Citat:
Ursprungligen postat av
flytandelycka
Ska ett företag som säljer verktyg inte få ringa till byggbolag och sälja sina nya produkter?
Ska en gymägare inte få ringa upp potentiella kunder som bor i närheten av det nyöppnade gymmet och sälja sina abonnemang?
Ska en entreprenör inte få ringa upp ett företag och sälja sina tjänster?
Vad är din lösning till företag som har befintliga och potentiella kunder över hela landet? Hur ska småföretagare som inte har några kända varumärken växa? Eftersom du vill förbjuda skiten så måste du ju även ha tänkt på en lösning?
För att citera wikipedia:
"År 1987 fanns sammanlagt 52 telefonförsäljningsföretag i Sverige. Tillsammans omsatte de 87,9 miljoner kronor och sysselsatte 438 helårsanställda. År 1992 identifierades 78 telefonförsäljningsföretag som tillsammans omsatte 347 miljoner kronor och hade 870 helårsanställda. År 1999 uppskattades det att den svenska callcenterbranschen sysselsatte omkring 18.000 personer."
Menar du att det inte gick att driva företag i Sverige före 1987? Och varför i helvete skulle en "entreprenör" känna sig manad att ringa till random folk som inte efterfrågar tjänsten? Skulle någon ringa mig och fråga om jag behöver få mitt tak omlagt, hade jag lagt på luren och ringt till någon seriös ist - om behovet funnits. Folk som behöver jaga kunder är per definition oseriösa.