Citat:
Ursprungligen postat av
insikter
Ärligt talat, att försöka rationalisera TS planer på att trippa med barn närvarande med utläggningar om någon överläkare som gjort på något visst sätt och nån stam i Brasilien ger pundarvibes och de säger jag som någon som trippat och missbrukat mer typiska ”missbrukarsubstanser” ganska mycket i mitt liv. Det finns absolut inget sätt att vrida och vända och få det till att detta som TS tänkt göra är sunt föräldrarskap och faktumet att man dessutom gör en tråd som visar att man förstår problematiken i det men ändå överväger är nog den största röda flaggan.
Nej, jag rekommenderar inte heller att ha barn och vara beroende av missbrukarsubstanser.
Jag har inte hört talas om sådana lyckade kulturer och definitivt inte varit i kontakt med dem heller.
Det kan också vara dumt att ta psykedelier med sina barn om man inte är trygg i sin ande att man kan hantera det. Första gången jag tog svamp var så länge sedan att det var lagligt i Sverige och då hamnade jag i ett tillstånd av totalt övertygad solipsism.
För TS del, så har jag inte ens försökt sätta mig in i hans situation genom posthistorik eller så. Kanske ville han bara provocera för dramats skull?
Men sedan min första trip så har jag deltagit i mer än hundra ceremonier där barn deltagit. Främst i Brasilien där det är utbrett och lagligt, men även i typ sju-åtta europeiska länder. Det har aldrig varit några problem.
Bön, sång, harmoni och musik tillsammans med de yngsta, de äldsta och oss mittemellan är fint och bra. Jag har varit med på flera psykedeliska dop, bröllop och begravningar.