2025-08-27, 11:08
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja och det roliga i det hela är ju att döden är verkligen inget stort problem. Vi kommer från icke-existens och får testa livet i några år och sen blir det tillbaka till icke-existens igen. Ingen kan vinna eller förlora på det på sikt.

Jag håller med. Nåt som inte existerar kan omöjligt vara ett problem 😅
Men det finns en önskan om att våra liv ska vara märkvärdiga och att vi kommer få träffa våra anhöriga igen.
"Ska allt ändå bara försvinna så kan jag lika gärna lägga mig och dö nu", så tror jag många hade känt om vi kunde bevisa att inget händer efter döden.
Citera
2025-08-27, 11:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Men det finns en önskan om att våra liv ska vara märkvärdiga och att vi kommer få träffa våra anhöriga igen.
"Ska allt ändå bara försvinna så kan jag lika gärna lägga mig och dö nu", så tror jag många hade känt om vi kunde bevisa att inget händer efter döden.
Ok. Så när du kommer till ett enormt julbord med bara smaskiga grejer, och inser att detta tillfälle kommer ta slut, så går du bara därifrån efter bara någon tugga? Är ju meningslöst att äta mer om det kommer ta slut.

Nej, så gör de flesta inte alls, det verkar ju bara vara rätt dumt.
Citera
2025-08-27, 12:24
Medlem
Citat:

Haha ja 😂 Människan har hybris och många har svårt att acceptera sin meningslösa plats i tillvaron.
Då inbillar dom sig att dom är meningsfulla istället, som tex alla religiösa personer gör.

Värsta gökboet 😅
Citera
2025-08-27, 13:45
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok. Så när du kommer till ett enormt julbord med bara smaskiga grejer, och inser att detta tillfälle kommer ta slut, så går du bara därifrån efter bara någon tugga? Är ju meningslöst att äta mer om det kommer ta slut.

Nej, så gör de flesta inte alls, det verkar ju bara vara rätt dumt.

Det är ingen giltlig jämförelse eftersom livet smakar ganska mycket skit.
Men kul för dig om du tycker att det är så himla skoj.
Citera
2025-08-27, 13:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Haha ja 😂 Människan har hybris och många har svårt att acceptera sin meningslösa plats i tillvaron.
Då inbillar dom sig att dom är meningsfulla istället, som tex alla religiösa personer gör.

Värsta gökboet 😅

Ja, och vem hade inte velat komma till himmelriket när man dör? Där ska ju allt vara så himla bra i en hel evighet.
Det tackar man inte nej till. Men det kommer ju inte ske bara för man väljer att tro på det.
Citera
2025-08-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ja, och vem hade inte velat komma till himmelriket när man dör? Där ska ju allt vara så himla bra i en hel evighet.
Det tackar man inte nej till. Men det kommer ju inte ske bara för man väljer att tro på det.

Det finns ju ändå många roliga saker att göra i livet som man kan köra på max före urnan. En lagom dos carpe diem skadar ju aldrig 🙂
Citera
2025-08-27, 18:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det är ingen giltlig jämförelse eftersom livet smakar ganska mycket skit.
Men kul för dig om du tycker att det är så himla skoj.
En del andra skulle tycka att liknelsen är ogiltig eftersom att julbord, till skillnad från livet, smakar ganska mycket skit.

Du kommer att vara död under eoner av tid, det finns verkligen ingen anledning alls till att ha bråttom till detta oundvikliga.
Citera
2025-08-27, 18:55
Avslutad
Skålar varje gång en miljardär dör. Ditt svin använde dina medmänniskor som slavar du ska döden dö och brinna i helvetet
Citera
2025-08-27, 20:37
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Det finns ju ändå många roliga saker att göra i livet som man kan köra på max före urnan. En lagom dos carpe diem skadar ju aldrig 🙂

Jovisst. Men i himlen är allt superbra hela tiden.
Om du gillar lights out iden så hade ju det inneburit att du i himlen kommer få filosofera och tro på lights out i oändlighet.
Att du aldrig dör kommer du inte att märka.
Citera
2025-08-27, 20:41
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
En del andra skulle tycka att liknelsen är ogiltig eftersom att julbord, till skillnad från livet, smakar ganska mycket skit.

Du kommer att vara död under eoner av tid, det finns verkligen ingen anledning alls till att ha bråttom till detta oundvikliga.

Tror du människor går omkring och är jättelyckliga och älskar sina liv hela tiden?
Jag vet inte vad din erfarenhet säger dig men min säger mig att det inte stämmer.
Citera
2025-08-27, 21:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Tror du människor går omkring och är jättelyckliga och älskar sina liv hela tiden?
Jag vet inte vad din erfarenhet säger dig men min säger mig att det inte stämmer.
Vad har det öht med saken att göra? Varför skulle en mentalt frisk människa vilja ta livet av sig vid minsta motgång eller om man bara har lite tråkigt en stund? Dumpad av killen? Finns ju fler. Gråt ut nu, och ta nya tag sen.
Citera
2025-08-28, 08:38
Medlem
Citat:
Jovisst. Men i himlen är allt superbra hela tiden.
Om du gillar lights out iden så hade ju det inneburit att du i himlen kommer få filosofera och tro på lights out i oändlighet.
Att du aldrig dör kommer du inte att märka.

Haha briljant 😂 Vilken bra serie det hade blivit, man får följa några cyniska, sura lights outare uppe i paradiset. Vad säger ni gubbar den här festen var fan inte mycket att hänga i granen 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in