2025-08-22, 22:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi snackar en 20 årig grabb, 192m lång, vänsterfotad som vann beep-testen i MFF förra säsongen och som dessutom enskilt tog oss till CL-playoff ifjor. Rackabajsaren mot PAOK, bara den var värd 50 miljoner. Att Rydström satt honom i frysboxen säger inte ett skvatt om hans potential - som är väldigt stor. Han lär få speltid i Championship direkt, vilket skulle göra honom till en av Sveriges bästa mittbackar (sett till ligatillhörighet), enbart slagen av Hien, Ekdal, Starfelt och Gudmundsson (kan vikariera på den positionen).
Kan slå vad om att du kommer få väldigt fel även på denna punkt.

Zätterström, Zätterström...

Jag har sett ett fåtal MFFare som inte ser hans höjd, du är en av dem. Som om hans insats mot PAOK är helt bortglömt. Eller hans strut mot Sirius ifjor. Du glömmer dessutom att nämna att han är riktigt snabb för att vara så stor, vilket är ovanligt annars för resliga mittbackar. Kanske att han är svag i positionsspelet och orutinerad men annars tycker jag han sitter på massor av kvalitet. Från MFF-forum:

Underskattad spelare.

Kaiser Nils har tyvärr varit för omständlig och långsam i passningsspelet, och det var antagligen en av anledningarna till att man tog in Djuric som är snabbare med fötterna och kan slå långa, precisa passningar.

Men Nisse Z kan säkert utveckla fotarbetet vad det lider, och då kan det bli riktigt bra.

Nu är han visst såld till England.
Citera
2025-08-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Haha, många har försökt att locka över Totte, men likväl förblir han trogen sitt Peking. Beundrandsvärt ändå.

Snittat minst 10 mål sedan han återvände -19. Man kan nog lugnt säga att utan Totte så hade Norrköping harvat i Superettan.
Bortsett från när han var junior i Norrköping, så har han nu 360 matcher i deras A-lagströja och 132 mål och 33 assist. Är han den meste "trogne" vi har som är aktiverat i allsvenskan?

I AIK är det Salétros som efter u-lagen gjort 218 tävlingsmatcher.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-08-22 kl. 23:47.
Citera
2025-08-23, 00:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Vad var roligt?

Citat:
Ok så det kanske är spelsättet som inte passar honom? Får väl hoppas att Sheffield's fotboll passar Nils. Ska bli väldigt kul att följa honom i Championship.

Nuförtiden så går ju klubbarna mycket efter potential så hur du kan tycka att prislappen på Nils är hög medan den är rimlig på Benkovic är bara märkligt. Presterat säger du, dåtid. Ja om vi tittar tillbaka 1 år så har Nils totalt lite mer än 1100 minuter spelade i Allsvenskan denna säsong adderat med CL kvalet förra året medan Benkovic har lite mer än 1700 minuter spelade i Allsvenskan denna säsong + ECL-kvalet. På den tiden har båda varsitt mål och Nils har 1 assist medan Benkovic har 2.
Om vi tittar på antalet minuter i Allsvenskan totalt.
Nils Zätterström: 1 618 minuter och 2 mål. Filip Benkovic: 1 481 minuter och 1 mål + 2 assist.
Benkovic har inte gjort några poäng i ert ECL-kval trots att han fick 110 minuter totalt mot Paide och 90 + 90 mot Györ. Det är alltså sämre än vad Nils gjorde mot PAOK. Detta är bara grovstatistik, ska man gå längre ner på djupet lär vi se ännu större skillnader även om jag absolut inte underskattar rutinen er 30 miljonersman sitter på. Visst du lär väl kontra med att Nils varit i frysen i år, men återigen är det potentialen man värvar i detta fall. Det skiljer dessutom 8 år mellan spelarna.

Vilket otroligt trams att jämföra mittbackar på poäng. Du förstår att alla andra skrattar åt dig?
Citera
2025-08-23, 12:04
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad var roligt? 1. 2. 3.

Vilket otroligt trams att jämföra mittbackar på poäng. Du förstår att alla andra skrattar åt dig? 4.

Att du: 1. Trodde att Wikipedia är en tillförlitlig källa. 2. Inte visste att vilken kotte som helst kan skriva på hemsidan. 3. Att kotten som skrev hette Krakover i efternamn.

4. Det är ett sätt att jämföra statistik även om det inte är parametrar man ska utgå ifrån när man bedömer helheten av en mittbacks kompetens i defensiven. Användaren skrev dock att Nils inte presterat, har man då ett högre målsnitt i Allsvenskan + CL kval än vad en 28-årig har i Allsvenskan + ECL kvalet mot amatörlag som Paide, då får man omformulera sin formulering något.

Och givetvis fick vi 37 miljoner. Kommer ni få 30 miljoner för Benkovic?

Du förstår att alla skrattar åt dig som litar på Wikipedia?
Citera
2025-08-23, 15:40
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
På tal om hyllor, vad har du att säga om era senaste värvningar?
Har bara fått någorlunda koll på Flataker.
Unga spelare är väl alltid intressanta. Helm, Yohanna och Nissen har alla fina egenskaper som behövs men är väl oklart om de kan färga på allsvensk nivå än. Verkar hända mycket kring P19 också med provspelare från världens alla hörn även om det inte är supersannolikt att någon av de blir aktuella för A-laget redan i höst.

Flataker ska starta varje match om inte den Maradonavälsignade petar honom.
Citera
2025-08-23, 18:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Flataker ska starta varje match om inte den Maradonavälsignade petar honom.
Världens bästa argentinare blir isf 12:e utlänningen i truppen. Kan bli problematiskt?
Citera
2025-08-23, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Får hålla med här. Vasic kan jag absolut se uppsidan med, kommer han tillbaka i form är det en riktigt bra allsvensk striker, även en bra tillgång vid sidan av planen, och som mentor åt de yngre förmågorna. Bajen-hjärta har han ju delux.

Totte Nyman är klart bästa nian i serien ja, utan vidare konkurrens. Han hade utan problem kunnat spela i en bättre liga än Allsvenskan, om han hade velat.

Jag håller med dig om Vasic som en bra kulturbärare. Så länge det inte blir för mycket supporterperspektiv på det. Som spelare, nja, tror det blir ganska mycket mellanmjölk.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bortsett från när han var junior i Norrköping, så har han nu 360 matcher i deras A-lagströja och 132 mål och 33 assist. Är han den meste "trogne" vi har som är aktiverat i allsvenskan?

I AIK är det Salétros som efter u-lagen gjort 218 tävlingsmatcher.

Tror inte det är någon som slår Totte när det kommer till laglojalitet. Bra siffra på Salétros också.

Nu är han inte ur-MFFare men Johan Dahlin har gjort 371 matcher för oss. Bland fortfarande aktiva ur-MFFare är det Lewicki som har flest matcher, 292 och då har han mer eller mindre varit borta i två år.
Citera
2025-08-23, 19:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Att du: 1. Trodde att Wikipedia är en tillförlitlig källa. 2. Inte visste att vilken kotte som helst kan skriva på hemsidan. 3. Att kotten som skrev hette Krakover i efternamn.

4. Det är ett sätt att jämföra statistik även om det inte är parametrar man ska utgå ifrån när man bedömer helheten av en mittbacks kompetens i defensiven. Användaren skrev dock att Nils inte presterat, har man då ett högre målsnitt i Allsvenskan + CL kval än vad en 28-årig har i Allsvenskan + ECL kvalet mot amatörlag som Paide, då får man omformulera sin formulering något.

Och givetvis fick vi 37 miljoner. Kommer ni få 30 miljoner för Benkovic?

Du förstår att alla skrattar åt dig som litar på Wikipedia?

Herregud du är fan helt efterbliven.

Jag ifrågasatte Wikipedia eller hur din jävla sopa? Kan du inte länka ett inlägg där jag litar 1000% på Wikipedia?
Citera
2025-08-23, 20:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tror inte det är någon som slår Totte när det kommer till laglojalitet. Bra siffra på Salétros också.

Nu är han inte ur-MFFare men Johan Dahlin har gjort 371 matcher för oss. Bland fortfarande aktiva ur-MFFare är det Lewicki som har flest matcher, 292 och då har han mer eller mindre varit borta i två år.
Jesper Gustavsson har enligt Transfermarkt gjort 296 matcher för Mjällby, tror han kan bli rätt svårslagen när han lägger fotbollsskorna på hyllan om sisådär 5 år.
Citera
2025-08-23, 21:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Herregud du är fan helt efterbliven.

Jag ifrågasatte Wikipedia eller hur din jävla sopa? Kan du inte länka ett
inlägg där jag litar 1000% på Wikipedia?

Vem försöker du lura?
Läs ditt inlägg igen, det går inte att tolkas på annat sätt än att du är alldeles för trög för att fatta att vem som helst, när som helst, kan redigera/skriva på Wikipedia. Så även innan en av era värvningar presenteras. Annars ser jag inte varför du skulle ha behovet att ifrågasätta Wikipedia? Bara det är ju helt orimligt/efterblivet i sig och blottar din lögn rakt igenom.

Nu när jag tänker efter, så blir ditt ursprungsinlägg än mer obegripligare när jag tänker på det.

Citat:
Någon har redan lagt in Mammini på spanska Wikipedia

Vad är det som är roligt?

Citat:
Att han inte är presenterad?

Går inte att tolkas på annat sätt än att du 1. Är i extas i tron om att Wikipedia är sanningsenligt och att ni nyss gjort en argentinsk supervärvning som inte blivit officiell. 2 Du faktiskt tycker det är konstigt och är förvånad att Wikipedia far med osanning då er värvning inte blivit presenterad - om det är så - så måste du varit helt efter om det kommer som en chock att Wikipedia inte är en tillförlitlig källa.

Citat:
Varför har någon lagt upp honom på spanska Wikipedia när han inte ens är presenterad?

Här blottar du att du inte vet vad du pratar om. Du fattar ju inte ens att vem som helst kan redigera i Wikipedia? Jag kan t.ex. gå in ikväll och skriva att AIK Solna bildades i Tensta 2003.
Eller är det bara så att du är så torr och typ 15 år efter i tiden och tycker det är coolt när någon ändrar något som inte är inom ramarna på wiki?
Poängen är: Vi med eftergymnasial utbildning som fattar vad källkritik innebär, blir inte förvånade när vi ser något icke-sanningsenligt på Wikipedia och vi har absolut inte behovet att "ifrågasätta" en särskild text därifrån då vi redan vet att man ska ta allt på wikipedia med en nypa salt. Och vi blir absolut inte förvånade att läsa något märkligt där.

Du verkar ju vara både förvånad och i extas samtidigt. Det går inte att tolkas på annat sätt.
"Jag ifrågasatte wikipedia..." - Man behöver inte ifrågasätta något som alla redan vet är en skitkälla.

En nyfiken undring. Fungerar du på samma sätt i verkligheten när du ska ut och äta? Går du in på restaurang "Solna Mikrovåg" med 1 stjärna på tripadvisor? Ett ställe så beryktat att till och med råttorna går omvägar runt köket medan gästerna står och har diarréparty utanför? Självutnämnd finsmakare som du är går du väl in trots att restaurangen pryds med en trasig neonskylt i bakgrunden som lyder: “mat som du aldrig glömmer (hur mycket du än försöker)”, oberörd som du leker märker du väl inte att det osar gammalt gruppboende och att menyerna är laminerade mer för att skydda gästen än själva pappret.
Efter att ha beställt dagens special – “Surprise Surprise” – serverad med vad som visar sig vara rutten potatis och existentiell ångest kommer du på att...det smakar… konstigt. Genuint förvånad, som om du precis upptäckt att eld är varmt och vatten är blött. Vi andra? Vi är inte förvånade. Vi hade bara väntat på exakt det ögonblicket. För ibland måste en idiot äta skit för att förstå varför alla andra inte gör det.
Citera
2025-08-23, 21:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vem försöker du lura?
Läs ditt inlägg igen, det går inte att tolkas på annat sätt än att du är alldeles för trög för att fatta att vem som helst, när som helst, kan redigera/skriva på Wikipedia. Så även innan en av era värvningar presenteras. Annars ser jag inte varför du skulle ha behovet att ifrågasätta Wikipedia? Bara det är ju helt orimligt/efterblivet i sig och blottar din lögn rakt igenom.

Nu när jag tänker efter, så blir ditt ursprungsinlägg än mer obegripligare när jag tänker på det.

Citera mig inte.

Vad är det som är roligt?

Går inte att tolkas på annat sätt än att du 1. Är i extas i tron om att Wikipedia är sanningsenligt och att ni nyss gjort en argentinsk supervärvning som inte blivit officiell. 2 Du faktiskt tycker det är konstigt och är förvånad att Wikipedia far med osanning då er värvning inte blivit presenterad - om det är så - så måste du varit helt efter om det kommer som en chock att Wikipedia inte är en tillförlitlig källa.

Här blottar du att du inte vet vad du pratar om. Du fattar ju inte ens att vem som helst kan redigera i Wikipedia? Jag kan t.ex. gå in ikväll och skriva att AIK Solna bildades i Tensta 2003.
Eller är det bara så att du är så torr och typ 15 år efter i tiden och tycker det är coolt när någon ändrar något som inte är inom ramarna på wiki?
Poängen är: Vi med eftergymnasial utbildning som fattar vad källkritik innebär, blir inte förvånade när vi ser något icke-sanningsenligt på Wikipedia och vi har absolut inte behovet att "ifrågasätta" en särskild text därifrån då vi redan vet att man ska ta allt på wikipedia med en nypa salt. Och vi blir absolut inte förvånade att läsa något märkligt där.

Du verkar ju vara både förvånad och i extas samtidigt. Det går inte att tolkas på annat sätt.
"Jag ifrågasatte wikipedia..." - Man behöver inte ifrågasätta något som alla redan vet är en skitkälla.

En nyfiken undring. Fungerar du på samma sätt i verkligheten när du ska ut och äta? Går du in på restaurang "Solna Mikrovåg" med 1 stjärna på tripadvisor? Ett ställe så beryktat att till och med råttorna går omvägar runt köket medan gästerna står och har diarréparty utanför? Självutnämnd finsmakare som du är går du väl in trots att restaurangen pryds med en trasig neonskylt i bakgrunden som lyder: “mat som du aldrig glömmer (hur mycket du än försöker)”, oberörd som du leker märker du väl inte att det osar gammalt gruppboende och att menyerna är laminerade mer för att skydda gästen än själva pappret.
Efter att ha beställt dagens special – “Surprise Surprise” – serverad med vad som visar sig vara rutten potatis och existentiell ångest kommer du på att...det smakar… konstigt. Genuint förvånad, som om du precis upptäckt att eld är varmt och vatten är blött. Vi andra? Vi är inte förvånade. Vi hade bara väntat på exakt det ögonblicket. För ibland måste en idiot äta skit för att förstå varför alla andra inte gör det.

Orkar inte med ditt jävla trams längre. Fortsätt gråt över Sebs landslagsuttagningar istället.
Citera
2025-08-23, 21:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Vad händer med Mammini?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in