2025-08-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nice. Men det låter lite som att salta på chips tycker jag med isolat på THCa buds. Här har du lite skön Kief att blanda med isolatet annars, 25g för 500:-. Det var busenkelt att blanda ut det med isolatet eftersom att det är som sand. Sen pressar man ihop det hårt bara.

https://www.blulights-cbd-apoteket.se/products/cali-o-bud-pollen-kief?variant=42625641676953
Jag fick även blodtrycksfall som varade i en timma
Tack för tipset ska pröva det
Citera
2025-08-27, 12:41
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Jag fick även blodtrycksfall som varade i en timma
Tack för tipset ska pröva det
Ja det blir nog jättestarkt annars. 25g kan du blanda ut med en 5a isolat. Det kommer bli perfekt. 👍
Citera
2025-08-27, 13:07
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Sen försöker några lura på en att det är "lagligt" lycka till att bli tagen med en halv rökt joint som har redan thc i sig från förbränningen eller en bit som låg för länge i värmen och har blivit därmed olaglig. Mesigt och onödigt att hålla på
Men hur ofta händer det då?
Alla som läser det här, har ni någonsin blivit tagna med en halvrökt THCa joint och inbillat er att ni inte kommer torska?

Sedan kanske du rätt angående trötta blommor, det har jag ingen koll på alls. Dom flesta kör med isolat och hasch låter det som.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-08-27 kl. 13:11.
Citera
2025-08-27, 13:16
Medlem
Beställde isolat av ST i juni som aldrig kom fram och nu fick jag ett brev från tullverket som förklarade varför det inte kom fram!

brottsmisstanke: försök till narkotika brott,5005 narkotikastrafflagen, överlåtelse ink vårdslöshet med narkotika
beslut: förundersökningen läggs ned
motivering: det saknas numera anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats
tull åklagaren avslutade brevet med ett "Hälsningar" undertecknat namn

så ni som nojar över att det är olagligt kan känna er lugna!!!
Citera
2025-08-27, 13:36
Medlem
Citat:
Men hur ofta händer det då?
Alla som läser det här, har ni någonsin blivit tagna med en halvrökt THCa joint och inbillat er att ni inte kommer torska?

Sedan kanske du rätt angående trötta blommor, det har jag ingen koll på alls. Dom flesta kör med isolat och hasch låter det som.
Isolat är bara bra för supercharging. Asså att blanda det redan med en fin Gröning eller hash för att göra det lite starkare. Att röka isolat med vanliga buds eller tobak är slöseri på pengar, ingen bra rök upplevelse för någon som är erfaren. Sen kan man ju leka kemist och blanda runt terpener extra cannabinoider osv men det är svindyrt, mycket bättre att handla äkta varor istället. Visst thca blir thc men bara thc är inte heller kul någonstans, ingen entourage effect (där det blir synergin av alla olika cannabinoider terpener osv) det är där kvalite sitter
Citera
2025-08-27, 15:14
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jo men du pratar om torra buds och jag om fint puk. Jag får 50-60g bra röka för 1599:-

Citat:
Isolat är bara bra för supercharging. Asså att blanda det redan med en fin Gröning eller hash för att göra det lite starkare. Att röka isolat med vanliga buds eller tobak är slöseri på pengar, ingen bra rök upplevelse för någon som är erfaren. Sen kan man ju leka kemist och blanda runt terpener extra cannabinoider osv men det är svindyrt, mycket bättre att handla äkta varor istället. Visst thca blir thc men bara thc är inte heller kul någonstans, ingen entourage effect (där det blir synergin av alla olika cannabinoider terpener osv) det är där kvalite sitter
Citera
2025-08-27, 15:55
Medlem
Citat:
Jo men du pratar om torra buds och jag om fint puk. Jag får 50-60g bra röka för 1599:-
Förstår inte riktigt vad du menar. Pratar vi frf om lagliga nät shops eller vanligt röka? Vet inte vart man kan köpa thca gräs med andra cannabinoider+ terpener för så billigt. Dom flesta shopsen säljer 5or för 600 kr o kanske någon rabatt på 1400 för 15 🥲 och nu pratar jag om hampa buds med thca isolat inget annat
Citera
2025-08-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TangentAttack
Beställde isolat av ST i juni som aldrig kom fram och nu fick jag ett brev från tullverket som förklarade varför det inte kom fram!

brottsmisstanke: försök till narkotika brott,5005 narkotikastrafflagen, överlåtelse ink vårdslöshet med narkotika
beslut: förundersökningen läggs ned
motivering: det saknas numera anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats
tull åklagaren avslutade brevet med ett "Hälsningar" undertecknat namn

så ni som nojar över att det är olagligt kan känna er lugna!!!

Sen när beblandar sig tullverket med inrikespost?
Citera
2025-08-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerJaegarn
Sen när beblandar sig tullverket med inrikespost?
Inte vet väl jag. <fick ett brev där själva brevet var märkt Tullverket. Var DB Schenker som skulle leverera. lämnade aldrig Stockholm enligt spårnings sidan
Citera
2025-08-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TangentAttack
Inte vet väl jag. <fick ett brev där själva brevet var märkt Tullverket. Var DB Schenker som skulle leverera. lämnade aldrig Stockholm enligt spårnings sidan

Skumt. Om det nu inte var någon olaglig substans så borde du kräva tillbaka pengarna om dom har destruerat ditt paket.
Citera
2025-08-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerJaegarn
Skumt. Om det nu inte var någon olaglig substans så borde du kräva tillbaka pengarna om dom har destruerat ditt paket.
stod att jag skulle få tillbaks det och att det skulle komma till ombud.
men ST skickade ett nytt när det hade gått en vecka utan att jag fått något. så om jag får tillbaks något är gratis alltid gott
Citera
2025-08-28, 02:26
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Men jag säger ju att vi pratar om olika saker. Du pratar om gräs och jag pratar om hasch. Angående gräs håller jag med. Men ett hegge Kief går på 1150kr men nu har jag 50g kvar, så nu behöver jag bara köpa en 10a isolat. Sist betalade jag 2800kr för allt.

Visst det kanske inte är det bästa jag har rökt direkt. Men det funkar tillräckligt bra för att röka till vardags. Får jag får 30g extra varje månad föredrar jag det. Jämfört med exempelvis det hasch som såldes på gatan, särskilt den där la mousse varianten. Då är mitt bra jävla mycket bättre och jag skulle inte klara mig hela månaden annars. Hade jag haft ekonomin möjligtvis men att inte riskera ringa innehav överväger allt. Men man torskar självklart för att man rökt.

Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar. Pratar vi frf om lagliga nät shops eller vanligt röka? Vet inte vart man kan köpa thca gräs med andra cannabinoider+ terpener för så billigt. Dom flesta shopsen säljer 5or för 600 kr o kanske någon rabatt på 1400 för 15 🥲 och nu pratar jag om hampa buds med thca isolat inget annat
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-08-28 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in