2025-08-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag tycker det verkar som du upplevt detta tidigare
Kanske föräldrar med missbruksproblematik
Någon tidigare relation med missbruksproblem
Avsluta relationen för du kan aldrig få en missbrukare att sluta av DIN VILJA
Sen söker du stöd för ditt medberoende som du har haft sedan barnsben (tror jag)
Så du inte hamnar i en sån här relation igen

Jag har inte vuxit upp med missbruksproblematik i familjen. Vi bodde i hus inte i lägenhet o mina föräldrar är fortfarande gifta. Dem drack lite under mi uppväxt o är nu helt nyktra när dem är gamla. Denna relation med tjejen är inget jag känner igen från min uppväxt
Citera
2025-08-18, 16:31
Moderator
Maviels avatar
Din tjej/tant har utöver sina alkoholproblem fler karaktärsdefekter. Att överta sin dotters pojkvän är väl det värsta.

Inget gott kommer ur denna relationen varken för dig eller henne utan den bör avslutas. Vilket jag förövrigt tyckte redan i din gamla tråd där du var kåt på din flickväns morsa.
Citera
2025-08-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det låter ju bra. Men om hon fortsätter dricka så mycket då kommer hon inte att vara snygg när hon är 50+. Det går fort utför i medelåldern speciellt om man inte sköter om sin kropp. Men framför allt. Du riskerar att bli psykiskt nedbruten av alla bråk och att allt kommer att handla om hennes behov av att dricka alkohol. Det blir inte trevligt för dig och då hjälper det inte att hon är snygg. Det är nästan värre om de är snygga. Då blir det svårare att göra slut. Och det blir ännu svårare om 6 eller 12 månader. Till slut blir du medberoende. Det är du kanske redan till viss del eftersom du sitter och barnvaktar henne på krogen. Tänk så här. Accepterar du redan vissa övertramp på grund av alkoholen? Du ursäktar hennes handlingar med att hon var full? Det är ett medberoende.

De har varit mycket uppförsbacke, vår relation började ganska ”rocky” om jag säger så, o nu detta med fest varje kväll. Men jag tänker om vi tar oss genom denna så klarar vi allt
Citera
2025-08-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Problemet här är inte din flickvän TS utan problemet är du själv. Ingen vettiga bra man skulle acceptera något sådant från sin flickvän. Att du ens överväger att fortsätta tillsammans med henne och även kallar henne din "drömtjej" utifrån de punkter du radar upp om henne säger väldigt mycket om dig och då inget positivt. Jag vill tro att män har en lägsta nivå men du TS visar tydligt att den är lägre än vad jag någonsin hade trott.

Jag hade gärna gett dig råd men faktum är att jag anser att du förtjänar den flickvän du har. Jag ska dock säga en liten sak - sluta tänk med din "wienerkorv" för det är "det" jag tror är den största behållningen du har av henne och det är det som gör att du stannar. Ditt pris för bra sex är högt. Frågan är om du på sikt är beredd att betala vad det kostar dig(?)

// CC

Hon är min drömtjej rent utseendemässigt mena jag, de här med att hon flörtar med andra framför mig o halsar sprit är inte de jag mena. O när hon är nykter är hon ju jätte charmig.

.
Citera
2025-08-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du har inte känt henne så länge och tagit tempen s.a.s. som framtida flickvän/livspartner-val.

Läge att bli lite Sherlock Holmes och ta reda på hennes underliggande problematik utan att direkt ställa henne mot väggen , ifall du verkligen tror på en framtid med henne

Du överreagerar inte . Det är bara något som du känner att du inte kan leva med i längden.

Jag vet lite då jag känner hennes dotter sedan innan, men ändå ganska ytlig info. Jag har lite dålig kontakt med dotter nu men kanske kan kontakta o gräva lite. Vill ju veta om de är värt det såklart
Citera
2025-08-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Din tjej/tant har utöver sina alkoholproblem fler karaktärsdefekter. Att överta sin dotters pojkvän är väl det värsta.

Inget gott kommer ur denna relationen varken för dig eller henne utan den bör avslutas. Vilket jag förövrigt tyckte redan i din gamla tråd där du var kåt på din flickväns morsa.

Jag har i efterhand insett att jag kanske aldrig riktigt älska min förra tjej på riktigt, de börja bra men sedan kanske jag fortsatte dejta henne för kom så bra överens med hennes mamma o gilla att va med henne o hon var med väldigt mycket med oss o hängde. Så nu när Jag är klok i efterhand inser jag att de nog var ödet o så vår relation skulle börja, den bara tog en krokig väg. Alla relationer börja inte på Tinder eller blind dejt
Citera
2025-08-18, 16:44
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Jag vet inte om jag kan kalla hennes intag ”fransk”. I går drack hon sangria direkt från kanna och ”gurglade” den som om hon tog munskölj. En del skratta o en del skratta ”elakt” från andra bord. De är inte på den nivå att jag kallar de normalt faktiskt

Varför skaffa sig problem, skulle nog inte satsat mera i den relationen.
Citera
2025-08-18, 16:44
Medlem
Storstark68s avatar
Så länge hon är bra i sängen är det nog ok, de flesta tjejer som dricker för mycket kan inte knulla alls utan vill sova. Blir det så är det ett problem som jag skulle lösa genom att ta henne till en drogterapeut via 1177. Nu ska jag hälla upp några rejäla vodkadrinkar och invänta en söt blondin.
Citera
2025-08-18, 16:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Hon är min drömtjej rent utseendemässigt mena jag, de här med att hon flörtar med andra framför mig o halsar sprit är inte de jag mena. O när hon är nykter är hon ju jätte charmig.

.

Tror du att ni kan få en bra relation tillsammans? Tror du att en person som är beroende av alkohol kommer att välja dig framför alkoholen? Vad ser hon i dig? Vem betalar alla dessa krognotor? Du eller har hon gott om pengar?

// CC
Citera
2025-08-18, 16:49
Medlem
CC75s avatar
Citat:
De har varit mycket uppförsbacke, vår relation började ganska ”rocky” om jag säger så, o nu detta med fest varje kväll. Men jag tänker om vi tar oss genom denna så klarar vi allt

Du tror på fullaste allvar att hon är kär i dig och vill vara med dig? Jag vill inte vara alltför elak men du behöver vakna upp grabben. Det finns ingen - absolut ingen - som är speciell för någon som redan har valt sin bästa vän och älskare i form av "procent". Stoppa huvudet i en ishink, lägg en isblåsa på wienerkorven och bryt all kontakt.

// CC
Citera
2025-08-18, 17:02
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det där är bara att lägga ner, hon kommer inte bättra sig.
Citera
2025-08-18, 17:08
Avstängd
Citat:
OK, men jag tror att det är väldigt ovanligt att någon blir nykterist bara för att någon annan vill det. Man måste vilja det själv annars fungerar det inte. Det låter på dina beskrivningar som att hon är alkoholist och att hon skulle behöva bli en nykter alkoholist och inte dricka igen. Baserat på mönstret, verkar det sannolikt? Och hur ska du göra, ska du också bli nykterist? Du vill väl kunna dricka några öl ibland eftersom du kan hantera det. Men du vill nog inte ha starköl i ett kylskåp hos en nykter alkoholist. Du kommer inte ha kvar ölen speciellt länge. "Det är väl inte ett återfall med bara en öl till maten" heter det men det slutar ändå på krogen som har flera fördelar: ölen tar inte slut, ingen räknar hur många glas det blev, och du kan träffa nya "kompisar" (andra alkoholister) som kan bjuda på en öl när pengarna tar slut. Hur kul är det egentligen att hänga på en pizzeria varenda kväll? Det hade ju ingen nykter person gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in