Nej, tyvärr det här får jag inte ihop:
Citat:
Kroppen begravdes i Thailand efter 4 dagar utan att vi eller någon svensk myndighet informerats och godkänt.
Att en person begravs 4 dagar efter denne dör i Thailand kan jag förstå. Men jag förstår inte turerna kring kremeringen som skulle skett i Sverige:
Citat:
Kroppen kremerades i Sverige inför begravningen då det inte skulle ha gått att ha en kistbegravning med en kropp som börjat förruttna och luktade.
Om jag skulle spekulera, det blir inte bra men: Har Lowe själv innan sin eventuella död talat om att han ville bli begravd i Thailand? Det är inte ovanligt med folk som åker till just asiatiska länder för att ta sitt liv det sker regelbundet, en utåt sett paradisliknande plats lockar som en plats att avsluta allt på.
Sedan är det ju lätt för mig spekulera i att något hänt, någon blivit mördad, eller att bårhuset tagit fel person, att polisen slarvat och gissat sig till dödsplats. Personligen tycke jag tyvärr det låter som ett självmord och att polisen i Thailand förväxlat saker och ting. Jag har fått intrycket att Thailändska polisen är relativt duktig och noggrann, men jag kan såklart ha fel här.
Spekulerar jag vidare så skulle jag tolka om uppgifterna runt mobilens användning efter påstådda tidpunkten för dödsfallet, som ett misstänkt mord. Men jag har inte tillräckligt med bevis för att tro något sådant just nu.