2025-08-23, 11:16
Medlem
nakamotos avatar
Vad tycker Flashback-eliten? Ta sig en svamptripp medan kidsen sover och be frugan ta hand om de om nån skulle vakna? En lapp LSD på morgonen en dag i sommarstugan så man orkar härja och leka med barnen hela dagen? Små barn under tre år borde inte märka eller påverkas så mycket. En tolvåring kanske kan tycka att man ser obehaglig ut i ögonen. Vad är era erfarenheter? Själv har jag hittills bara ätit svamp när båda barnen var små och sov, blev en lyckad tripp.
Citera
2025-08-23, 11:20
Medlem
Enligt socialtjänsten - ja.
Citera
2025-08-23, 11:21
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Enligt socialtjänsten - ja.

Obviously, för dem får man ju inte ens röka en joint. Men nu frågade ju om Flashback-elitens åsikt.
Citera
2025-08-23, 11:22
Medlem
Pripps0.0s avatar
Treåringar märker mer än vad man tror och är helt beroende av sina föräldrar, en tolvåring kan gå undan.
Rekommenderas dock inte i något av fallen.
Citera
2025-08-23, 11:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Varför inte trippa med barnen? Är väl hundra gånger bättre än att dina kids springer på stan och köper skit.
Citera
2025-08-23, 11:31
Medlem
sebastian66s avatar
Med tanke på att du frågar en dum fråga så skulle du inte ha barn. Du vet att droger är någonting som kan förstöra väldigt mycket.
Du kan tappar konceptet och kör på tunga och droger efter några år. Det brukar inte vara lämpligt att använda droger och alkohol i barns närvaro.
Det kanske kan vara bättre att separera så att du kan sitta och röka och röka och hitta på massa dumheter långt bort från barnen.
Man ska liksom inte behöva fråga såna här saker som borde vara väldigt naturligt.
Hur tänkte hjärnan på en lördag liksom? Tycker du verkligen på riktigt att det känns rätt att hålla på med droger när man har barn även att barn sover?
Citera
2025-08-23, 11:39
Medlem
Självklart knarkar man inte när man är med sina barn. Sen om du vill göra det när de sover och någon annan vuxen är där är väl upp till dig, men det är ganska WT.
Citera
2025-08-23, 11:40
Medlem
insikters avatar
Ja, till och med jag som är rätt liberal tycker de är en rätt befängd frågeställning. Trippa när barnen sover? Vill man typ ta e på en smekmånad eller nån semester när barnen sover hos mormor/morfar så skulle jag kunna köpa det. Vet inte varför man skulle utsätta sig själv och barnen för en situation som kan spåra ur på 100 olika sätt.
Citera
2025-08-23, 11:42
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Med tanke på att du frågar en dum fråga så skulle du inte ha barn. Du vet att droger är någonting som kan förstöra väldigt mycket.
Du kan tappar konceptet och kör på tunga och droger efter några år. Det brukar inte vara lämpligt att använda droger och alkohol i barns närvaro.
Det kanske kan vara bättre att separera så att du kan sitta och röka och röka och hitta på massa dumheter långt bort från barnen.
Man ska liksom inte behöva fråga såna här saker som borde vara väldigt naturligt.
Hur tänkte hjärnan på en lördag liksom? Tycker du verkligen på riktigt att det känns rätt att hålla på med droger när man har barn även att barn sover?

Svensken är väldigt orädd att supa sig halvt redlös inför sina barn på midsommar etc. I grunden har du såklart rätt men det är väldigt många skötsamma svenssons som skulle behöva höra samma sak.
Citera
2025-08-23, 11:45
Medlem
kalkryggars avatar
Att över huvud taget ställa frågan gör att man är olämplig som medlem i familjen. För barnens skulle borde du säga till kvinnan att du lämnar och skickar försörjningsstöd. Be henne skaffa en ny pappa till barnen omedelbart.

Det är vad jag (den yttersta eliten på FB) anser.
Citera
2025-08-23, 11:45
Medlem
Sqrbankens avatar
Nja. Är en av er nyktra när barnen sover (redo om de vaknar och behöver tröst/hjälp) så pekar jag inte med sossetantspinnen. Akta dig från att gå från bruk till missbruk bara, den gränsen är inte alltid glasklar.

Någonting med att vara onykter (oavsett preparat) dagtid med barn som jag inte är lika säker på. Min farsa hade periodvis inte ett sunt förhållande med alkohol och jag märkte av en olustig (dvs. kändes otryggt) skillnad direkt när han hade så lite som tre öl i kroppen.

Tre öl är Inte mycket, känner mig själv knappt berusad efter tre pilsner (gjorde förmodligen inte min farsa heller) men rätt säker på att de flesta barn märker av sånt direkt. Jag gjorde i alla fall det.

Men visst, svårt jämföra rakt av med dig naturligtvis. Min farsa var rätt instängd och grubblande när han inte hade alkohol i kroppen och blev mer kramig (absolut inte på nått creepy vis i sig, utan "normalt", hade då lättare för att visa känslor) men eftersom han inte var så som person i vanliga fall så kändes det av just den anledningen konstigt och otäckt.
Citera
2025-08-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Svensken är väldigt orädd att supa sig halvt redlös inför sina barn på midsommar etc. I grunden har du såklart rätt men det är väldigt många skötsamma svenssons som skulle behöva höra samma sak.

Tror aldrig jag sett några barn som farit illa av vuxnas bruk och missbruk där föräldrarna varit vettiga vuxna utan alkohol eller droger. Samma sak med folk som spårat med droger, de flesta totalt hjärndöda redan i tioårsåldern. De flesta jag känner tvekar inte inför att röka en joint när barnen är vakna men de är fungerande normala människor med bra jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in