2025-08-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Kan absolut vara så. Det finns ju en stor takterrass på det här hotellet och där skulle han enkelt ha kunnat hoppa ner från vilken sida han vill.

Varför hoppar man när det finns betydligt mindre slaskiga sätt som tabletter el gift?
Citera
2025-08-23, 15:55
Medlem
Exit scam kallas det.
Föräldrarna vill tjäna lite pengar på slutet av sitt barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Finns även på Arvika Nyheters instagram.
https://www.instagram.com/p/DE7KKxMuwGy/

"En minnesfond har startats för att hedra Lowe och ska samtidigt främja arbetet mot psykisk ohälsa."

Verkar som att han led av psykisk ohälsa.
Kan det ha varit ett planerat självmord, med tanke på att det skedde under en utlandsresa som han inte ville att föräldrarna skulle känna till?

Han kanske drog dit för att knulla och ingen skulle få veta om det?

Jag var utomlands första gången när jag var 20 av just den anledningen.
Sa jag skulle till Spanien men drog till Thailand istället på knullsemester
Citera
Medlem
Snedlunds avatar
Samma tid och nästan samma dag som detta fall: https://www.thaiexaminer.com/thai-ne...found-in-room/

Samma hotell och nästan samma klockslag som svensken 2014.

Mycket märkligt det hela.
Citera
2025-08-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ni som tror att han kan ha fejkat sin egen död. Och sen då? Gömma sig i Thailand med ett pass som inte längre är giltigt? Han kan inte resa nånstans.

Samt hur fan får man tag i en död kropp?
Som dessutom hade behövt vara vit.
Isf hade han behövt döda nån random vi snubbe i Thailand, lägga på gatan och sen dra därifrån. Knappast sannolikt
Citera
2025-08-23, 16:11
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Hur kommdom fram till att det var lowe från första början då om kroppen inte hittades utanför hans hotellrum?
Hade kroppen pass eller andra saker på sig som antydde att det var just lowe som låg där?

Och varför skulle Lowe inte höra av sig om han levde?

Tror 100% Att det är Lowe och att han är död. Thailändska polusen har säkert gjort en slarvig utredning av något som är ett rutinärende för dem, och ingen brottsmisstanke finns.

Klart föräldrarna vill veta vad som hände, och griper efter varje halmstrå.

Men folk såg Elvis efter hans död utan att han levde.

Ingen scam heller, men förtvivlade människor, som desperat vill ha ett avslut.

Mycket sorgligt allting.

LL
Citera
2025-08-23, 16:18
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedlund
Samma tid och nästan samma dag som detta fall: https://www.thaiexaminer.com/thai-ne...found-in-room/

Samma hotell och nästan samma klockslag som svensken 2014.

Mycket märkligt det hela.

Om du visste hur många som åker till Thailand som en slutdestination i livet och slutar med ett nose dive från ett höghus i Pattaya eller BKK så skulle du tappa hakan.

Har själv varit vittne till att en snubbe hoppade från The Base i Pattis.

Folk har gjort låtar om det.. minns en text som går något i stil med:
"If everything goes to hell there is always VT6"

VT6 står för View Talay 6 och är ett höghus i Pattaya där många också hoppat ifrån.
Senast redigerad av Biggedy 2025-08-23 kl. 16:21.
Citera
2025-08-23, 16:37
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rantaren
En bekant åkte i hemlighet från Sverige för att hoppa från sitt hotellrum, alltså planerat självmord utomlands. Det kanske är det som hänt här.

Lowe själv eller den som bodde med honom på hotellrummet menar du?
Citera
2025-08-23, 16:44
Medlem
Bara för att thailändsk och svensk polis är värdelösa på att utreda och dokumentera så tvivlar jag inte på att det är han som hittades.

Obduktionsrapporten längd på 168cm och ”chubby” säger absolut ingenting efter ett fall på 200 meter.

Att någon annan hoppat från samma byggnad som rymmer tusentals människor 10 år tidigare säger inte heller någonting.

Finns garanterat både vittnen som sett honom både innan, under och efter och bilder som kan bekräfta att det är han. Tror även deras beskrivning av utredningen är lite överdriven. Det hade säkert inte hållit i en rättegång, men det betyder inte heller att det inte är han, bara att de gjort ett jävligt dåligt jobb, vilket inte är ovanligt för både svensk och thailändsk polis.

Om det inte är han så måste någon annan hoppat från samma hotell. De har väl ändå koll på vilka som bodde där? Då skulle det ju saknas en ytterligare person? Vem? och helt utan spår av Lowe någon annanstans. Känns helt orimligt att det inte är han.
Senast redigerad av Seasons15 2025-08-23 kl. 16:48.
Citera
2025-08-23, 17:10
Medlem
Detta händer hela tiden i Thailand.

Det är ingenting som är speciellt konstigt här, förutom att föräldrarna inte försäkrade sig om att det var han, när kroppen kom till Sverige.
Citera
2025-08-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Om du visste hur många som åker till Thailand som en slutdestination i livet och slutar med ett nose dive från ett höghus i Pattaya eller BKK så skulle du tappa hakan.

Har själv varit vittne till att en snubbe hoppade från The Base i Pattis.

Folk har gjort låtar om det.. minns en text som går något i stil med:
"If everything goes to hell there is always VT6"

VT6 står för View Talay 6 och är ett höghus i Pattaya där många också hoppat ifrån.

Skulle jag hamna så snett i livet att jag bor på ett hotell i Pattaya så skulle jag också hoppa.
Citera
2025-08-23, 17:16
Avstängd
coolabananer123s avatar
Vad ska dom ha av go fund me till?
Varför ska man skänka pengar?

Vill inte låta oschysst men han ser lite chubby ut på bilderna föräldrarna håller. Ni vet stor benstomme. Thai är små så att kalla honom chubby är nog inga konstigheter.
Var han 1.75 kan man väldigt enkelt vara 1.68 efter att han hoppat höjdhopp och tatueringen är väl ända frågetecknet men 1. Varför.fanns inga bilder på kroppen? 2. Varför togs inget tandkort? 3. Varför åkte han i hemlighet?

Luktar något men jag vet inte vad än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in