2025-08-20, 15:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Jag förstår inte vad du menar med ryss troll. Om folk som är pro Ryssland sitter och ljuger så är det ju pinsamt och patetiskt. Men det är ju lika pinsamt och patetiskt att kalla Putin för putler och putina. Tycker båda sidor kan höja sig i diskussionen men det är bara min åsikt. Följt tråden länge dock utan att kommentera.
Om du inte förstår det du själv! tar upp kan jag inte hjälpa dig.

Putler tycker jag personligen är en kul grej
då putin ylar om nazister mens det är han som påminner mest om en viss herre från 1930-talet.
Citera
2025-08-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nä. Tänk igen. Svarar dig imorgon.
Jag har redan tänkt. Jag har fått dig att gå med på att ingenting tyder på att Ryssland vinner genom att erövra territorium eller att nöta ut den ukrainska armén.

Vilket innebär att ingenting tyder på att Ryssland vinner överhuvudtaget. Det var du som inte tänkte så långt. Som ett rysstroll kan du naturligtvis aldrig erkänna att Ryssland inte vinner, men du kan nu inte heller säga på vilket sätt de vinner.
Citera
2025-08-20, 15:17
Medlem
Ukraina har lyckats slå ut "Putins nyckeltåg", en drös av drönare (expressen).
Citera
2025-08-20, 15:25
Medlem
CanisMinors avatar
France to Deliver 50 More Bastion Armored Vehicles to Ukraine, Expanding Fleet to 61

https://united24media.com/latest-new...et-to-61-10924

Russian Propaganda Film on Mariupol Accidentally Exposes Its Own War Crimes

https://united24media.com/latest-new...r-crimes-10915
Citera
2025-08-20, 16:04
Avstängd
CPD: Ryssarna sprider en absurd förfalskning om "1,7 miljoner döda och försvunna ukrainska väpnade styrkor"
Valentyna Romanenko – onsdagen den 20 augusti 2025, 16:19

"Informationen om de påstådda "1,7 miljoner döda och försvunna ukrainska soldaterna" under Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina är falsk rysk propaganda."

Källa: Centrum för motverkande av desinformation vid Nationella säkerhets- och försvarsrådet

"Bokstavligen: "Kreml-kontrollerade propagandaresurser sprider påståenden om att ryska hackare hackat databasen för den ukrainska generalstaben och fått information om "1,7 miljoner döda och saknade ukrainska soldater" under Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina"

"Faktum är att detta är en fullständigt absurd bluff, eftersom Ukraina aldrig har haft en reguljär armé på 1,7 miljoner människor under sina år av självständighet. Enligt Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj var den ukrainska arméns storlek 880 000 personer i januari 2025"

"Ukrainas president rapporterade också att förlusterna av rysk militärpersonal är tre gånger högre än förlusterna av ukrainska soldater."

"Detaljer: Centrala militärkommissionen erinrade också om att ryssarna, enligt generalstaben, per den 20 augusti 2025 hade förlorat 1 072 700 döda och sårade människor sedan den 24 februari 2022."

desinformationspropaganda

https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/20/7527044/

Det är nog riktig kris i Kreml nu när man börjar ljuga så här kraftigt.
Lite intressant i sammanhanget.
Några dagar innan dessa bluffsiffror publicerades av Kreml med lögnen om hackad ukrainsk databas började detta förekomma i några inlägg här i forumet av några "skribenter" I tråden.
Jag nämner inga namn, men kan kollas i tråden senaste veckan.
Dålig timing både här och där.
Falsk och osann ryktesspridning så det ryker om det. Och luktar väldigt illa.
Senast redigerad av Antistalk 2025-08-20 kl. 16:08.
Citera
2025-08-20, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
CPD: Ryssarna sprider en absurd förfalskning om "1,7 miljoner döda och försvunna ukrainska väpnade styrkor"
Valentyna Romanenko – onsdagen den 20 augusti 2025, 16:19

"Informationen om de påstådda "1,7 miljoner döda och försvunna ukrainska soldaterna" under Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina är falsk rysk propaganda."

Källa: Centrum för motverkande av desinformation vid Nationella säkerhets- och försvarsrådet

"Bokstavligen: "Kreml-kontrollerade propagandaresurser sprider påståenden om att ryska hackare hackat databasen för den ukrainska generalstaben och fått information om "1,7 miljoner döda och saknade ukrainska soldater" under Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina"

"Faktum är att detta är en fullständigt absurd bluff, eftersom Ukraina aldrig har haft en reguljär armé på 1,7 miljoner människor under sina år av självständighet. Enligt Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj var den ukrainska arméns storlek 880 000 personer i januari 2025"

"Ukrainas president rapporterade också att förlusterna av rysk militärpersonal är tre gånger högre än förlusterna av ukrainska soldater."

"Detaljer: Centrala militärkommissionen erinrade också om att ryssarna, enligt generalstaben, per den 20 augusti 2025 hade förlorat 1 072 700 döda och sårade människor sedan den 24 februari 2022."

desinformationspropaganda

https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/20/7527044/

Det är nog riktig kris i Kreml nu när man börjar ljuga så här kraftigt.
Lite intressant i sammanhanget.
Några dagar innan dessa bluffsiffror publicerades av Kreml med lögnen om hackad ukrainsk databas började detta förekomma i några inlägg här i forumet av några "skribenter" I tråden.
Jag nämner inga namn, men kan kollas i tråden senaste veckan.
Dålig timing bade här och där.
Klar överdrift, jag har från säkra RT källor hört 600-650000 döda ukros
Citera
2025-08-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Om du inte förstår det du själv! tar upp kan jag inte hjälpa dig.

Putler tycker jag personligen är en kul grej
då putin ylar om nazister mens det är han som påminner mest om en viss herre från 1930-talet.

Du har helt rätt i att det är både naturligt och roligt att ge öknamn åt en så pass storhetsvansinnig och dåraktig individ som Putin. Det ger perspektiv. Ja, han hotar oss och han har startat krig i Europa. Men han är bara en liten lort. En pajas. En mördare. Och detta bör framhållas så ofta som möjligt. Särskilt öknamnet "Vladolf Putler" är kul eftersom det leder tankarna till den förre diktator som startade storkrig i Europa 1939. Likheterna mellan de båda tyrannerna är faktiskt slående. Putler har t o m kopierat der Führers argument då han påstår sig vilja "rädda rysktalande i andra länder" precis som Hitler ville med tysktalande. Och så deras tankar om "storhet". Dock att Tyskland 1939 trots allt var ett kapabelt och disciplinerat land medan Ryssland är en efterbliven kloak. Vi är många som ser ut som fågelholkar i ansiktet när vi hör påståenden om "rysk storhet". Vi kan inte se vad Ryssland skulle ha bidragit med till mänskligheten. Vi ser bara elände, misslyckanden, utedass och lervägar när vi tittar på Ryssland. På vilket sätt kan de bidra eller inspirera? Ukraina däremot är beundransvärda som kämpat hårt mot de invaderande orcherna. Folket i Ukraina verkar vara av gott virke. Motsatsen till ryssar.

Det måste vara mycket jobbigt att vara ryssälskare i Sverige. Vi är det land i Europa som mest avskyr Ryssland och som mest vill ge stöd till Ukraina. Tror stödet för Ukraina i Sverige ligger på 97 %. Det är mot bakgrund av dessa siffror som man till 100 % vet att de maniskt postande ryssälskarna i tråden är avvikare. Särlingar. Man möter dem aldrig i verkligheten utan de finns bara på chatforum som dessa. Ibland (=oftast) säger de så dumma saker att man undrar om de verkligen är svenskar. De pumpar denna tråd full med häpnadsväckande korkade påståenden som tynger ner tråden. Hursom, vill man bli på riktigt bra humör, och glädjas över svenskens sunda inställning till den alkoholiserade björnen i Öst, är det bara att läsa lite i EU-barometern .

https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/3372
Citera
2025-08-20, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Hur orkarn du ljuga och fjanta som du gör, känner du dig nöjd efter att ha hittat på sagor?
Verkligheten:

Ukrainas väpnade styrkor neutraliserade ytterligare 920 ockupanter på en dag
Iryna Balachuk — onsdag 20 augusti 2025, 07:44

Under de senaste 24 timmarna har försvarsmakten eliminerat ytterligare 920 ryska inkräktare och över 460 enheter vapen och militär utrustning från ockupanterna.

https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/20/7526975/

Källa : Generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor på Facebook

https://www.facebook.com/GeneralStaf...cXvqDTDCD1q9Ml

Verkligheten visar facit.
Du bluffar.
Och hittar på sagor.
Citera
2025-08-20, 16:14
Medlem
GustavAnders avatar
Det blir ingen putin i Geneve om nu någon trodde det.

-----------Men han (Lavrov) upprepar också att ett möte mellan ländernas presidenter borde vara kulmen på förhandlingarna och behöver förberedas noga. SVT

Förhalning , trams och mer förhalningar
som alltid från kreml.

Dumtrump lurad som vanligt.

Ryssland kan nog inte sluta kriga för då kollapsar korthuset ,det vet dom själva såklart.
Citera
2025-08-20, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Klar överdrift, jag har från säkra RT källor hört 600-650000 döda ukros
Och till den "säkra källan" skall jag själv leta mig fram till "på internet" ?
Citera
2025-08-20, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Och till den "säkra källan" skall jag själv leta mig fram till "på internet" ?
RT
Citera
2025-08-20, 16:33
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Du är medveten om att ryssarna under de senaste tre åren inte har lyckats erövra mer än 1% av ukrainskt territorium?

1% på tre år är ingenting. Nej, fronten rör sig inte västerut. Fronten står stilla. Ryssarna kommer ingenstans.

Är du medveten om att ryssarna hade noll procent erövrat innan SMO påbörjades 2022? Då räknar jag inte med Krim. Och nu har dom typ 25.
Senast redigerad av HugoTheGreat 2025-08-20 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in