2025-08-22, 09:47
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
De vet att riksnivåns kommunikationsfolk kommer att hålla örnkoll på allt som rör partiet, men förstås låtsas inte veta något alls.

Ytterst vill ju Dumpen att staten skall ta över verksamheten och kriminalisera försök, som det fungerar i många andra länder. Allt de kan göra som rör politik och politiker är bra för dem. Allt som ger uppmärksamhet är bra för dem. En sån här intervju med mähäpolitiker som inte vill prata och som hela tiden uttrycker sitt avstånd mot Dumpen är bra för dem.
Riksnivå? Var det inte på distriktsnivå?

Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
660

Förstår inte poängen med telefonsamtalet med distriktsordförande. Hur ska han kunna svara på hur de arbetar mot övergrepp mot barn. Det är väl ändå en fråga de får ta på Riks-nivå. Att gäddan råkade vara centerpartist har ju egentligen ingenting med saken att göra.

Sedan behöver man ju inte vara sympasitör av Dumpens metoder för att ta avstånd med sexchattande och övergrepp på barn.
Så sant!
Citera
2025-08-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det tror inte jag heller, men det undrar man visst om man är det minsta intresserad av det som är sant eller inte och inte bara vill bli matad med lyteskomik, även om det senare är rätt jävla mäktigt.

Menar du att Dumpen är lyteskomik? Eller att du tycker lyteskomik är rätt jävla mäktigt?
Citera
2025-08-22, 09:52
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jag är benägen att hålla med. Visst ska han informeras om att #660 kommer att publiceras på Dumpen, men jag tycker också att det är mysko att ställa såna frågor till honom. Det är skillnad på ett politiskt parti och en vanlig arbetsgivare, så är det, men det är ju knappast så att arbetsgivare har fått frågan om hur de arbetar mot övergrepp mot barn. Inte idrottsföreningar eller andra föreningar heller antar jag. Sen kan man tycka vad man vill om Centern och alla äckel som varit kopplade till partiet, men det är inte helt rimligt att ställa distriktsordföranden i Skåne till svars så där.

Jag kollade upp vilken brottsförebyggande myndighet han jobbar på (ordföranden alltså) och jag har pratat med några andra på samma myndighet och de är av samma åsikt som han. De står inte bakom Dumpens metoder, men det är ju inte detsamma som att stå bakom övergrepp på barn.

Gäddan då. Vad i helvete är det som gått fel här? Ja, man kan må dåligt och behöva döva sin ångest, det tror jag att de allra flesta kan relatera till. Men att fantisera om att ha sex med tre generationer? Mormor, mamma och barnbarn. Ta till flaskan i självmedicinerade syfte är gulligt, trevligt och normalt i jämförelse. Och "kortklippt"? Nej, du är råflintis.

Han låter vettig i ljudinspelningen men det kanske är en skillad politikermun som pratar? Jag har inte kollat upp honom vidare och vet inte hur pass stort hans politiska engagemang har varit. #660
Håller helt med. Alltid sjukt med folk som agerar utåt, istället för inåt. Säger en hel del om människan. Dock tror jag det börjar med mildare saker och ett sluttande plan som sedan leder till dessa extremiteter.
Citera
2025-08-22, 10:21
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Håller helt med. Alltid sjukt med folk som agerar utåt, istället för inåt. Säger en hel del om människan. Dock tror jag det börjar med mildare saker och ett sluttande plan som sedan leder till dessa extremiteter.

Ja, det är väl klart att det är nåt slags siippery slope-skeende och gränser som gradvis flyttas. Men ja, det här utåtagerande beteendet för att lindra sin egen ångest är sjukt. Rakt igenom sjukt. För att ens hamna i mormor-mamma-barnbarn så måste man nog ha ett rejält jävla pangfel i huvudet och själen redan från början. #660
Citera
2025-08-22, 10:26
Medlem
Låt oss säga att han har agerat tidigare, och haft sex med en 9-åring. Då har Dumpen givit honom ett försprång att ha gott om tid att radera alla bevis innan polisen kommer att titta på ärendet. Han kommer att gå fri. Han är så sjukt bra på att prata att jag tror han kommer att lura alla. En äkta psykopat.
Citera
2025-08-22, 11:43
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraslau
Låt oss säga att han har agerat tidigare, och haft sex med en 9-åring. Då har Dumpen givit honom ett försprång att ha gott om tid att radera alla bevis innan polisen kommer att titta på ärendet. Han kommer att gå fri. Han är så sjukt bra på att prata att jag tror han kommer att lura alla. En äkta psykopat.
Vilket gädd nummer? Det är så många att hålla reda på. Lättare att skriva gädd nummer efter ett inlägg.
Citera
2025-08-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Vilket gädd nummer? Det är så många att hålla reda på. Lättare att skriva gädd nummer efter ett inlägg.
Sorry #660
Citera
2025-08-22, 12:00
Medlem
Det finns en tråd om en Nicklas Hartwig som har träffat dumpen.

Är det samma som #660? Dumpen nämner namnet Fredrik??
Citera
2025-08-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Det finns en tråd om en Nicklas Hartwig som har träffat dumpen.

Är det samma som #660? Dumpen nämner namnet Fredrik??

Nej. Dumpen skriver ju ut hela namnet och ofiltrerad bild på #660
Citera
2025-08-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraslau
Nej. Dumpen skriver ju ut hela namnet och ofiltrerad bild på #660

Vilket # har Niklas Hartwig då? Vet du?
Citera
2025-08-22, 12:27
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Riksnivå? Var det inte på distriktsnivå?
Jo men Centerns kommunikations och PR-folk på riksnivå håller förstås koll på lokala skandaler som den här. De har mediebevakningsverktyg och verktyg som scannar sociala medier osv, precis som alla andra liknande. Dumpen har "skäl" att ringa till distriktsgubben men det ger dem nationell uppmärksamhet.
Citera
2025-08-22, 13:54
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
660

Förstår inte poängen med telefonsamtalet med distriktsordförande. Hur ska han kunna svara på hur de arbetar mot övergrepp mot barn. Det är väl ändå en fråga de får ta på Riks-nivå. Att gäddan råkade vara centerpartist har ju egentligen ingenting med saken att göra.

Sedan behöver man ju inte vara sympasitör av Dumpens metoder för att ta avstånd med sexchattande och övergrepp på barn.

Undrar om det inte är för att vrida om kniven lite extra, alla inklusive Centern själva vet ju att just deras parti varit mest i blåsten vad det gäller just detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in