2025-08-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Ja. Däremot tror jag de övriga familjemedlemmar lider tillräckligt av vad deras män har gjort. Kanske inte Anders fru som poserar med björnen. Hur de andra familjerna ser ut vet jag inte. Men finns det med barn i bilden tror jag dom kan ha det väldigt jobbigt. Det är ju trots allt männen som finns misstänka för brott som begått gärningen. Jag hoppas innerligt att resten av familjen/släkten inte alls står bakom detta och stöttar dom grova jaktbrotten.

Å andra sidan, lika barn leker bäst.

Måste rätta mig själv. Bilden på frun som poserar med björnen. Det är inte samma björn och bilden är tagen ett år innan händelsen.
Citera
2025-08-27, 11:57
Medlem
Jävligt sjukt om han får fortsätta vara programledare efter detta.

Han är inget annat än en ynklig liten djurplågare som förtjänar att misshandlas till döds. Alternativ få cancer, dödlig och plågsam variant av cancer.
Citera
2025-08-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Att det rör sig om norrbaggar förvånar mig inte med tanke på deras faiblesse för sälklubbning och harpunering av vikvalar.

Men att som svensk jägare genomföra det här är för mig obegripligt. Indragen vapenlicens på livstid, dryga böter och kännbara fängelsestraff tack.

Vad skulle vara problemet med det?
Hur tycker du man ska fiska säl och val?

Ni vet att man äter björn? Finns att köpa på konserv tom. Jävla fjollor.
Går att äta varg/hund också.
Senast redigerad av Sokernegerhora 2025-08-27 kl. 12:19.
Citera
2025-08-27, 12:29
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokernegerhora
Vad skulle vara problemet med det?
Hur tycker du man ska fiska säl och val?

Ni vet att man äter björn? Finns att köpa på konserv tom. Jävla fjollor.
Går att äta varg/hund också.

Det är en rätt stor skillnad på att fälla björn/varg/annat djur som man sen äter - jämfört med att jaga en mamma med ungar i timmar för nöjes skull. Det är precis det som folk, mig inkluderat, tycker är vidrigt beteende.

Jag respekterar jägare och tycker att de gör ett viktigt jobb när de värnar om djur och natur och bibehåller en balans. Rent etiskt är ett kött från en jägare det bästa du kan äta. Men att hålla på som Isak och co. gjort är fan bara äckligt och ger starka psykopat-vibbar.
Citera
2025-08-27, 12:30
Medlem
Majsmannen2s avatar
Äckliga smuts.

Då det finns fullt lagliga sätt att få jaga.
Citera
2025-08-27, 12:51
Medlem
Hur upptäcktes brottet?

Är det vanligt och riskfritt annars med jaktbrott?

Är det trofejakt eller ideologiskt som att döda varg?
Citera
2025-08-27, 12:52
Medlem
Har något fått tag i förundersökningen?
Citera
2025-08-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Hur upptäcktes brottet?

Är det vanligt och riskfritt annars med jaktbrott?

Är det trofejakt eller ideologiskt som att döda varg?

Någon skickade ett anonymt tips till polisen med bild och videobevis.

Som svar på din andra fråga, det är många faktorer som spelar roll.
Citera
2025-08-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Det är en rätt stor skillnad på att fälla björn/varg/annat djur som man sen äter - jämfört med att jaga en mamma med ungar i timmar för nöjes skull. Det är precis det som folk, mig inkluderat, tycker är vidrigt beteende.

Jag respekterar jägare och tycker att de gör ett viktigt jobb när de värnar om djur och natur och bibehåller en balans. Rent etiskt är ett kött från en jägare det bästa du kan äta. Men att hålla på som Isak och co. gjort är fan bara äckligt och ger starka psykopat-vibbar.

Nöjes skull? Jag vägrar aftonbladet. Följa efter vilt i flera timmar är väl normal smygjakt?
Citera
2025-08-27, 13:07
Medlem
Citat:
Nöjes skull? Jag vägrar aftonbladet. Följa efter vilt i flera timmar är väl normal smygjakt?

Inte med motorfordon som dom gjorde i detta fall..
Citera
2025-08-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Inte med motorfordon som dom gjorde i detta fall..

För? Man får inte följa efter en ren med skooter? Springer du ikapp en björn?
Citera
2025-08-27, 13:16
Medlem
Citat:
För? Man får inte följa efter en ren med skooter? Springer du ikapp en björn?

Det är skillnad att följa efter en ren med en skoter och att jaga ren. Men enligt jaktlagen är det förbjudet att jaga med fordon. Båt på sin höjd, men om jag inte minns helt fel, ska motorn vara avstäng och ha varit det en stund innan du får skjuta.

Det är inte mina ord, det är en lag. Jagar man björn eller annat, finns det olika metoder för att driva djuret eller sitta på pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in