2025-08-23, 21:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ni förnekar Israels mord på civila i anslutning till GHF.

Hela världen har rapporterat om detta.

Israel och IDF har erkänt.

Och ni förnekar. Vem försöker ni lura.

Israel medger att människor dödats vid matutdelningar
https://omni.se/israel-medger-att-manniskor-skadats-vid-matutdelningar/a/wgo5gL

Det är faktiskt helt sjukt. Ni förnekar pågående krigsbrott. Ni kan klassas som psykopater.
Världen rapporterar inte om skottlossningar "inifrån folkmassorna". Världen rapportera heller inte om att Hamas genast gick ut och varnade gazabor från att hämta mat hos GHF när projektet inleddes. Allvarliga repressalier skulle bli följden för den som var fräck nog att hämta mat där. Gissa vilka "repressalier" som avsågs.
Citera
2025-08-23, 21:28
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Precis detta som FN varnat för i snart över ett år. Benjamin Dousa är medansvarig. Han legitimerade sionazisternas svältstrategi genom att dra in Sveriges bistånd till UNRWA. Hela regeringen är ett gäng vidriga empatilösa medlöpare.

Vad du fabulerar. Alla förnödenheter som går genom UNRWA går direkt till Hamas. Och eftersom Israel inte släpper igenom mat genom organisationen i fråga, så skulle pengar—alltså, dina och mina skattepengar—bokstavligen vara pengar i sjön. Det är otroligt hur ni islamister, vänsterradikaler och nationalister inte kan tänka steget längre.

/AI
Citera
2025-08-23, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Världen rapporterar inte om skottlossningar "inifrån folkmassorna". Världen rapportera heller inte om att Hamas genast gick ut och varnade gazabor från att hämta mat hos GHF när projektet inleddes. Allvarliga repressalier skulle bli följden för den som var fräck nog att hämta mat där. Gissa vilka "repressalier" som avsågs.
Men din propaganda rapporterar från den högerextrema regimen i Israel med internationellt efterlyste Netanyahu i spetsen.

Jag litar mer på FN och världsmedia än psykopater i Tel-Aviv och på Flashback.
Citera
2025-08-23, 21:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Men din propaganda rapporterar från den högerextrema regimen i Israel med internationellt efterlyste Netanyahu i spetsen.

Jag litar mer på FN och världsmedia än psykopater i Tel-Aviv och på Flashback.
Varför får jag en känsla av att du är glad över att gazaborna far illa? Är det för att det stärker Hamas sak?
Senast redigerad av ReedMe 2025-08-23 kl. 21:41.
Citera
2025-08-23, 21:34
Avslutad
Citat:
Varför får jag en känsla av att du är glad över att gazaborna far ill? Är det för att det stärker Hamas sak?
Mannen du är inte i kontakt med dina känslor. Du har inga känslor.

Fördömer du svälten i Gaza?

Fördömer du morden på civila i Gaza?

Anser du att ICJ arresteringsorder på Netanyahu ska respekteras?
Citera
2025-08-23, 21:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Mannen du är inte i kontakt med dina känslor. Du har inga känslor.

Fördömer du svälten i Gaza?

Fördömer du morden på civila i Gaza?

Anser du att ICJ arresteringsorder på Netanyahu ska respekteras?
Varför låter inte Hamas gazaborna ta skydd i tunnlarna? Varför skolas småbarn i att bli martyrer i kriget mot juden? Varför blir ni Hamaskramare förbannade när IDF vill flytta på civila för att kunna kommar åt Hamasråttorna som gömmer sig i underjorden?

Det kan jag svara på: Ni vill att barn ska dö för att kunna ge judarna skulden och vinna propagandakriget i världsmedia.
Senast redigerad av ReedMe 2025-08-23 kl. 21:43.
Citera
2025-08-23, 21:50
Medlem
Citat:
Varför låter inte Hamas gazaborna ta skydd i tunnlarna? Varför skolas småbarn i att bli martyrer i kriget mot juden? Varför blir ni Hamaskramare förbannade när IDF vill flytta på civila för att kunna kommar åt Hamasråttorna som gömmer sig i underjorden?

Det kan jag svara på: Ni vill att barn ska dö för att kunna ge judarna skulden och vinna propagandakriget i världsmedia.
Bingo.

Dousa är nazist/rasist eller kramare av terrorister verkar det som. Eller bara icke intellektuell nog för att förstå komplexiteten bakom denna konflikten och anledningarna till varför situationen är som den är. Lågbegåvade/oärliga skyller allt på judar istället för att säga sanningen.
Om man inte är något av det så kommer fokuset ligga på att få bort Hamas som skapar situationen för gazaborna då Hamas exploaterar folket för sina onda nazistiska & rasistiska agendor. Inte stödja Hamas som man gör genom att skicka pengar. Hade Hamas medvetet inte skapat svälten och civilas utsatthet så skulle alla haft mat så det räcker och blir över där med tanke på alla bidrag som donerats samt att civila hade levt mycket bättre. Men hatet mot judarna väger tyngre än civilas väl och ve.

Så ni som säger att rösta på SD, hur tänker ni när en röst på SD är en röst på M?

Om man bryr sig om civila gazabor och "barn" på riktigt så bör man vara kritisk mot Hamas istället för att sprida deras propaganda vidare som enbart leder till att civila lider/blir offer.

Citat:
Israel väljer att svälta Gazas befolkning. Det är ett krigsbrott.
Snarare Hamas som svälter gazas befolkning genom sina krigsbrott mot judarna "sionister". Men fortsätt att ljuga, det kommer verkligen gynna civila gazabor, not.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-08-23 kl. 21:56.
Citera
2025-08-23, 21:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Vilka omänskliga ord. Du är ond!

Jasså? Människor som röstar på våldsbejakande islamister, eller som i Sverige - hejar på våldsbejakande islamister - gör sig bäst som döda. Ju snabbare de avlägsnas från jorden desto bättre. Givetvis gäller det även deras hjärntvättade barn.

Om islamister röstar fram islamister, som begår terrorbrott och startar krig, så är det både rimligt och logiskt att människor kommer dö. Svält, våld och död kommer med krig. Väljer man krig så väljer man död, då får man skylla sig själv. Det gäller även dig, dina anhöriga och dina barn. Bara så du vet.
Citera
2025-08-23, 21:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Bingo.

Dousa är nazist/rasist eller kramare av terrorister antar jag. Eller bara icke intellektuell nog för att förstå komplexiteten bakom denna konflikten och anledningarna till varför situationen är som det är. Lågbegåvade/oärliga skyller allt på judar istället för att säga sanningen.
Om man inte är något av det så kommer fokuset ligga på att få bort Hamas som skapar situationen för gazaborna då Hamas exploaterar folket för sina onda nazistiska & rasistiska agendor. Inte stödja Hamas som man gör genom att skicka pengar. Hade Hamas inte medvetet skapat svälten så skulle alla haft mat så det räcker och blir över där med tanke på alla bidrag som donerats.

Så ni som säger att rösta på SD, hur tänker ni när en röst på SD är en röst på M?

Om man bryr sig om civila gazabor och "barn" på riktigt så bör man vara kritisk mot Hamas istället för att sprida deras propaganda vidare som enbart leder till att civila lider/blir offer.
Jag är inte klar över Dousa än. Kappvändare? Förrädare? Obildad? Tiden får utvisa.

Jag får en känsla av att moderaterna medvetet rör sig närmare sossarna. Kan ha fel.
Citera
2025-08-23, 21:57
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vad du fabulerar. Alla förnödenheter som går genom UNRWA går direkt till Hamas. Och eftersom Israel inte släpper igenom mat genom organisationen i fråga, så skulle pengar—alltså, dina och mina skattepengar—bokstavligen vara pengar i sjön. Det är otroligt hur ni islamister, vänsterradikaler och nationalister inte kan tänka steget längre.

/AI

Exakt.

Israel har varit tydliga med att:

1. Grundkrav för fred är att gisslan släpps.
- de islamistiska palestinierna har varit tydliga i sitt val då gisslan inte släppts. Israel går fria från synd.

2. Biståndet ska delas ut under Israels kontroll av FN - FN vägrar - biståndet står och ruttnar vid gränsen.
- även här är valen tydliga. Israel går fria från synd.
Citera
2025-08-23, 22:01
Medlem
Citat:
Jag är inte klar över Dousa än. Kappvändare? Förrädare? Obildad? Tiden får utvisa.

Jag får en känsla av att moderaterna medvetet rör sig närmare sossarna. Kan ha fel.
Jo känns så, allt för makten för M verkar det som.

I och med denna konflikten sprids med massa lögner och propaganda på nätet/sociala medier(ofta folk som är riktiga judehatare och islamister som sprider den agendan, förklädd lögnaktigt i humanism och godhetens färger och nazism förklädd till "antisionism" - samtidigt så glömmer ofta dessa propagandister säga sionister utan säger judar rakt ut - freudian slip), samt lyckats att hjärntvätta lågbegåvade så såg M sin chans till att vinna röster från dessa obildade typer. Man vet mest troligen sanningen men väljer att ljuga bara för att vinna röster.

Nu när högern håller på att infiltreras och infekteras av terroragenda, varför rösta höger ens? Med vänstern blir välfärden åtminstone bättre.
Citera
2025-08-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vad du fabulerar. Alla förnödenheter som går genom UNRWA går direkt till Hamas.

Myten om att Hamas skulle stjäla biståndet behandlas i relevant tråd: (FB) Nödhjälpsläget i Gaza: Inga bevis för att Hamas stjäl bistånd

Citat:
Det är otroligt hur ni islamister, vänsterradikaler och nationalister inte kan tänka steget längre.

Det som är otroligt är hur lättlurade ni israelkramare är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in