2025-08-26, 22:18
Medlem
rostsyntess avatar
SvenskMUD var ju helt klart magiskt på den tiden.
Citera
2025-08-27, 13:37
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Samt Hatten är din och Badrum badrum.

Vinna kinky rooligt
Citera
2025-08-27, 13:42
Medlem
zombie-nations avatar
Hampster dance, hur man vet om en ko har galna kosjukan (den började skratta hysteriskt), badgerbadgerbadger och andra rörliga bilder med jobbigt ljud.

Och att man kunde välja midilåt till sitt flashvykort!!!
Citera
2025-08-27, 13:57
Medlem
Clownfysiks avatar
Jag minns gamla Netscape Navigator, den där antika webläsaren man surfade med. Jag minns även sökmotorn Altavista som redan nämnts. Jag körde med den långt in efter det att Google hade tagit över och sågs som standard.

Rotten.com minns jag också. Och lemonparty.org. Två av dåtidens chock-sajter. =)
Citera
2025-08-27, 14:01
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Altavista och andra sökmotorer med netscape var grejer det. Sökte man på nåt suspekt och fick träff så innehöll det vad man sökt på. Minns foton på lemlästade folk med avhugget huvud och avhuggen penis instoppad i munnen. Fan så vidrigt men det var ju lite kul i den åldern. Måste ju varit kartellfoton eller nåt.

Och när man kollade nakna damer fick man glatt vänta på att bilden skulle ladda, rad för rad.

Flashback och FNA var väl bland de första sidorna man återkom till.

Det var tider det, innan vanligt folk dök upp och sociala medier trasade sönder det sociala.
Ja rotten.com var en klassiker.
Citera
2025-08-27, 20:27
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja rotten.com var en klassiker.

Tror t.o.m det var ännu tidigare. Innan hemsidor körde på egen domän.

http://ww3.hejochha.com/hosted/users/~nanting/page1.html

😆
Citera
2025-08-27, 20:37
Medlem
Finns det inte tillräckligt många "åhh vad allt var bra förr" trådar?
Nej internet var kefft på 90 talet det enda det dög till var att hänga på irc och scripta. Självklart var fildelningen också possitivt
Citera
2025-08-27, 21:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Finns det inte tillräckligt många "åhh vad allt var bra förr" trådar?
Nej internet var kefft på 90 talet det enda det dög till var att hänga på irc och scripta. Självklart var fildelningen också possitivt

Det var extremt mycket mer användbart än vad det är idag.
Det första jag gjorde när jag fick internet 1996, var att gå med i mailing-listor som rörde mina specialintressen. Fick omedelbart ett internationellt nätverk av människor som delade mina specialintressen. Ingen reklam, inget clickbait, inget ragebait, inget AI-genererat nonsens och inga trollningar.

Jag kunde beställa böcker, skivor, filmer och allt tänkbart från min dator hemma.

Med teknikutvecklingen och bandbredden kom dumheten. Människor som växte upp med youtube-kulturen blev fullständiga idioter, och algoritmerna blev så extrema att vi till slut inte vet vad som är på riktigt och vad som är på låtsas.

I stället för att skaffa nya vänner så grälar vi med främlingar, och några böcker beställer vi inte längre.
Citera
2025-08-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det var extremt mycket mer användbart än vad det är idag.
Det första jag gjorde när jag fick internet 1996, var att gå med i mailing-listor som rörde mina specialintressen. Fick omedelbart ett internationellt nätverk av människor som delade mina specialintressen. Ingen reklam, inget clickbait, inget ragebait, inget AI-genererat nonsens och inga trollningar.

Jag kunde beställa böcker, skivor, filmer och allt tänkbart från min dator hemma.

Med teknikutvecklingen och bandbredden kom dumheten. Människor som växte upp med youtube-kulturen blev fullständiga idioter, och algoritmerna blev så extrema att vi till slut inte vet vad som är på riktigt och vad som är på låtsas.

I stället för att skaffa nya vänner så grälar vi med främlingar, och några böcker beställer vi inte längre.

Kan hålla med i vissa delar av din text men andra nej nej nej, sluta försöka romantisera 90talets internet. du nämner även ett årtal 1996, det är knappast i början av www eran. Jasså vilka sidor beställde du saker ifrån? (kom inte med bortförklaringar att du glömt namnet)
Citera
2025-08-27, 21:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Kan hålla med i vissa delar av din text men andra nej nej nej, sluta försöka romantisera 90talets internet. du nämner även ett årtal 1996, det är knappast i början av www eran. Jasså vilka sidor beställde du saker ifrån? (kom inte med bortförklaringar att du glömt namnet)

Varför ska jag sluta romantisera det? Har du något argument?

Jag handlade från bokus, bengans främst.
Citera
2025-08-27, 22:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Tror t.o.m det var ännu tidigare. Innan hemsidor körde på egen domän.

http://ww3.hejochha.com/hosted/users/~nanting/page1.html

😆
Jag kan inte öppna sidan.
Citera
2025-08-28, 07:47
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kan inte öppna sidan.

Det var nog tänkt som ett fiktivt exempel.
Men ja, så där kunde det se ut. Särskilt privata hemsidor hade långa och krångliga adresser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in