2025-08-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sprider du alla felaktigheter medvetet? Eftersom brovittnet INTE är GD, så kan du glömma ditt skitprat om missbruk! Vi i tråden vet inte vem brovittnet är, vi vet bara att Pernilla Wadebäck har dementerat GD som brovittnet. Och skäms du inte över att skriva att du hemfaller åt hörsägen?

Och sedan när skulle det ha varit "allmänt känt på stan denna kväll att Helena bar just dessa byxor"? Hur kan du med att hitta på sådant här? Har du ingen skam i kroppen?

Tror du inte att brovittnet vet var hon såg kvinnan och mannen? Gör du dig helt dum? Brovittnet har ju sagt att hon gick över bron med några andra personer när hon/de mötte kvinnan och mannen. De andra personerna är ju dessutom brovittnets vittnen! Varför skriver du sådant här? Är det en sådan totalpanik i KM-gänget nu att du/ni hittar på precis vad ni vill? Pepparkakemannen såg till att försöka plantera en helt felaktig uppgift om när Pernilla kom till Ulrika på söndagen. Jodå, vi är flera i tråden som har noterat att det pågår en förvillandekampanj i tråden sedan en tid tillbaka.

Du vet inte att Helena "åkte bil" hem. Så varför skriver du så då? Just det, ja ... Det gäller ju att få bort fokuset från KM.
Jag är mycket väl medveten om att inte Helena åkte bil hem…hon kom nämligen aldrig hem som bekant!
Tar du starka mediciner och/eller dricker du när du sitter och skriver?
Du har en genomgående grinig attityd i 99/100 inlägg/svar till andra användare i tråden!
Hur mår du egentligen uggla🤔
Citera
2025-08-22, 09:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Litet tillägg kring Helenas färgglada och iögonfallande byxor som hon hade på sig den kväll…detta ämne har ju diskuterats flitigt i tråden och detta i samband med det så kallade ”brovittnet” naturligtvis.
Jag ger inte mkt för brovittnet, potentiella misstankar om kraftig beroendeproblematik här, har jag hört (amfetamin)🤔
Beträffande Helenas byxor så var det ju ”allmänt känt” på stan, denna kväll, att Helena bar just dessa byxor🧐
Jag tänker att något eventuellt brovittne är inte trovärdigt…denne kan lika gärna ha sett Helena på stadt, eller i anslutning vid stängning!
Detta falska vittnesmål från brovittnet kan ha iscensatts för att skydda någon annans intressen!
Helena åkte bil över bron och hoppade sannolikt in i en denna nere på Kungsgatan…sannolikt en vit/ljus bil!
Både P.U och B.W hade sina bilar parkerade i närområdet av centrum vid 02-tiden! Båda hade vita och/eller ljusa fordon.
P.U en vit Camry sedan, B.W ett mindre fordon, vit.

Ang dessa byxor vilket trådens två spammande (idiot)skribenter huggit in i sten så var faktiskt modet den sommaren just extremt färglada mönstrade tyger, inte ngt spec annorlunda bara för att de var köpta utomlands! De som ngt annat säger far fram i tråden med lögner isf, dvs ren och skär Bullshit!

(OM nu ngn sett ett par färgglada byxor vandra över bron den natten så kan det ha varit precis vilken tjej som helst på väg hemåt.)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-08-22 kl. 09:43.
Citera
2025-08-22, 10:23
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nej, PW åkte till UA först på eftermiddagen.

Ja, har för mig det var lunchtid. Kan ju varit vid 15 också? jag skrev morgonen/dagen. PW är likväl jävig o färgad i sin journalistik och var bland de första att hjälpa till.

Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Min fetning. Journalisten Pernilla Wadebäck är bland de första på platsen på morgonen/dagen och hjälpte U.A att leta! Hon är för nära händelsen och känner de anhöriga mycket väl. Hon kan inte anses vara opartisk utan jäv. Tvärtom kan hennes journalistik vara starkt färgad av lojalitetsband till U.A.
Citera
2025-08-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Visst kan man tjafsa om BW, KM etc i flera år till utan att komma någonstans, men jag tror ju lösningen kan finnas någon helt annanstans. Vidhåller att en teori om att Helena hade otur att springa in i något hon inte borde ha sett är en teori som borde diskuterats mer. Men få är intresserade av detta, utan fortsätter kommentera varandra istället för fallet.

Du har helt rätt, men så fort någon går utanför de inkörda hjulspåren så viftas det med idiotflaggan.
Mer behöver komma fram kring vad som pågick i huset. Lägger man samman saker, och också jämför påståenden som kom de första åren med de som kom längre fram, blir allt väldigt märkligt.
Problemet med att ljuga är att man måste komma ihåg vad man sagt tidigare.
Citera
2025-08-22, 10:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja, har för mig det var lunchtid. Kan ju varit vid 15 också? jag skrev morgonen/dagen. PW är likväl jävig o färgad i sin journalistik och var bland de första att hjälpa till.

Det var UA som åkte till PW i Töreboda på förmiddagen för att "hämta" Helenas plånbok.
Men jag håller med om att PW är jävig o färgad i sin journalistik.
Citera
2025-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
Helenas byxor verkar varit "mjukisbyxor" med några enstaka stripes i andra färger.
Byxor med mönster i olika färger var vanliga på 1980-1990-talet.
Att hon köpte byxorna i Grekland måste inte betyda att ingen annan hade liknande. (globala klädkedjor osv).

Systern Ulr*ka hade likadana byxor, samt en likadan ryggsäck.
Citera
2025-08-22, 10:57
Medlem
Citat:
Minnesluckor hos festdeltagare har nog benägenhet uppträda mer sent än tidigt på kvällen/natten.

Ang. minnesvärt: syftade på i största allmänhet. Om inget minnesvärt inträffar en viss festnatt är det ytterligare en naturlig anledning att inte minnas den natten. (särskilt med alkohol involverat)
Systern till Helena minns inte vilka som åkte med i taxin från Töreboda till Statt/hemmet. Det är anmärkningsvärt med tanke på vad som hände den natten.
Citera
2025-08-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vi pratar om dessa speciella byxor denna natt och ingenting annat.

Dessa byxor var av tunt bomullstyg och som du ser på bilden så är de väldigt originella, inköpta på någon grekisk ö. Det fanns ingen annan som hade sådana här byxor med detta mönster i hela Mariestad denna natt.
Hade du följt tråden så visste du att en person till i Mariestad hade exakt likadana byxor denna natt.
Citera
2025-08-22, 11:13
Medlem
Citat:
Vet du mera om detta med ev. telefonsamtal tidigt på morgonen? Man blir ju liksom inte hysterisk så tidigt för att syrran inte kommit hem liksom? Rimligen väntar man eller ringer runt lite först, innan man befarar det värsta o behöver hjälp att leta efter en kropp. Jag tänker ifall U.A behövde hjälp med något annat? Såsom att prata igenom en händelse under natten. Vilket kan ha medfört att skor mm behövde åka ut från huset.
Under massor av år ska UA inte ha kontaktat polisen innan föräldrarna kommit hem vid fyratiden på eftermiddagen. Men sen plötsligt under de senaste åren ska hon ha ringt flera gånger till polisen under dagen.
Citera
2025-08-22, 11:21
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Precis så är det, Elgsadel är lat och kräver att andra ska göra jobbet åt honom/henne. Trots att jag svarade att Pernilla Wadebäck har sagt en sak i radion och att utredaren Pelle Jenvén har sagt en sak i tv så räcker inte det. Men se, Elgsadel får faktiskt leta upp uttalandena själv, precis som alla andra får göra. Och om man orkar söka bara liiiite, så hittar man allt i tråden.

Elgsadels taktik är att sakta ner och försöka så tvivel i uppgifter - till och med i sådana som kommer från polisen och medierna - och att försöka "tvinga" oss att lägga en massa på att svara honom/henne så vi ska tappa fart i andra änden, så att säga. I övrigt är det som vanligt: Med jämna mellanrum dyker det upp nya användarnamn som påstår sig vara "oinsatta" och så vidare med syftet att börja om från början med en massa grundfrågor. Det visar sig dock snart att de vet väldigt mycket för att vara "oinsatta". De gör det på rent jävelskap. Vi helt enkelt bara ignorerar dem!

Kan väl hjälpa Elgsadel med ännu ett uttalandena om Helenas byxor.
Min fetning

"Kvinnan ska ha burit byxor som påminde om de som Helena Andersson bar den aktuella kvällen."
Mats Öfwerström
https://www.sverigesradio.se/artikel/7276770
Citera
2025-08-22, 11:21
Medlem
Som jag visat tidigare med en orienteringskarta så gick stigen också ut norr om lekplatsen i höjd med huset där Helena bodde.
Om Helena skulle hem fanns det ingen anledning att gå söderut och passera lekplatsen.
Från platsen där de manliga vittnena påstods sitta i sin bil och se en annan bil på cykelbanan är det osäkert om det vid den tidpunkten går att se så mycket i natten. Dessutom måste bilen ha kört i skuggan bortom den lysande gatlampan vid vändplatsen. För något år sedan gjorde jag en test en mulen och mörk dag och tog foto från platsen vittnena uppger att de suttit på. Först när jag kom hem lag jag märke till att en person passerade på cykelbanan. Jag behövde förstora bilden rejält för att se personen med sin hund.

Citat:
följande flygbild påstås visa läget för den av polisen borttagna asfaltbiten (med däckspår) vid lekplatsen:
https://ibb.co/cCxwFzZ
Bilden länkades av "Ugglan" för några år sedan i syfte att visa exakt plats för asfaltbiten.
Stämmer den så är det strax intill vändplatsen vid Hällristningsvägen (där Helena bodde).

De vittnen som sett vit bil passera två gånger på cykelbanan vid vändplatsen sa endast att bilen hade kört varken långsamt eller fort.
Sikten kan visserligen varit skymd av träd och buskar,
men de såg bilen, men inget i förhöret tyder på att den bilen stod där däckspår hittades.

Att bilar kör på cykelbanor i bostadsområden är inte ovanligt,
av massa skäl och ursäkter som inte har med mord eller liknande att göra.

Kan det uteslutas att den bilen inte hade med Helenas försvinnandet att göra?
Citera
2025-08-22, 11:26
Medlem
Citat:
Var kommer uppgiften om "legan" ifrån?
Det är en andrahandsuppgift från en polis som inte själv sett legan.
En annan polis ska ha berättat för den här polisen om något som ska ha sett ut som en lega.
Uppgiften dök upp långt, långt efter försvinnandet.
I området förekom ofta vilt på den tiden. Det var dessutom inte inhägnat på den tiden, som det är nu. Även nu förekommer det vilt i området som hoppar över stängslet, in och ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in