2025-08-21, 16:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Och det roliga är?

Varför har någon lagt upp honom på spanska Wikipedia när han inte ens är presenterad?
Citera
2025-08-21, 16:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Varför har någon lagt upp honom på spanska Wikipedia när han inte ens är presenterad?

Du vet väl att vilken kotte som helst kan skriva på Wikipedia?

1. En överoptimistisk aikare som är i extas över en skadedrabbad argentinare
2. En insatt person från Argentina som vet vad han talar om.

Något av det.
Citera
2025-08-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Finns inte en chans att Mjällby inte vinner guld nu. Vi som är största utmanare behöver typ 7 vinster 3 oavgjorda 0 förluster sista 10. Även då räcker det för Mjällby att få resultatraden 6 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster för att vinna. Detta i kombination med spelschemat är det bara gratulera till guldet.

Schemat är dessutom upplagt så att Mjällby har ett behagligt spelschema fram till omgång 25 (möter GAIS borta plus 4 bottenlag) och därefter avslutar de serien med 3 hemmamatcher. Jag har svårt att se var de ska gå bort sig. Jag har lika svårt att se Bajen gå rent med det spelschemat. Hur ofta vinner ni i Malmö?
Citera
2025-08-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Artiklen är uppdaterad av användaren Enlazador de mundos:

Mi nombre es Gustavo Krakover, soy de la ciudad de La Plata, Argentina.
Citera
2025-08-21, 16:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91

Citera
2025-08-21, 17:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kanske ett sidospår men nu kan väl alla som låst sig på att er strategi handlar om att värva unga spelare som är två år ifrån A-laget vara tysta ett tag. Nu byter ni ju en ungdom mot en 33-årig skyttekung.
Vi har truppen full av ung talang, och massor av kandidater i P19 men framför allt från HTFF, så där har vi ingen brist.
Däremot intressant att vi nått en nivå där det inte bara handlar om att växa ekonomiskt, utan att vi kan ta in färdig allsvensk toppklass. Vi kommer få se fler sådana här värvningar från Bajen framöver tror jag, då klubben är på en helt annan nivå idag jämfört med för några år sedan.
Säger det för att poängtera att strategin inte är något statiskt, utan föränderlig beroende på vart Hammarby är.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-08-21 kl. 17:29.
Citera
2025-08-21, 17:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Du vet väl att vilken kotte som helst kan skriva på Wikipedia?

1. En överoptimistisk aikare som är i extas över en skadedrabbad argentinare
2. En insatt person från Argentina som vet vad han talar om.

Något av det.
Du kan se vem som står bakom ändringar på Wikipedia

Senaste ändring började 00:57 i morse och avslutades 01:54 av användaren World Linker

https://es.m.wikipedia.org/w/index.php?title=Ivo_Mammini&action=history
https://es.m.wikipedia.org/w/index.php?title=Ivo_Mammini&diff=prev&oldid=169092 272

Profil för användaren
Empecé hace varios años y cuando me da el tiempo me ocupo de subir paginas e imágenes.

Les envío un saludo cordial.

mitt namn är... jag kommer från... Jag började skriva här när jag hade tid att lägga upp sidor och bilder.. Varma hälsningar, typ.

Citat:

Aa, ok, du var före. Snyggt! Ser också att min browser lyckades översätta hans användarnamn. Kanske inte så jävla snyggt gjort.
Senast redigerad av Teu 2025-08-21 kl. 17:50.
Citera
2025-08-21, 17:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Schemat är dessutom upplagt så att Mjällby har ett behagligt spelschema fram till omgång 25 (möter GAIS borta plus 4 bottenlag) och därefter avslutar de serien med 3 hemmamatcher. Jag har svårt att se var de ska gå bort sig. Jag har lika svårt att se Bajen gå rent med det spelschemat. Hur ofta vinner ni i Malmö?
Kanske bara jag som tycker så här, men bottenlag i slutet av säsongen är det sista man vill möta. Hellre någon toppkonkurrent som ramlat för långt borta från racet och inte har något att spela för eller något lag som ligger kvar i mitten oavsett vad som händer.

Nu har vi visserligen fått spö av Blåvitt ganska nyligen, men det där är annars en jävligt bra kandidat för ett lag man vill möta nu. Inga reella chanser till topp 3 och kanske inte direkt i riskzonen för att åka ur. Dessutom med en akademi fylld med spelare som man kanske tar upp och ger chansen till speltid.
Citera
2025-08-21, 18:37
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske bara jag som tycker så här, men bottenlag i slutet av säsongen är det sista man vill möta. Hellre någon toppkonkurrent som ramlat för långt borta från racet och inte har något att spela för eller något lag som ligger kvar i mitten oavsett vad som händer.

Nu har vi visserligen fått spö av Blåvitt ganska nyligen, men det där är annars en jävligt bra kandidat för ett lag man vill möta nu. Inga reella chanser till topp 3 och kanske inte direkt i riskzonen för att åka ur. Dessutom med en akademi fylld med spelare som man kanske tar upp och ger chansen till speltid.

Håller helt med. Lag som slåss i botten är det sista man vill möta i avslutande matcher. Med det sagt finns det inte en chans att Mjällby sjabblar bort detta. Vi har max råd med en förlust till samtidigt som Mjällby måste torska åtminstone 3.
Citera
2025-08-21, 18:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Håller helt med. Lag som slåss i botten är det sista man vill möta i avslutande matcher. Med det sagt finns det inte en chans att Mjällby sjabblar bort detta. Vi har max råd med en förlust till samtidigt som Mjällby måste torska åtminstone 3.
Jag kan nog fortfarande dessvärre se fallet framför mig. Det är klart att dom har en jävla harmoni och en tro på sitt spel som bär dom fram, men dom har också haft en jävla tur med skador hittills och har tappat ligans bästa spelare i "Rövkär" redan. Tappet av Killerich kom lite ur det blå för min del, men det där kommer också svida. Kjaer och Svanberg är intressanta inköp men jag tror inte det är spelare som är redo att gå in och ersätta denna säsongen.

Vi kan nog återkomma till frågan efter dom mött karate-GAIS. Ska bli intressant och se hur skadelistan ser ut efter den matchen. Kan nog också bli 0 poäng för Minkbönderna.

Edit* Ska kanske revidera det jag skrev om Blåvitt. Dom har naturligtvis en reell chans på tredjeplatsen. DIF är väl egentligen den enda klubben som redan nu spontant känns som dom som inte har något att spela för. För långt upp och för långt ner, typ.
Senast redigerad av Teu 2025-08-21 kl. 18:51.
Citera
2025-08-21, 19:58
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi kan nog återkomma till frågan efter dom mött karate-GAIS. Ska bli intressant och se hur skadelistan ser ut efter den matchen. Kan nog också bli 0 poäng för Minkbönderna.
Fast forward till när GAIS lägger sig på alla fyra med arslet i vädret och blir besudlade av Mjällby...
Citera
2025-08-21, 20:05
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Fast forward till när GAIS lägger sig på alla fyra med arslet i vädret och blir besudlade av Mjällby...

Magkänslan säger GAIS vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in