Tror det var runt 99-00, då en polare försökte värva mig till något projekt där man skulle få "betalt för att surfa", genom att se annonser eller något liknande. Snubben doktorerade i astrofysik, men verkade ändå gå på det!
Sedan minns jag att jag hade sida på mp3.com, och strax därefter på IUMA (Internet underground music archive), och en polare som var audiofil, var rasande över att jag lade upp några låtar med vårat gamla band. Invändningen var dock inte att vi inte fick betalt, utan att ljudkvalitén var sämre än CD!
När det gällde porr så var jag stammis på vouyerweb (en sajt som drevs av någon som hette Igor, som myntade uttrycket "funbags"). Det var stillbilder förstås, för det var ju 98-99.
Minns även att jag laddade ner porrbilder på usenet, men kommer för mitt liv inte ihåg namnet på grupperna.
Och på tal om usenet, så frekventerade jag swnet.politik, swnet.musik och swnet.diverse. Minns legender som kraxpelax, Ola Eriksson (RIP) och LMN (Lars Magnus Nilsson).
Böcker beställde jag på bokus.com (fortfarande trogen kund), och skivor från bengans.com.