Citat:
Ursprungligen postat av
Rabbits
Det de borde ha gjort är att köpa in javanica och sedan strössla lite 7-OH/indoxyl på. Eftersom 7-OH redan finns naturligt i javanica hade det säkert fungerat en stund.
Haha, hade samma idé för länge sen. Blev aldrig något av det, men jag sålde MIT PI ett tag inrikes som tabletter. Att spetsa hirsuta eller javanica med de här alkaloiderna blev det aldrig av, men jag har tidigare skrivit instruktioner för hur man bäst homogeniserar pulveriserat plantmaterial. Effekterna liknar kratom, mest muskelavslappning, men helt utan de humörhöjande effekterna jag såg i mina tester.
Kratom är jämförelsevis rätt smutsig med sin breda receptorprofil, medan 7-OH och MIT PI i princip bara verkar som partiella MOR-agonister. Som ren opioid fungerar 7-OH bra, men som antidepressiv är den rätt kass. Jag tror ändå att många skulle uppskatta de här alkaloiderna.
Tycker det var bra att SS tog in de här alkaloiderna, även om jag hellre sett att de inte släppte båda samtidigt eftersom det lär dra FHM:s uppmärksamhet. När de väl klassas finns det ändå minst två helsyntetiska mitragyninderivat som är ännu mer potenta och sannolikt kommer ta deras plats.