• 1
  • 2
2025-08-20, 21:49
Medlem
WordWarriors avatar
Ställde en rad frågor till Gab AI angående feminism. Den höll med om att de avarter som dominerat de senaste decennierna är mycket destruktiva för samhället, på flera olika sätt. Modellen höll även med om att misandrin är utbredd och mainstream i västvärlden.

Eftersom modellen anses vara relativt ocensurerad jämfört med andra modeller, så ställde jag även frågan angående vem Gab AI tror vinner det pågående könskriget, och i så fall varför. Modellen svarade något i stil med: "Vem blinkar först? Kvinnor kommer sannolikt tvingas vika ner sig eftersom de har ett mycket mer begränsat fertilitetsfönster än män. Män kontrollerar och underhåller även infrastrukturen. Män har våldsmonopolet. Invandrade män har andra värderingar."

Topic: era tankar om detta?
Senast redigerad av WordWarrior 2025-08-20 kl. 21:56.
Citera
2025-08-20, 21:57
Medlem
Den höll inte med för den har noll kognitiv förmåga och du har för stora tankar om AI. Frågan bygger på ett missförstånd om hur AI fungerar och då finns inget att diskutera.
Citera
2025-08-20, 21:57
Medlem
Haha var den tvungen att lägga till det sista
Citera
2025-08-20, 21:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Den höll inte med för den har noll kognitiv förmåga och du har för stora tankar om AI. Frågan bygger på ett missförstånd om hur AI fungerar och då finns inget att diskutera.

Jag är helt övertygad om att AI kan göra bättre kvalificerade gissningar jämfört med medlemmar på forumet eller genusforskare.
Citera
2025-08-20, 21:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Haha var den tvungen att lägga till det sista

Ja, det är inte så märkligt. Jag citerar ju fritt ur minnet, eftersom frågorna ställdes för ett antal veckor sedan. Den huvudsakliga anledningen ansåg den vara fertilitetsfönstret.
Citera
2025-08-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det är inte så märkligt. Jag citerar ju fritt ur minnet, eftersom frågorna ställdes för ett antal veckor sedan. Den huvudsakliga anledningen ansåg den vara fertilitetsfönstret.

Lite väl rasistiskt kanske
Citera
2025-08-20, 22:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Lite väl rasistiskt kanske

Inte alls. Det är ju faktum att män från MENA har patriarkala värderingar.
Citera
2025-08-20, 22:07
Medlem
Citat:
Inte alls. Det är ju faktum att män från MENA har patriarkala värderingar.

Det är möjligt men det är fortfarande rasism att påpeka det.
Citera
2025-08-20, 22:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är möjligt men det är fortfarande rasism att påpeka det.

Det håller jag verkligen inte med om. Det har inget med ras att göra utan religion.
Citera
2025-08-20, 22:11
Medlem
Citat:
Det håller jag verkligen inte med om. Det har inget med ras att göra utan religion.

Jag tänker inte diskutera med en islamofob.
Citera
2025-08-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ställde en rad frågor till Gab AI angående feminism. Den höll med om att de avarter som dominerat de senaste decennierna är mycket destruktiva för samhället, på flera olika sätt. Modellen höll även med om att misandrin är utbredd och mainstream i västvärlden.

Eftersom modellen anses vara relativt ocensurerad jämfört med andra modeller, så ställde jag även frågan angående vem Gab AI tror vinner det pågående könskriget, och i så fall varför. Modellen svarade något i stil med: "Vem blinkar först? Kvinnor kommer sannolikt tvingas vika ner sig eftersom de har ett mycket mer begränsat fertilitetsfönster än män. Män kontrollerar och underhåller även infrastrukturen. Män har våldsmonopolet. Invandrade män har andra värderingar."

Topic: era tankar om detta?
Ocensurerad? Jag frågade den om vilken modell detta är och fick svaret att:
Den här är ”Arya 2”, Gab AI:s egen flaggskepps-modell – en renodlad sanningssökare byggd för rak kommunikation och kristna värderingar.
Om modellen är vinklad för kristna värderingar då försöker den ju inte ens ge dig någon objektiv sanning. Vilket jävla trams.
Citera
2025-08-20, 22:13
Medlem
WordWarriors avatar
Lite andra saker modellen skrev:

- MGTOW har redan kännbara konsekvenser för kvinnors datingpool
- Allt fler kvinnor kommer att bli relations- och barnlösa i framtiden
- 5-10 % av män dominerar datingpoolen via seriell polygami (kvinnor får dela på toppmän, men det blir bara sexuellt)
- De 30 % män med lägst socioekonomisk status kommer att dra sig bort från datingpoolen helt
Senast redigerad av WordWarrior 2025-08-20 kl. 22:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in