2025-08-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Varför ska jag sluta romantisera det? Har du något argument?

Jag handlade från bokus, bengans främst.

haha herregud du skrev först "Det var extremt mycket mer användbart än vad det är idag."
vilket är rena tramset nej det var det absolut inte. Då tillhör du den lilla promillen av Svenskar som internetshopade på 90-talet. Orkar inte ens kolla upp dessa företag men gissar på att det är det första som dyker upp om jag googlar 90tal internetshop. Varför försöker du blåsa upp dig själv?
Citera
2025-08-28, 10:21
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det var nog tänkt som ett fiktivt exempel.
Men ja, så där kunde det se ut. Särskilt privata hemsidor hade långa och krångliga adresser.
Ja så kan det mycket väl vara. Men det som var mest irriterande var när man satt med ett 56k-modem och fick vänta en kvart på att en bild skulle visas på skärmen.
Citera
2025-08-28, 18:21
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja så kan det mycket väl vara. Men det som var mest irriterande var när man satt med ett 56k-modem och fick vänta en kvart på att en bild skulle visas på skärmen.
Man fick planera onanin ordentligt på den tiden om man ville vara modern.
Citera
2025-08-28, 18:27
Medlem
Haha, det var bättre förr med kvalitetssidor som goatse.cx

nu är det bara skit
Citera
2025-08-28, 19:33
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Man fick planera onanin ordentligt på den tiden om man ville vara modern.
Ja det är ju tyvärr sant.
Citera
2025-08-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och på tal om usenet, så frekventerade jag swnet.politik, swnet.musik och swnet.diverse. Minns legender som kraxpelax, Ola Eriksson (RIP) och LMN (Lars Magnus Nilsson).

Böcker beställde jag på bokus.com (fortfarande trogen kund), och skivor från bengans.com.

Ola Eriksson har jag också många sköna minnen av. Internet (och näten som fanns innan internet) var ju så mycket mindre då så jag vill inte säga så mycket mer. Men Ola var ett original som skrev och skrev och skrev...
Citera
2025-08-29, 07:30
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Geocities.com, pegasus mail 😅
Citera
2025-09-02, 10:51
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ola Eriksson har jag också många sköna minnen av. Internet (och näten som fanns innan internet) var ju så mycket mindre då så jag vill inte säga så mycket mer. Men Ola var ett original som skrev och skrev och skrev...

Han som titulerade sig papperstusskastare?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in