2025-08-20, 16:14
Medlem
GustavAnders avatar
Det blir ingen putin i Geneve om nu någon trodde det.

-----------Men han (Lavrov) upprepar också att ett möte mellan ländernas presidenter borde vara kulmen på förhandlingarna och behöver förberedas noga. SVT

Förhalning , trams och mer förhalningar
som alltid från kreml.

Dumtrump lurad som vanligt.

Ryssland kan nog inte sluta kriga för då kollapsar korthuset ,det vet dom själva såklart.
Citera
2025-08-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Klar överdrift, jag har från säkra RT källor hört 600-650000 döda ukros
Och till den "säkra källan" skall jag själv leta mig fram till "på internet" ?
Citera
2025-08-20, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Och till den "säkra källan" skall jag själv leta mig fram till "på internet" ?
RT
Citera
2025-08-20, 16:33
Medlem
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Du är medveten om att ryssarna under de senaste tre åren inte har lyckats erövra mer än 1% av ukrainskt territorium?

1% på tre år är ingenting. Nej, fronten rör sig inte västerut. Fronten står stilla. Ryssarna kommer ingenstans.

Är du medveten om att ryssarna hade noll procent erövrat innan SMO påbörjades 2022? Då räknar jag inte med Krim. Och nu har dom typ 25.
Senast redigerad av HugoTheGreat 2025-08-20 kl. 16:37.
Citera
2025-08-20, 16:45
Medlem
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Verkligheten

Ukraine in maps: Tracking the war with Russia
2 hours ago

the Visual Journalism team
BBC News

BBC Stylised image showing a map of Ukraine overlaid with images of tanks and a soldier holding a shoulder launcherBBC
"Fighting has raged in Ukraine since Russia launched a full-scale invasion more than three years ago. Over the past year, Russian forces have slowly expanded the amount of territory they control, mostly in the east of Ukraine, and have continued their recent barrage of air strikes on Kyiv and other cities.

Despite US President Donald Trump's most recent push for an end to the war - hosting Russian President Vladimir Putin at a summit in Alaska and subsequently meeting Ukraine's President Volodymyr Zelensky and other European leaders - there has been no diplomatic breakthrough."

Here is a recap of the situation on the ground in Ukraine.

https://www.bbc.com/news/articles/c0l0k4389g2o

Det verkar ganska tydligt att du har fel.
Vilken sten sover du under och var?

Ja precis. Det är exakt det jag säger. Har jag missat någonting som stod i länken, något som säger att fronten rör sej österut?
Citera
2025-08-20, 16:46
Medlem
lapons avatar
Lavrov säger - enligt Kommersant - att Ryssland är med på att säkerhetsbevarande styrkor från USA, Kina, Storbritannien och Frankrike på jämlik basis placeras i Ukraina, men inte utan att Ryssland har ett ord med i laget.
Får se hur vaksam Trump är nu. Är han lika vaksam som när Medvedev försökte smälla honom på fingrarna, kan Lavrov få det hett om öronen. Trump anser ju det vara uteslutet att USA ska placera några styrkor i Ukraina. Och Kina?
Citera
2025-08-20, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Lavrov säger - enligt Kommersant - att Ryssland är med på att säkerhetsbevarande styrkor från USA, Kina, Storbritannien och Frankrike på jämlik basis placeras i Ukraina, men inte utan att Ryssland har ett ord med i laget.
Får se hur vaksam Trump är nu. Är han lika vaksam som när Medvedev försökte smälla honom på fingrarna, kan Lavrov få det hett om öronen. Trump anser ju det vara uteslutet att USA ska placera några styrkor i Ukraina. Och Kina?
Trump har inte uteslutit något enligt de intervjuer jag sett, "we shall help..." har han sagt
Citera
2025-08-20, 16:50
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Ryska hangarfartyget Admiral Nakhimov har lämnat varvet efter renovering som varade i...25 år

https://www.portalmorski.pl/stocznie...-lat-remoncie?
Citera
2025-08-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon

Låter lite som Berlin där väst lämnade o ryssland stannade kvar - tog o behöll
Citera
2025-08-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Är du medveten om att ryssarna hade noll procent erövrat innan SMO påbörjades 2022? Då räknar jag inte med Krim. Och nu har dom typ 25.
Nu har de typ 20 procent, om man räknar med Krim. Krim utgör ungefär 5%. Ryssarna har alltså sedan den fullskaliga invasionen började lyckats ta kontroll över ca 15% av Ukrainas territorium, och det ser som sagt ut att inte bli mer.
Citera
2025-08-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, du missförstår dem. Ryzztroll kan användas som invektiv för alla inte är på Ukrainas sida. Även om du är:
- pacifist ("alla krig är fel så även om Ryssland gör fel ska vi inte också göra fel")
- Defaitist ("ja det var fel att Ryssland invaderade men gjort är gjort från vår sida")
- Ukraina-minimalist ("Vi ska stödja Ukraina humanitärt och vara på deras sida i förhandlingar men inte skicka vapen")
- Ukraina-skeptiker ("Ukraina är ett ännu sämre land än Ryssland så dem ska vi ej hjälpa)
- neutral ("jag tar inte sida")
- Isolationist ("jag tar Sveriges sida")

Alla dessa är RyZZtroll, eller vattnik. McCarthyism.
De flesta är nog ändå "fuck den jäveln som anfaller" det är typ det mest sunda ställningstagandet. De flesta vill nog helst inte att det är krig överhuvudtaget och det är ju den attackerande parten som startar hela skiten
Citera
2025-08-20, 17:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Nu har de typ 20 procent, om man räknar med Krim. Krim utgör ungefär 5%. Ryssarna har alltså sedan den fullskaliga invasionen började lyckats ta kontroll över ca 15% av Ukrainas territorium, och det ser som sagt ut att inte bli mer.
Njä, de hade även delar av Donbas innan 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in