2025-08-17, 21:46
Medlem
WetCigarettes avatar
Hej!

Tidigare ikväll snubblade jag över en video på Youtube som gick igenom gamla internethändelser. Det gicks igenom gamla internet-hoaxs, konstiga webbsidor och forumfenomen.

Flashback är för mig det gamla internet. Därför tänkte jag att det skulle passa utmärkt med en tråd där vi pratar om gamla internethändelser just här på Flashback.

Vad minns ni? Vad såg ni för sjuka saker på det gamla internet? Blev ni blåsta på något roligt naivt sätt? Har ni ett gammalt hacking-minne? Deltog ni i någon stor forumhändelse?

Låt oss minnas tillbaka och diskutera det som tas upp. Kör på!
Citera
2025-08-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Hej!

Tidigare ikväll snubblade jag över en video på Youtube som gick igenom gamla internethändelser. Det gicks igenom gamla internet-hoaxs, konstiga webbsidor och forumfenomen.

Flashback är för mig det gamla internet. Därför tänkte jag att det skulle passa utmärkt med en tråd där vi pratar om gamla internethändelser just här på Flashback.

Vad minns ni? Vad såg ni för sjuka saker på det gamla internet? Blev ni blåsta på något roligt naivt sätt? Har ni ett gammalt hacking-minne? Deltog ni i någon stor forumhändelse?

Låt oss minnas tillbaka och diskutera det som tas upp. Kör på!

Two girls one cup.

Chokladglass har aldrig varit detsamma sen dess
Citera
2025-08-18, 18:30
Medlem
Adelsdams avatar
Ansiktsburk är en klassiker.
Citera
2025-08-18, 20:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Tror det var runt 99-00, då en polare försökte värva mig till något projekt där man skulle få "betalt för att surfa", genom att se annonser eller något liknande. Snubben doktorerade i astrofysik, men verkade ändå gå på det!

Sedan minns jag att jag hade sida på mp3.com, och strax därefter på IUMA (Internet underground music archive), och en polare som var audiofil, var rasande över att jag lade upp några låtar med vårat gamla band. Invändningen var dock inte att vi inte fick betalt, utan att ljudkvalitén var sämre än CD!

När det gällde porr så var jag stammis på vouyerweb (en sajt som drevs av någon som hette Igor, som myntade uttrycket "funbags"). Det var stillbilder förstås, för det var ju 98-99.
Minns även att jag laddade ner porrbilder på usenet, men kommer för mitt liv inte ihåg namnet på grupperna.

Och på tal om usenet, så frekventerade jag swnet.politik, swnet.musik och swnet.diverse. Minns legender som kraxpelax, Ola Eriksson (RIP) och LMN (Lars Magnus Nilsson).

Böcker beställde jag på bokus.com (fortfarande trogen kund), och skivor från bengans.com.
Citera
2025-08-18, 21:10
Medlem
trickydicks avatar
HotLine Client was the shit
https://hotline.fandom.com/wiki/Clients
Citera
2025-08-18, 22:20
Medlem
String-Emil

Ansiktsburk

Minns även att de var massa memes med ugglor. Typ Orly (?)

Lirade mycket beerstripper och mojafas BMW på Jesper.nu
Citera
2025-08-18, 22:53
Medlem
Inte det som efterfrågas kanske men minns hur det jävla långsamma modemet tjöt och väsnades när man kopplade upp. Helt omöjligt att smygsurfa.
Citera
2025-08-18, 23:17
Medlem
auto-fellatios avatar
Altavista och andra sökmotorer med netscape var grejer det. Sökte man på nåt suspekt och fick träff så innehöll det vad man sökt på. Minns foton på lemlästade folk med avhugget huvud och avhuggen penis instoppad i munnen. Fan så vidrigt men det var ju lite kul i den åldern. Måste ju varit kartellfoton eller nåt.

Och när man kollade nakna damer fick man glatt vänta på att bilden skulle ladda, rad för rad.

Flashback och FNA var väl bland de första sidorna man återkom till.

Det var tider det, innan vanligt folk dök upp och sociala medier trasade sönder det sociala.
Citera
2025-08-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Inte det som efterfrågas kanske men minns hur det jävla långsamma modemet tjöt och väsnades när man kopplade upp. Helt omöjligt att smygsurfa.

Jag stängde helt sonika av uppkopplingsljudet för att smygsurfa.
Citera
2025-08-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette

Har ni ett gammalt hacking-minne?

Hacking och hacking men jag fick lära mig om winnuke väldigt tidigt så satt och djävlades med tråkigt folk på irc genom att winnuka dom, kom en fix för till win95 rätt snabbt men folk var sega på att installera den så man kunde roa sig med det rätt länge.
Citera
2025-08-19, 20:23
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Ansiktsburk är en klassiker.
Samt Hatten är din och Badrum badrum.

Jag minns en hemsida som var populär runt år 2000 där man kunde se animerade videos där Britney Spears blev förnedrad sexuellt och Bill Gates torterad till döds, men jag kommer inte på vad sajten hette. Någon som minns?
Citera
2025-08-19, 20:27
Medlem
Tratten52s avatar
Aftonbladet chatten var bra, jag fick tag på många ragg där. I dag är det nästan omöjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in