Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Jag måste dessvärre hålla med dig. Trump har en dröm om att stärkta band med Moskva ska innebära en möjlighet att minska Kinas makt. Kina är Trumps huvudmotståndare i världen och eftersom T-Rump tror att världspolitik fungerar som fastighetsaffärer på Manhattan bortser han från vilka han de facto har att göra med. Moskva är lika pålitlig som en labil Kobra och det går aldrig att avtala bort. Om Trumpeten i nuläget satsar allt på detta samarbetskort varför skulle han sen slänga det på sophögen om ryssen på nytt anfaller Ukraina (vilket de kommer göra). Då har han ju blivit lurad och måste erkänna det samt också alienerat sig från resten av den fria världen och står ensam mot Kina. Nej, man ska aldrig lita på ryssen så länge deras storhetsvansinne ligger kvar ohanterat i den ryska folksjälen. Det är ett misstag av Trump att tro att Moskvasamarbete löser Kinaproblemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Kan han det ?
Jag tvekar, hela denna "deal" har spikats ihop mycket snabbt..utan att Zelensky haft ngt att säga till om detta. Lägg till Trumps mycket, mycket konstiga agerande, där han de facto ställer sig på Putins sida ! Varför är han så kåt på att skänka Ukrainsk mark till aggressorn Ryssland ?
Kan Zelensky lita på Usa`s hjälp, om det blir hett ? Jag säger nej.
Vill man
chansa en gång till?
Hur många avtal finns det om Ukrainas okränkbara gränser? 3 eller fler…
1. Ryssland måste stoppas här och nu.
2. Alla gränsländer till Ryssland, måste ges möjligheten att bli ett osmakligt anfallsmål. På egen hand.
3. Sanktioner kvarstår tills full rättelse har skett.
Om vi tittar på Rysslands ”root course”, vad har ändrats?
Rysslands utrikespolicy aka Primakovs doktrin, existerar fortfarande. Eller är detta en del i förhandlingarna?
Länder söker sig till Nato. Finns orsak till det.
Berätta för mig vad som ändrats?
Jag håller med om att grundorsaken måste lösas. Men inte genom att påtvinga länder underkastelse och frånta de självbestämmande.
Vem är näst på tur om detta får gå osett förbi.