2025-08-18, 23:56
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Finns bara ett sätt att vara säker på att fascistoida bolsjeviken puttefnask håller ord och det är när han lovar att bli avlivad 2 sekunder innan kamrat Tokarev blåser skallen av han i Lefortovos källare. Allt annat som den lilla skiten säger eller skriver på ska man inte lita på ett endaste mikrosekund.
Tyvärr räcker det inte med Putin . Det krävs en utrensning i Berias skala för att få bort de frön Putin sått . Hade det varit så enkelt vore Putin antagligen redan död . Det är förmodligen också anledningen till att Putin fortfarande lever . Om han faller vilka drar han med sig i fallet ?
Citera
2025-08-19, 00:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Fast nu bor ju inte Donbass-borna i dessa länder.

De kan bo kvar men får mer pengar i plånboken.
Det får de verkligen inte. Menar du att att Putin skicka pengarna till de som tvingats lämna Donbass . De som bor kvar får på sin höjd tekniskt vatten lite lök och potatis. Återuppbyggnaden är ett skämt och någon måste investera i återuppbyggnaden. När det är klart finns det mycket få jobb i de kinesiska gruvorna
Citera
2025-08-19, 00:23
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Mytomanen Trump gav mötet med massmördaren KGB-Putin 10 av 10 ändå ska han ha varit nära att lämna mötet.

Axios: Trump höll nästan på att lämna samtal med Putin efter att ha hört krav på att ge upp ukrainskt territorium

Rysslands president Vladimir Putin var så bestämd i sina territoriella krav för Ukraina under ett möte med sin amerikanske motsvarighet Donald Trump i Alaska att chefen för Vita huset nästan avslutade samtalen, berättade en informerad källa för Axios. Enligt honom krävde Putin särskilt fullständig kapitulation av Donetsk-regionen, varav 75 % kontrolleras av den ryska armén. "Om allt handlar om Donetsk och om det inte finns några eftergifter, borde vi helt enkelt inte dra ut på det", återgav källan Trumps ord till tidningen. Han tillade att Putin efter det övergav detta krav.

...

Enligt källor i New York Times (NYT) informerade Trump efter toppmötet med Putin de europeiska ledarna om möjligheten att snabbt sluta ett fredsavtal om Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj gick med på att avstå hela Donbas till Ryssland. Den ukrainska ledaren betonade sedan att Kiev inte skulle ge upp de territorier som står under dess kontroll för fredens skull. Han erinrade om att Ukrainas konstitution "gör det omöjligt att ge upp territorier eller handla med mark".

https://www.moscowtimes.ru/2025/08/18/axios-tramp-edva-ne-ushel-s-peregovorov-s-putinim-uslishav-trebovaniya-sdat-territorii-ukraini-a1719 73
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2025-08-19 kl. 00:32.
Citera
2025-08-19, 00:45
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Stubb är nog bra, men det behövs tyngre namn, typ Mertz. Han kan säga också emot Trump. Tusk också vill jag ha dit..
Trump vill inte prata med Tusk. Nawrocki däremot..
Citera
2025-08-19, 01:10
Medlem
Snapcounts avatar
Hepp !

Rysslands och Ukrainas presidenter, Vladimir Putin och Volodymyr Zelenskyj, vill träffas inom två veckor, enligt förbundskansler Friedrich Merz. Det sade Merz efter att toppmötet om Ukraina i Washington avslutats. Samtidigt betonar Merz att det för närvarande inte kan bli några territoriella avträdelser av Ukraina till Ryssland. Putins nuvarande krav skulle kunna jämföras med att USA skulle ge upp området i delstaten Florida.

https://www.welt.de/politik/ausland/article689ebd34f3b330071984240f/Gipfeltreffen-in-Washington-Treffen-zwischen-Putin-und-Selenskyj-binnen-zwei-Wochen-Merz-dringt-weit er-auf-Waffenruhe-Liveticker.html

Då är det faktiskt lite press på Putin.., och han har accepterat att Zelensky är statsöverhuvudet..
Citera
2025-08-19, 04:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm.., det kan ju gå så här också : Zelensky skriver på sk-t dealen, och sedan så när han kommer hem så får han besked :" -Nä, det där går inte. Det där bestämmer parlamentet över..och inte du ensidigt.". Det är inte legitimt.

Att man drar en fuling tillbaka helt enkelt till Trump/Putin, helt medvetet ifrån Zelensky/Ukraina..
Då blir det svårt för Zelensky att sitta kvar. Avgår han blir talmannen i Verkhovna Rada landets president under några år vilket ger ett inte formellt ledarlöst styre men ett väldigt svagt.

Zelensky kan ta ett förslag till radan och visa de ukrainska medborgarna tydligt att han uppmanar radan att rösta ner förslaget. Men det vore teater, vilket kostar trovärdighet. Det tror iaf jag.
Citera
2025-08-19, 06:29
Medlem
Den ryska militära katastrofen rullar vidare

Ryssland förlorar ytterligare 890 soldater i kriget mot Ukraina
Olga Hlushchenko — tisdag 19 augusti 2025, 06:56

"Under de senaste 24 timmarna har Ryssland förlorat 890 soldater och 66 artillerisystem i kriget mot Ukraina."
https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/19/7526824/

Källa : uppgifter från generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor

https://www.facebook.com/share/p/1CEtMBeVFK/

Ukrainas försvarsstyrkor kämpar skickligt och metodiskt vidare med avmilitäriseringen av Ryssland.
Bra jobbat!
Citera
2025-08-19, 06:58
Medlem
Avmilitäriseringen av Ryssland fortskrider.

Ryssland tillkännager drönarattack mot oljeraffinaderi i Volgograd
Olga Hlushchenko — tisdag 19 augusti 2025, 04:44

"Enligt ryska publikationer, medier och ryska tjänstemän attackerade drönare ett raffinaderi i Volgograd natten till den 19 augusti."

Källa : Rysk allmänhet, ryska medier, guvernören i Volgogradregionen Andrey Bocharov

"Detaljer : Telegram-kanalerna skrev att, enligt lokala invånare, hördes cirka 10 explosioner över Volgograd natten till den 19 augusti."

https://www.pravda.com.ua/news/2025/08/19/7526821/

Skickligt!
Och det ryska luftförsvaret fungerar inte.
Att förhandla med ryska barbarer funkar inte som kan konstateras av alla.
De måste slås.
Steg för steg.
Det här är ett av stegen.
Citera
2025-08-19, 06:58
Medlem
psychicsailors avatar
Är det bara jag som tycker att förhandlingarna just nu har för flummigt informationsunderlag för att tänka närmare på det? Det jag skulle vilja se är olika bud och positioner från respektive aktör, samt positioner förflyttning nu efter i måndags: Ryssland, EU, USA, Ukraina...Jag har inte sett någon journalist, OSINT, eller expert som skrivit ut detta.

Menmen, jag är bara en intresserad snubbe utan insyn. Så jag får väl vänta tills våra ledare behagar presentera mer konkret information.
Citera
2025-08-19, 07:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Få se om den fega kraken Putin vågar möta Zelensky. Hittills har han vägrat erkänna Zelensky som legitim ledare för Ukraina och vägrat träffa honom. Jag gissar att han fortsätta med det och att det påstådda mötet inte blir av. Trump kommer såklart inte att fatta nånting för det utan fortsätta spy ut sin rysspropaganda utan att tänka. Men Europa skalar upp produktionen av vapen och kan snart ta över stödet helt så Ukraina klarar nog sig.

Jag tror inte att dessa påstådda förhandlingar kommer att leda nånstans utan att kriget kommer att fortsätta. Rysslands ambitioner är att återställa Sovjetunionen så dom kommer att fortsätta kriga tills dom kollapsar. Men vi får se.
Citera
2025-08-19, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Få se om den fega kraken Putin vågar möta Zelensky. Hittills har han vägrat erkänna Zelensky som legitim ledare för Ukraina och vägrat träffa honom. Jag gissar att han fortsätta med det och att det påstådda mötet inte blir av. Trump kommer såklart inte att fatta nånting för det utan fortsätta spy ut sin rysspropaganda utan att tänka. Men Europa skalar upp produktionen av vapen och kan snart ta över stödet helt så Ukraina klarar nog sig.

Jag tror inte att dessa påstådda förhandlingar kommer att leda nånstans utan att kriget kommer att fortsätta. Rysslands ambitioner är att återställa Sovjetunionen så dom kommer att fortsätta kriga tills dom kollapsar. Men vi får se.

Ja. Mest sannolikt vill Putin inte träffas och har inte gått med på säkerhetsgarantier

Det skulle se ut det, Sverige och Finland i Nato och tyska soldater längs gränsen till Vitryssland och Ryssland.

Hade jag varit rysshora hade jag varit orolig att kriget startar om i Moldavien och Georgien så fort Nato är på plats i Ukraina.
Varför inte gröna gubbar i Ukrainska oblast som övergick till Ryssland 1954? Vem vet vad globohomo kan ta sig för.
Citera
2025-08-19, 07:24
Medlem
Hahaha så den gode och ärevördige Putin ska trots allt träffa superknarknazisten Zelinsky😂😂😂😂

Jävla pissryss. Nåja. Är nått lurigt på gång. Ryssen kommer ta till nått nu för att få Zelinsky i dålig dager. Spelet fortsätter.

Måtte Ukraina ösa på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in