Citat:
Gå inte för långt i trollandet, ingen sann liberal tillkännager sådant så ifall du vill spela en karikatyr av en liberal så bör du lugna ner dig i att formulera om att sionister drar i trådarna.
För en liberal så heter det att man står på Israels sida för att de är mellanösterns enda demokratiiiii och glöm inte andra världskriget och att judar är världshistoriens största offer och liknande. Man talar inte om att dansa till judarnas pipa.
För en liberal så heter det att man står på Israels sida för att de är mellanösterns enda demokratiiiii och glöm inte andra världskriget och att judar är världshistoriens största offer och liknande. Man talar inte om att dansa till judarnas pipa.
Man kan säga att liberalism är ett verktyg med vilket jag navigerar världen med nödvändighet medan jag strösslar en del sanningar runt mig. Med det inte sagt att jag inte är liberal, jag är genuint högerliberal så mycket att det emellanåt slår över till libertarian/anarkist.
Till det hör att jag inte är 100% lojal med Israel, jag är inte jude och bör - per definition - inte kunna vara det till 100%, men det har jag upptäckt att många som inte är judar är. Post-kristendom innebär inte att den religiösa människan slutar vara religiös, så det har väl med något sådant att göra. För SD handlar det om att rycka bort sina bruna rötter samtidigt som de på sistone också (pga detta) fått in genuint religiösa.
Min egen liberalism/libertarianism/anarkism handlar om att vara så fri och autentisk som möjligt, vilket förutsätter att inte underkasta mig annat än livets nödvändigheter, så jag kastar kanske ut några sanningar om Israel också längs vägen, utan att på något vis ta ställning för palestiniernas nationalism. Jag tycker snarare att de bör ge upp och bygga sig ett hem någon annanstans. Jag är som sagt emot nationalism. Nationalism har spelat ut sin roll. Palestinierna är ett bra exempel på detta iom att palestinierna har allt att vinna på att ge upp Palestina och låta sig spridas med vinden. På så vis kunde de mest kapabla av dem t o m bygga sig ett liv, nu är de körda. Hade de varit liberaler däremot, då hade de förmått navigera det globala samhället bättre ..