har för mig man fick scanna qr och använda bankid

Kan man använda swish med nfc och skippa bankid i affären?

NFC används bara för att initiera och identifiera betalningen (istället för QR) så man behöver fortfarande BankID.

https://www.swish.nu/faq/private/hur...ippa-telefonen
Citera
2025-08-30, 09:30
Medlem
För att spinna vidare på det som diskuteras. Vissa Ica butiker (inte mina) och Willys har självscanning i mobilen via deras app. Först tyckte jag att det verkade otroligt smidigt för när man kommer till "kassan" så betalar man också via mobilen, så man kan göra allt via den, men sen kom jag på att jag alltid har en inköpslista i mobilen som jag och frun delar via Google Keep och i normala fall har jag mobilen alltid i handen med inköpslistan öppen, men om jag också ska använda mobilen för att scanna varor så blir det bökigt att hoppa mellan appar osv, så bytte tillbaka till vanlig handscanner.

Vad tycker ni? Är det bättre att scanna med mobilen eller inte?
Citera
2025-08-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
För att spinna vidare på det som diskuteras. Vissa Ica butiker (inte mina) och Willys har självscanning i mobilen via deras app. Först tyckte jag att det verkade otroligt smidigt för när man kommer till "kassan" så betalar man också via mobilen, så man kan göra allt via den, men sen kom jag på att jag alltid har en inköpslista i mobilen som jag och frun delar via Google Keep och i normala fall har jag mobilen alltid i handen med inköpslistan öppen, men om jag också ska använda mobilen för att scanna varor så blir det bökigt att hoppa mellan appar osv, så bytte tillbaka till vanlig handscanner.

På nån mobil kunde jag bara dubbeltoucha så skiftade den mellan två appar

Annars om har listan som en notification så är det bara att scrolla fram den
Citera
2025-08-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

På Android kan du ju splitta skärmen så du har två appar uppe samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in