2025-08-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Var står det att hon ramlade av flak?
Notera gärna att det står ett frågetecken efter min fråga. Men det nämns tidigt i tråden att olyckan som kostade henne livet, var nämnd i media några dagar tidigare och erinrade mig då att jag hade läst en notis om ett barn som hade ramlat av ett flak. Nu kommer jag dock inte ihåg vart jag såg notisen.
Citera
2025-08-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Barn ska inte vara i, på eller ens kring traktorer och andra maskiner. Massvis med meter ifrån under uppsikt och hålla någon i handen. Givetvis

Hörde nån lantbrukare som sa att dom hade lärt barnen att varje gång det kom en traktor så skulle dom ställa sig mot en vägg. Barnen hade lärt alla sina kompisar som var hemma och lekte att göra samma sak.
Citera
2025-08-15, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Hörde nån lantbrukare som sa att dom hade lärt barnen att varje gång det kom en traktor så skulle dom ställa sig mot en vägg. Barnen hade lärt alla sina kompisar som var hemma och lekte att göra samma sak

Det var så i fallet i kramfors 2023. Barnen hade fått lära sig om väggen men tösen som omkom glömde av sig tydligen. Barn är barn
Citera
2025-08-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det var så i fallet i kramfors 2023. Barnen hade fått lära sig om väggen men tösen som omkom glömde av sig tydligen. Barn är barn

Fyfan. Nä det måste väl till en rejäl förändring. Det ska vara lika otänkbart att ha boningshus vid gårdens jobbdel, som att ha det i ett industriområde, återvinning eller bergtäkt (eller annat område med stora fordon.)
Fast nu verkar det vara nåt annat som hänt.
Citera
2025-08-15, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Nä det måste väl till en rejäl förändring. Det ska vara lika otänkbart att ha boningshus vid gårdens jobbdel, som att ha det i ett industriområde, återvinning eller bergtäkt (eller annat område med stora fordon.)

Ja, men alla bönder hade gnällt över att få pendla en kilometer
Citera
2025-08-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Notera gärna att det står ett frågetecken efter min fråga. Men det nämns tidigt i tråden att olyckan som kostade henne livet, var nämnd i media några dagar tidigare och erinrade mig då att jag hade läst en notis om ett barn som hade ramlat av ett flak. Nu kommer jag dock inte ihåg vart jag såg notisen.
Ok, tack för svaret
Citera
2025-08-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Ja, men alla bönder hade gnällt över att få pendla en kilometer

Sant. Men dom får skärpa sig. Men tycker att dom flesta som bygger nya djurstall ändå väljer att lägga dom en bit bort. Tror ingen vill bo med surrandet från ventilation, lukt och en jävla massa flugor egentligen.

Bra också att det finns en viss distans till jobbet. Annars flyter allt ihop. Vilket det gör ändå, men man kan ju försöka begränsa det.
Citera
2025-08-19, 11:49
Medlem
Ang händelseförlopp så har jag hört från tredje person att flickan och ytterligare ett syskon åkt med i traktorn och under färd har hon lyckats öppna dörren och trillat ut, resten kan ni nog gissa er till.
Föraren omhändertogs av polis men släpptes senare.
Citera
2025-08-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Ang händelseförlopp så har jag hört från tredje person att flickan och ytterligare ett syskon åkt med i traktorn och under färd har hon lyckats öppna dörren och trillat ut, resten kan ni nog gissa er till.
Föraren omhändertogs av polis men släpptes senare.
Skadades hon av fallet, eller blev hon överkörd?
Citera
2025-08-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Skadades hon av fallet, eller blev hon överkörd?

Som jag fattade det så blev hon överkörd.
Citera
2025-08-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Som jag fattade det så blev hon överkörd.
Så tragiskt! Har du hört något mer?
Citera
2025-08-22, 12:28
Medlem
Nej, har inte hört nått mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in