Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Eller blir det mest att du försöker hålla igång pratet genom att berätta om dig själv? Det är ju ett arbete i sig att hålla igång ett samtal för man vill helst inte ha pinsamma tystnader.
Ett typiskt och väldigt vanligt klagomål från damer som varit på dejt är att killen bara pratat om sig själv, som att de vill sälja in sig själva.
Vad bor du, vad jobbar du med etc räknas nog inte för det är för basic. Hur kommer det sig att du ville plugga det, har du bott utomlands, vad tyckte du om filmen etc räknas.
Ställer ni frågor, och följdfrågor baserat på svaren, eller har tjejerna rätt i att dejter ofta är en one man show? Kvinnor får så klart också svara och berätta om sina upplevelser även om jag främst vänder mig till män.
Nu har jag inte dejtat på måååånga år, men har läst en del både här och på andra ställen, och jag tror att många killar/män fördärvar för sig själva just på det område som du nämner.
De vill vara måna om att marknadsföra sig själva och då blir det jag, jag, jag, med resultat att de helt enkelt inte visar något intresse för den som de dejtar.
Vem vill dejta någon som inte visar intresse för en?