2025-08-21, 23:10
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, jag vill absolut inte ha krig. Jag vill tvärt om att den psykotiske dvärgen i kreml SLUTAR föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, varför vill inte du det?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du verkar ha svårt att hålla ihop dina tankar. Trump strävar efter fred, vilket jag tycker är bra och du tycker är dåligt. Fred innebär att det inte är krig som du vill ha. Varför vill du ha krig?

Om trump "strävar" efter något så är det väl att understödja putain (utan att hens "väljarbas" fattar det och revolterar). Jag vill som sagt inte ha krig. Det vill dock uppenbarligen den psykotiske dvärgen i kreml ty det är och förblir hen som invaderar, ockuparar, annekterar och för imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur?

Nej, "Europas ledare" hjälper Ukraina att försvara sig gentemot den vidrige angriparen.

Citat:
Vilket är att medverka till mer krig speciellt som Ukraina skickat verkanseld över gränsen.

Nej, det är att medverka till Ukrainas försvar gentemot den vidrige angriparen som "skickat verkanseld över gränsen" sedan minst 2014...
Citera
2025-08-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jasså, förklara då varför han inte invaderat länder som Armenien, Azerbajdzjan, Kazakstan, Uzbekistan och många andra fd. sovjetrepubliker som inhyser ryska minoriteter.

Lugn, det kommer. Du måste ge putain lite mer tid... Nej, just det, tid har hen ju då hen ändrat rysslands konstitution för att säkerställa att hen kan sitta som diktator på livstid...
Citera
2025-08-21, 23:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du får försöka hänga med lite bättre så kanske du förstår varför Europa talar om säkerhets garantier

Europa har ingen röst. Det är en samling yra politiska höns som inte har en aning om vad de håller på med. Du får försöka hänga med lite bättre så ser du vem som initierat samtal om fred i stället för samtal om krig. Det stavas TRUMP.
Citera
2025-08-21, 23:42
Medlem
Citat:
Nej jag menar inte. Det är vad de själva sagt.

Trump: ...unwavering commitment to stopping the bloodshed and securing lasting peace

https://www.whitehouse.gov/articles/...e-peace-talks/

EU: ...ge Ukraina allt landet behöver för att besegra Ryssland

https://www.europarl.europa.eu/news/...segra-ryssland
Jag har sagt att min kuk är 30 cm. Vad betyder det?

Här är ett annat citat från europarl.europa.eu:

https://www.europarl.europa.eu/news/...ce-for-ukraine

we welcome all efforts aimed at achieving a just and sustainable peace in Ukraine

Låter som att de vill ha fred, tycker jag. Du ljuger alltså.
Citera
2025-08-21, 23:43
Medlem
Citat:
Europa har ingen röst. Det är en samling yra politiska höns som inte har en aning om vad de håller på med. Du får försöka hänga med lite bättre så ser du vem som initierat samtal om fred i stället för samtal om krig. Det stavas TRUMP.
Är det några som är yra politiska höns så är det Trump med anhang. De imponerar på efterblivna femåringar men få andra.
Citera
2025-08-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jasså, förklara då varför han inte invaderat länder som Armenien, Azerbajdzjan, Kazakstan, Uzbekistan och många andra fd. sovjetrepubliker som inhyser ryska minoriteter.
Ryssland håller på med påverkansoperationer i alla de länderna, samt i alla länder i Europa. De kan dock inte invadera alla samtidigt.

De väntar tills de har tillräckligt många nyttiga idioter, sådana som du, som sprider deras lögner åt den.
Citera
2025-08-22, 00:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ryssland håller på med påverkansoperationer i alla de länderna, samt i alla länder i Europa. De kan dock inte invadera alla samtidigt.

De väntar tills de har tillräckligt många nyttiga idioter, sådana som du, som sprider deras lögner åt den.

Jaha så Ryssland håller igen kraftigt i Ukraina och vill alltså inte alls inta landet med tanke på att de bara kontrollerar 18 procent sedan första insatserna 2014. Har de bara gått på sparlåga och egentligen förfogar över en extremt effektiv militär kapacitet som skulle kunna inta Europa hur lät som helst? Ja jävlar vad Putin måste vara skicklig som lyckats skapa något så effektivt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-08-22 kl. 00:22.
Citera
2025-08-22, 00:27
Medlem
Citat:
Jaha så Ryssland håller igen kraftigt i Ukraina och vill alltså inte alls inta landet med tanke på att de bara kontrollerar 18 procent sedan första insatserna 2014. Har de bara gått på sparlåga och egentligen förfogar över en extremt effektiv militär kapacitet som skulle kunna inta Europa hur lät som helst. Ja jävlar vad Putin måste vara skicklig som lyckats skapa något så effektivt.
Jag vet inte vad du svamlar om och jag tror ingen annan begriper heller.

Vad Putin kan och vad Putin tror att han kan är givetvis två skilda saker.

Oavsett vad Putin kan och vad Putin tror att han kan så är Ryssland involverad och gör skada i alla dessa länder. Cyberattacker, skadegörelse, lönnmord, mordbrand, trollfabriker. Du vet detta, du får väl ett lönebesked? Eller jobbar du svart?

Hybridkriget är verklighet.
Citera
2025-08-22, 09:28
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Lugn, det kommer. Du måste ge putain lite mer tid... Nej, just det, tid har hen ju då hen ändrat rysslands konstitution för att säkerställa att hen kan sitta som diktator på livstid...
Ok. Vad vet du som alla andra försvarsministrar, regeringar och underrättelsetjänster inte vet? Du som vet allt kan ju skicka ett snällt mail till någon av ländernas regeringar som kommer invaderas av Putin så de har tid att försvara sig.
Citera
2025-08-22, 09:34
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent

Så säg mig, när rullar Putin med stridsvagnar i något av de länderna jag tog upp?

"De kan dock inte invadera alla samtidigt"

Det är ju det svaret man alltid får från alarmister som ännu inte fått sin världsbild bekräftad. Alarmisterna sa ju också att Ryssland var så farliga och hemska att de skulle attackera Sverige och därför behövde vi gå med i NATO. Men tänka sig, 2 år av NATO-process utan "artikel 5" och ryssarna gjorde inte ett skit.

Påverkansoperationer och kränka lite luftrum är inte synonymt med att invadera och ockupera.
Citera
2025-08-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Nej det var ett val, Ukraina valde att återlämna kärnvapnen, hur mycket du än larvar dig i fetstil.
Är det inte dax att skrota myten om Ukrainas kärnvapen nån gång?
Kärnvapnen tillhörde Sovjetunionens centralregering med säte i Moskva.
De tillhörde aldrig delrepubliken Ukraina lika lite som delrepubliken Kazakhstan som också hade kärnvapen utplacerade.
Annars vore det som om Alaska eller Texas skulle äga sina egna kärnvapenmissiler och inte Washington DC/Pentagon.
Btw så har Ukraina i dess nuvarande form aldrig varit en självständig nation innan 1991.
Innan dess har olika delar av territoriet alltid tillhört andra länder och bara varit olika provinser ungefär som Kurdistan.
Trump säger nu att det är kört för Ukraina, ingen chans att vinna!
https://www.msn.com/en-gb/politics/g...46603c09&ei=15
Citera
2025-08-22, 09:59
Medlem
Citat:
Nej jag menar inte. Det är vad de själva sagt.

Trump: ...unwavering commitment to stopping the bloodshed and securing lasting peace

https://www.whitehouse.gov/articles/...e-peace-talks/

EU: ...ge Ukraina allt landet behöver för att besegra Ryssland

https://www.europarl.europa.eu/news/...segra-ryssland
jaså ja
men nu säger Trump att det är kört för Ukraina
vilket han sade redan förra året
https://www.msn.com/en-gb/politics/g...46603c09&ei=15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto