2025-08-23, 18:04
Medlem
Bodde på samma hotell för 10 år sedan, man fick skriva på ett papper att det var på egen risk innan dom öppnade dörren så man kunde gå ut på balkongen.
Citera
2025-08-23, 18:04
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hijaj
Bodde på samma hotell för 10 år sedan, man fick skriva på ett papper att det var på egen risk innan dom öppnade dörren så man kunde gå ut på balkongen.
Va?
Citera
2025-08-23, 18:49
Medlem
Kremerad i Sverige, men utan DNA-prov först, och nu undrar de vem det var?
Citera
2025-08-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Va?

Jag frågade varför, dom så att det varit många "olyckor" balkongen var mycket liten men utsikten fantastisk, bodde högt upp.
Citera
2025-08-23, 19:07
Medlem
Public Enemys avatar
Att inte DNA-testa kvarlevorna innan dessa kremeras är ju ett stort misstag.
Citera
2025-08-23, 19:51
Medlem
Nu låter jag kanske hemsk men hur kunde inte föräldrarna göra mer där och då? Känns lite sent att utreda allt nu? Hur trovärdig var uppgiften om att han ska ha setts i Phuket i Maj?
Citera
2025-08-23, 21:19
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Kremerad i Sverige, men utan DNA-prov först, och nu undrar de vem det var?
och go-fund me på det..

Känns nu typ som att vem som helst kan starta en konspirationsteori om ens barns död.
Citera
2025-08-23, 22:16
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Och vem fan är Lowe Engström?

TS får det att låta.som att det vore någon kändis som har dött.
Citera
2025-08-23, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Jäklar vad underligt. Vilken plåga att inte veta säkert om ens son är död? Varför åkte han till Thailand i hemlighet? Och vem var den andra som checkade in på hans hotellrum? Träffat någon kärlek?

När man tar med prostituerade till hotell i Bangkok vill de oftast behålla hennes ID i receptionen som pant under tiden, för din säkerhet, så att du inte blir rånmördad av nåt ice-luder.

Om det var två personer registrerade och de inte vill ge ut uppgifter så misstänker jag något liknande då de ju faktiskt är ett lyxhotell och behöver bevara sitt rykte kring sekretessen, men att någonting gått riktigt snett ändå eftersom han ju trots allt verkar ha blivit rånmördad.

Detta rimmar också med att han åkte i hemlighet.
Senast redigerad av Smegmium 2025-08-23 kl. 22:27.
Citera
2025-08-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0Ker
De påstår att kroppen var 168cm lång, men att Lowe var 175cm, de får sedan kroppen hem till Sverige men väljer då att inte ens försöka få någon att bekräfta att tatueringen inte fanns ,att i Sverige kolla tandavtryck , eller ptjaa, att mäta kroppen?
Jag tyckte också det var väldigt konstigt. Man borde ju tagit tandavtryck.
Citera
2025-08-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
När man tar med prostituerade till hotell i Bangkok vill de oftast behålla hennes ID i receptionen som pant under tiden, för din säkerhet, så att du inte blir rånmördad av nåt ice-luder.

Om det var två personer registrerade och de inte vill ge ut uppgifter så misstänker jag något liknande då de ju faktiskt är ett lyxhotell och behöver bevara sitt rykte kring sekretessen, men att någonting gått riktigt snett ändå eftersom han ju trots allt verkar ha blivit rånmördad.

Detta rimmar också med att han åkte i hemlighet.

Krångligt att rånmörda någon på ett lyxhotell. Kan det ha varit fler inblandade än ett luder? Hotellpersonal.

En annan sak. Hur mycket pengar sitter en sån kille på. Lantsortskille på 21 år på rymmen. Fattar inte. Om han vill ligga finns väl andra orter och dessutom ensam.

Sen varför måste föräldrarna ha pengar till.detta? Finns någon sida där man kan se fler bilder av pojken?
Citera
2025-08-23, 23:03
Medlem
Hegamons avatar
Nej, tyvärr det här får jag inte ihop:

Citat:
Kroppen begravdes i Thailand efter 4 dagar utan att vi eller någon svensk myndighet informerats och godkänt.

Att en person begravs 4 dagar efter denne dör i Thailand kan jag förstå. Men jag förstår inte turerna kring kremeringen som skulle skett i Sverige:

Citat:
Kroppen kremerades i Sverige inför begravningen då det inte skulle ha gått att ha en kistbegravning med en kropp som börjat förruttna och luktade.

Om jag skulle spekulera, det blir inte bra men: Har Lowe själv innan sin eventuella död talat om att han ville bli begravd i Thailand? Det är inte ovanligt med folk som åker till just asiatiska länder för att ta sitt liv det sker regelbundet, en utåt sett paradisliknande plats lockar som en plats att avsluta allt på.

Sedan är det ju lätt för mig spekulera i att något hänt, någon blivit mördad, eller att bårhuset tagit fel person, att polisen slarvat och gissat sig till dödsplats. Personligen tycke jag tyvärr det låter som ett självmord och att polisen i Thailand förväxlat saker och ting. Jag har fått intrycket att Thailändska polisen är relativt duktig och noggrann, men jag kan såklart ha fel här.

Spekulerar jag vidare så skulle jag tolka om uppgifterna runt mobilens användning efter påstådda tidpunkten för dödsfallet, som ett misstänkt mord. Men jag har inte tillräckligt med bevis för att tro något sådant just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in