2025-08-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg skjnner ikke at du legger s stor vekt p at TH dna var under borrelsen. Jeg tror det finnes dna av meg p alle skoene til samboeren min. Jeg har tatt p alle skoene. Min samboer tar p alle de samme tingene som jeg tar p her i huset og drar med seg mitt dna rundt omkring.

Det er politiet som har lagt vekt p DNA funnet under borrelsen p sandalen hennes. Og vi snakker nok da om blod. Tror neppe politiet ville reagert om de fant noen hudceller eller et hr fra TH under denne borrelsen. Flytter du ofte p skoa til samboer med blodige hender?
Senast redigerad av Kokadu 2025-08-23 kl. 22:06. Anledning: Rette
Citera
2025-08-23, 21:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, hettemannen hadde hansker.

Hettemannen hadde hansker, og kvelere har "tradisjonelt sett" hansker.
Kan han ha spasert hjem og kvalt henne? Det hres jo helt vilt ut.

Evt. var hanskene der for hindre DNA-smitte. Men kanskje borrelsen ble litt vanskelig s han mtte ta av en hanske for lsne den. Litt vanskelig f tak med innpakkede fingre. Men sandalene mtte vel av.
Citera
2025-08-23, 22:11
Medlem
Nottelitens avatar
om det r sant att ett sms skickades frn telefonen till AEF redan klockan 09.00 p brllopsdagens morgon med ett innehll att hon var besviken p grund av bristen p presenter/firande/uppmrksamhet vid dagens tillflle, s skickade hon inte det sms`et, ingen normal person som sover p natten och r vaken vid en normal tid p morgonen klagar p detta s tidigt och absolut inte om partnern r p jobbet under dagen, klockan 09.00 nsta dag r mer normalt, inte den dagen...
Citera
2025-08-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er politiet som har lagt vekt p DNA funnet under borrelsen p sandalen hennes. Og vi snakker nok da om blod. Tror neppe politiet ville reagert om de fant noen hudceller eller et hr fra TH under denne borrelsen. Flytter du ofte p skoa til samboer med blodige hender?
Jeg kutter meg ofte nr jeg vasker, og det er ikke s lett se, dersom man blr, mens man jobber med vann.
Citera
2025-08-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg kutter meg ofte nr jeg vasker, og det er ikke s lett se, dersom man blr, mens man jobber med vann.

Er det noen som har jobbet med vann i denne saken ettersom du nevner det?
Citera
2025-08-24, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Tenker du at TEH l i badekaret og skrelte poteter?
Citera
2025-08-24, 02:36
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hettemannen hadde hansker, og kvelere har "tradisjonelt sett" hansker.
Kan han ha spasert hjem og kvalt henne? Det hres jo helt vilt ut.

Evt. var hanskene der for hindre DNA-smitte. Men kanskje borrelsen ble litt vanskelig s han mtte ta av en hanske for lsne den. Litt vanskelig f tak med innpakkede fingre. Men sandalene mtte vel av.

Kan vre, at hansker har gjort s det var vanskelig pne borrelsene.
Tror denne skilsmissen er noe som har gjort han helt grn, s det er ikke utenkelig at det har gtt gnagd p han i lang tid, og s plutselig en dag s klikket han og gikk hjem og drap henne.
I ret forut for drapet skal han ha vrt helt jvlig ha med gjre
Men hva med bilene da? Den klokken 07:56 og 08:56?
Ser kanskje for meg at han har hatt en annen rolle hvis TH er hettemannen. Noe som varte kort. Bare sjekke hvordan sta var, om det sto 100 politibiler utenfor, eller om alt gikk etter planen.
Dette mtte han jo vite fr han kom hjem, om alt gikk etter planen.
Hvis planken l snn og snn, s var oppdraget fullfrt. N har vi bare THs ord p denne planken, som veldig mye annet. Hunden, pennen, teppet, brev, ring og alt.
Men ble det ikke gjort et oppring til MN samtidig som at hettemannen spaserte? Kan det vre MB som gjorde dette oppringet uviten om at det var for skaffe TH alibi? Hvis TH ringer MN ofte, s kanskje MN ikke husker denne spesifikke samtalen, og kan dermed ikke si om det var TH eller MB han snakket med.
Citera
2025-08-24, 10:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Tror denne skilsmissen er noe som har gjort han helt grn, s det er ikke utenkelig at det har gtt gnagd p han i lang tid, og s plutselig en dag s klikket han og gikk hjem og drap henne.
Men hva med bilene da? Den klokken 07:56 og 08:56?
Ser kanskje for meg at han har hatt en annen rolle hvis TH er hettemannen. Noe som varte kort. Bare sjekke hvordan sta var, om det sto 100 politibiler utenfor, eller om alt gikk etter planen.
Dette mtte han jo vite fr han kom hjem, om alt gikk etter planen.
Hvis planken l snn og snn, s var oppdraget fullfrt. N har vi bare THs ord p denne planken, som veldig mye annet. Hunden, pennen, teppet, brev, ring og alt.
Men ble det ikke gjort et oppring til MN samtidig som at hettemannen spaserte? Kan det vre MB som gjorde dette oppringet uviten om at det var for skaffe TH alibi? Hvis TH ringer MN ofte, s kanskje MN ikke husker denne spesifikke samtalen, og kan dermed ikke si om det var TH eller MB han snakket med.

Ja, hjem for sjekke sta er jo det jeg har mest tro p nr det gjelder den spaserturen.
Rent teknisk sett kan TH ha drept henne i tidsrommet fra AE avsluttet samtalen med MB og frem til han dro p jobb knappe ti minutter senere. Mens TEH kan ha vrt i boligen og agert "AE" med telefonen.

Faktum er at uansett hvem det er, s har noen hatt en svrt hektisk formiddag i Sloraveien 4 den dagen.

Og at disse (to?) personene gr rundt fri og frank. Lgnene til datteren indikerer at hun mistenker eller vet mer om dette enn hun vil ut med.
Det er rimelig sykt tenke p. Hun har jo to voksne dtre.
Citera
2025-08-24, 10:34
Medlem
Fr inderlig hpe Avhrt kommer med noe nytt til hsten. Eller at politiet gjr noen fremskritt mot personene/miljet de har hatt i skelyset det siste ret.
Citera
2025-08-24, 10:56
Medlem
Citat:

Prestedatteren hevder i avhr at ekteskapet var veldig bra det siste ret. Faktisk s bra hres det ut til at hun hadde reservert en tur for foreldrene, som hadde planer om reise bare 4 dager etter forsvinningen.
Vi snakker her om den turen det ser ut til at Fru Hagen ikke kjente til. Ikke TH ser det ut til heller. Han nevner London i et avhr, men at han hadde ryddet plass til en sydentur fordi kona mer nsket seg sydover. Han forteller heller ingenting om at de er gitt en Londontur i gave fra datteren.

Prestedatteren har ogs sagt at ektepakten fra 1993 ikke ble til for straffe moren. Det var mer at dersom hun ville dra, s skulle hun i hvertfall ikke f med seg noen ting.
Ved gjennomlesning av eget avhr forstr ikke prestedatteren hva hun har ment med at hun ikke skulle f med seg noen ting.

Hun tror imidlertid at foreldrene ville lst den konomiske biten mellom seg og at faren ikke ville straffet moren og latt henne g til grunne. Noe som ikke henger p greip i det hele tatt nr man har gjennom en avtale srget for nettopp at hun ikke skulle f med seg noent ting om hun ville dra, slik datteren hevdet var intensjonen med avtalen.
Senast redigerad av Kokadu 2025-08-24 kl. 11:00.
Citera
2025-08-24, 11:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Prestedatteren hevder i avhr at ekteskapet var veldig bra det siste ret. Faktisk s bra hres det ut til at hun hadde reservert en tur for foreldrene, som hadde planer om reise bare 4 dager etter forsvinningen.
Vi snakker her om den turen det ser ut til at Fru Hagen ikke kjente til. Ikke TH ser det ut til heller. Han nevner London i et avhr, men at han hadde ryddet plass til en sydentur fordi kona mer nsket seg sydover. Han forteller heller ingenting om at de er gitt en Londontur i gave fra datteren.

Prestedatteren har ogs sagt at ektepakten fra 1993 ikke ble til for straffe moren. Det var mer at dersom hun ville dra, s skulle hun i hvertfall ikke f med seg noen ting.
Ved gjennomlesning av eget avhr forstr ikke prestedatteren hva hun har ment med at hun ikke skulle f med seg noen ting.

Hun tror imidlertid at foreldrene ville lst den konomiske biten mellom seg og at faren ikke ville straffet moren og latt henne g til grunne. Noe som ikke henger p greip i det hele tatt nr man har gjennom en avtale srget for nettopp at hun ikke skulle f med seg noent ting om hun ville dra, slik datteren hevdet var intensjonen med avtalen.

Hun sier ogs at ektepakten kan ha blitt inngtt fordi "moren ikke var like flink p konomistyring". Mens TH alts har kalt AE for "finansministeren". Men hun hadde visstnok ikke bankkort til sin egen konto engang. "Nullet".
Citera
2025-08-24, 12:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, hjem for sjekke sta er jo det jeg har mest tro p nr det gjelder den spaserturen.
Rent teknisk sett kan TH ha drept henne i tidsrommet fra AE avsluttet samtalen med MB og frem til han dro p jobb knappe ti minutter senere. Mens TEH kan ha vrt i boligen og agert "AE" med telefonen.

Faktum er at uansett hvem det er, s har noen hatt en svrt hektisk formiddag i Sloraveien 4 den dagen.

Og at disse (to?) personene gr rundt fri og frank. Lgnene til datteren indikerer at hun mistenker eller vet mer om dette enn hun vil ut med.
Det er rimelig sykt tenke p. Hun har jo to voksne dtre.

Ja. Det kan jo nesten se ut som en slags familiesammensvergelse.
I begynnelsen var nok dette utenkelig for mange.
Men n som vi vet mye mer, s kan det nesten se slik ut.
Eldstedatteren kom jo ogs plutselig med en ny ektepakt. Dette var mens TH "l p sofaen der" hos henne, mens S4 var i beslag. Undrer p hva det var, og hva som sto i den. Politiet m vel kunne se p papiret om hvor gammel denne var. Om det var en som TH hadde snekret sammen i full fart.
En underskrift er jo lett forfalske ved legge det nye arket over et gammelt ark med hennes underskrift, og s et lys under s det skinner gjennom, og s er det bare skrive rett av. Samme som Per Orderud gjorde for sette grden over p seg.
Ja, det er mulig at TH har drept henne rett etter at han la p rret etter samtale med MB.
Og s har TEH laget denne fiktive samtalen ved ringe til til seg selv med AEs telefon, og at hans egen telefon l hjemme hos han selv med autosvar.
Da tenker jeg at bilen som kom der klokken 08.56, kan ha vrt snnen.
Og s har det vrt en bil der klokken 07.56. Har det skjedd noe feil, at drapet har blitt utsatt en time?
At drapet egentlig skulle skje klokken 8? TH brukte vel dra p jobb tidligere enn klokken 9.
7 eller 8 mener jeg ha lest. EDIT Kan de ha brukt VHF-radio, men s har forbindelsen vrt for drlig.
Signalene blir svekket hvis det er mye trr og bygninger i veien. Da rekker signalene bare maks en km, og noen ganger bare 500 meter. Dette er hvis man bruker jaktradio p 5 watt. Hvis man kjper lisensfri VHF-radio, s sender den med bare 0.5 watt, og det rekker bare 100 meter.
Det er s mange brikker, og i mange teorier s passer mange av brikkene sammen, men s er det alltid noe som ikke passer sammen. Men hvis man sier at elektroniske spor har blitt klusset med, s kan kabalen g opp.
Hvis TH har ftt bde MB, eldstedatter og snnen med p dette, s m han vre en manipulator av dimensjoner. Men det vet vi vel egentlig at han er. Han liksom knakk sammen i grt, men han var ikke blank p ynene, og felte ikke en tre. Og s i neste yeblikk driver han gr frem og tilbake mellom kjkken og stue. Han virker sint fordi at han ikke fr journalistens sympati. Journalisten sitter der med pokerfjes.
Typisk psykopater, de prver frst med late som at de er lei seg, og hvis det ikke hjelper, s blir de rasende sint.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-24 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in