Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Begreppet "global stam" är ologiskt. Antingen är man global och älskar alla, det är motsatsen till stam, eller så är vill man ha en stam med revir, kallas även klansamhälle, och då fokuserar man på sina närmaste och är rädd för resten.
Så du kan behöva revidera din trosuppfattning så den fungerar rent logiskt.
Du kan t.ex bosätta dig 1 vecka i USA och 1 vecka i Irak och se om du föredrar Global eller Stam.
Global familj, passar det bättre? En värld med global gemenskap där det enda som skiljer oss åt är vår kultur och miljö.
Citat:
Ursprungligen postat av
pudrig
Din rubrik är ”när blev det normalt att aldrig bli vuxen?” och jag undrar vad du menar med ”vuxen” och ”när”. Vilken tid är det du vill tillbaka till?
Man ska alltså inte vilja leva i nuet men ändå göra det i naturen, viss teknik är okej men inte elbilar och vi ska värna om djur och natur. Jag hoppas att du förstår att det är lite knepigt att hänga med.
Att använda sig av ChatGPT som verktyg är förstås helt okej, men den kan ibland svamla iväg på de mest teatraliska sätt… kan du kanske koka ner din frågeställning så att man förstår?
Vill inte tillbaka till någon tid, vill att vi skapar en ny värld där hela världen är förenad i sammarbete och fred.
Klart vi ska leva i nuet. Om det skulle innebära att elbilar är det bästa alternativet så elbilar, vad vi än väljer för teknik så måste den vara miljövänlig och ingår i kretsloppet.
Jag ser att du har svårt att hänga med då du påstår att jag säger saker jag inte sagt.
Vad är det du inte förstår i min fråga?
Hur hamnade vi i denna omogna värld vi idag lever i?
Jag har min syn på det, vill veta din men du kanske tycker att den är mogen?