Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Bra att mina inlägg väcker dig.
Väcker är inte det ord jag skulle använda. Snarare tvärtom.
Även här är du långt från verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Svarar på några av dina försök till försvar för Reinfeldt mfl abnorma sjuka invandringspolitik.
Att jämföra Singapores invandring med Sveriges är totalt fel.
Singapore har aldrig och kommer aldrig att emot bottenskrapet från mellersta östern, Afrika.
Singapore är ytterst skeptiska till muslimer, Sverige har nästan enbart tagit emot muslimer.
Det är bara goddag yxskaft. Finns ingen jämförelse. Den har du drömt ihop.
Jag pekar på uppmätt data.
En enorm invandring i Singapore.
Vidare säger data att de största andelen invandrare är lågutbildade som gör enkla jobb.
Men Singapore är liberalt. Det slarvar du bort. Där betalas inte några bidrag ut. Det är bara att arbeta och försörja sig. Och det fungerar bra. TIllväxten är hög, och kriminaliteten låg.
En extrem motpol till nationall socialsim.
Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Det samma gäller Schweiz, dom tar inte emot något MENA drägg heller.
Vilket är såväl fel som helt irrelevant. Invandringen är större än i Sverige.
(Vilket är lite anmärkningsvärt då det är ett enomrt tätbefolkat land. (Dock inte lika tätbefolkat som Singapore).
Sverige är bara ödemark i jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Du tog upp Nord Korea, men utelämnade Japan som har mycket liten invandring.
Var det ett misstag eller snarare ett försök att vilseleda debatten?
Det hade varit svårt retarded att nämna Japan.
Du grät över banker och kapitalister. Det finns inte i ditt favoritland Nordkorea. Nordkorea visar hur fint det blir med din politik.
Men det finns i Japan. Därför är Japan helt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Sen försöker du förneka att Reinfeldt uppgörelse med MP om världens mest liberala och generösa asyl/invandringspolitik?
Det är för att du inte är läskunnig. Jag är en av de få i forumet som faktiskt läst avtalet.
Så gott som alla som gråtlipar över avtalet har inte klarat av att läsa igenom det.
Men var är då lagändringarna som detta ledde till. Det finns några. Och när började de gälla?
Det bör man kunna svara på när man anklagar Reinfeldt. Men det klarar inte gråtliperskorna.
Dom tror att det var Reinfeldt som bestämde Utlänningslagen 2005. När GP var statsminister.
Så borta är dom.