2025-07-19, 21:46
Medlem
Ozero.Bratvas avatar
Peter är urtypen för en sån person som genuint undrar vad det är för fel på alla andra när ingen vill jobba med honom.

Världens bästa Karlsson.
Citera
2025-07-20, 21:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futures2
Humor sitter i ryggmärgen hos honom – när han glänser är det ren världsklass.

Att han inte har fler gig är märkligt, med tanke på hur stor publik han lockar.
Peter är i sina bästa stunder ett geni, men han lider ju av någon slags mental utmaning. Vet inte om det är diagnostiserat, men jag skulle tippa på bipolär, minst. Vilket gör att han är glasklar och briljant ena stunden och mossig och tråkig den andra. Så ingen vet vad de får när de bokar. Många kollegor har fått leva med båda sidor och är inte helt avslappnade när han är på det humöret, så de tackar väl hellre nej.
Nu har han släppt en skitroiig video där han och en gitarrist sjunger om en taskig barndom. Där är han briljant. Tog ett tag innan jag kände igen honom.
Citera
2025-08-23, 20:02
Avslutad
Det är en stor sorg att Peter Wahlbeck beblandar sig med högerträsket.

Jag gissar det då han ställde upp i alternativa bokmässan.

Lysande komiker.

Han verkar inte gilla SD dock.

Någon som vet var han står politiskt?
Citera
2025-08-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Lysande komiker.

Han är nog väldigt vänster.
Citera
2025-08-28, 01:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Han är nog väldigt vänster.
Jag trodde han var höger. Eller är det bara i provokation från hans sida?
Citera
2025-08-28, 02:31
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Han var vänster tidigare i alla fall. Minns han kom ihop sig med Alf Svensson när han gjorde tv-serien Nyfiken på Gud (som först hette Nyfiken Gud, men pga upphovsrättsskäl fick byta namn) och Svensson mer eller mindre kallade Wahlbeck kommunist vid ett intervjutillfälle.
Citera
2025-08-28, 07:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Lysande komiker.

Det som är sorgligt är att få inser att vi passerat höger-,och vänsteruppdelningen med råge i politiken.
Peter är nationalist, men sosse utifrån hur socialdemokraterna var förr. Numera är alla åtta partier i riksdagen globalister, inget av dom arbetar för nationen Sverige och dess folk.

Tidigare stod han med på riksdagslistan för partiet MoD. https://partietmod.se/#grundprinciper

Han har även figurerat i Swebbtv ett antal gånger: https://swebbtv.se/search?search=Wahlbeck&searchTarget=local Där har han också sålt sin konst.
Citera
2025-08-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Exakt är det väl svårt att säga eftersom han sällan säger något vettigt. Det är bara skämtande om judar och rasism och liknande, går väl inte att dra någon slutsats om åsikter av det förutom att han gillar att provocera. Möjligt att han inte gillar invandringspolitiken och politiska korrekta men höger är han knappast. Han är knappast för marknadsekonomi och frihandel. Tvärtom han han tidigare förespråkat kommunism och obligatorisk veganism.
Citera
2025-08-28, 12:37
Medlem
Citat:
Exakt är det väl svårt att säga eftersom han sällan säger något vettigt. Det är bara skämtande om judar och rasism och liknande, går väl inte att dra någon slutsats om åsikter av det förutom att han gillar att provocera. Möjligt att han inte gillar invandringspolitiken och politiska korrekta men höger är han knappast. Han är knappast för marknadsekonomi och frihandel. Tvärtom han han tidigare förespråkat kommunism och obligatorisk veganism.

Det kan vara så att han blivit så vänster att han kommit hela varvet runt och kommit ut längst ut på högersidan...
Citera
2025-08-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det kan vara så att han blivit så vänster att han kommit hela varvet runt och kommit ut längst ut på högersidan...

Det finns inget sånt varv.
Citera
2025-08-28, 18:20
Medlem
Fasrands avatar
Han gör faktiskt en del bra målningar. Konst. Kollade igenom en del, och mkt håller ojämn konstnärlig kvalitet. På tio, är ca 1 eller två ok. Men dessa är ofta oerhört bra. Om han kan föra över " tv für alle känslan" och det innehållet i måleriet kan det bli mkt bra. Han är bäst när han är crazy och på gränsen till " galen " .
Citera
2025-08-29, 01:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Helt klart en provokatör. Finns vissa likheter med honom och Jonas Inde, fast i Wahlbecks fall har det inte gått lika långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in