Citat:
Ursprungligen postat av
Valvanto
Håller helt med. Lag som slåss i botten är det sista man vill möta i avslutande matcher. Med det sagt finns det inte en chans att Mjällby sjabblar bort detta. Vi har max råd med en förlust till samtidigt som Mjällby måste torska åtminstone 3.
Jag kan nog fortfarande dessvärre se fallet framför mig. Det är klart att dom har en jävla harmoni och en tro på sitt spel som bär dom fram, men dom har också haft en jävla tur med skador hittills och har tappat ligans bästa spelare i "Rövkär" redan. Tappet av Killerich kom lite ur det blå för min del, men det där kommer också svida. Kjaer och Svanberg är intressanta inköp men jag tror inte det är spelare som är redo att gå in och ersätta denna säsongen.
Vi kan nog återkomma till frågan efter dom mött karate-GAIS. Ska bli intressant och se hur skadelistan ser ut efter den matchen. Kan nog också bli 0 poäng för Minkbönderna.
Edit* Ska kanske revidera det jag skrev om Blåvitt. Dom har naturligtvis en reell chans på tredjeplatsen. DIF är väl egentligen den enda klubben som redan nu spontant känns som dom som inte har något att spela för. För långt upp och för långt ner, typ.