Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
De har varit mycket uppförsbacke, vår relation började ganska ”rocky” om jag säger så, o nu detta med fest varje kväll. Men jag tänker om vi tar oss genom denna så klarar vi allt
OK, men jag tror att det är väldigt ovanligt att någon blir nykterist bara för att någon annan vill det. Man måste vilja det själv annars fungerar det inte. Det låter på dina beskrivningar som att hon är alkoholist och att hon skulle behöva bli en nykter alkoholist och inte dricka igen. Baserat på mönstret, verkar det sannolikt? Och hur ska du göra, ska du också bli nykterist? Du vill väl kunna dricka några öl ibland eftersom du kan hantera det. Men du vill nog inte ha starköl i ett kylskåp hos en nykter alkoholist. Du kommer inte ha kvar ölen speciellt länge. "Det är väl inte ett återfall med bara en öl till maten" heter det men det slutar ändå på krogen som har flera fördelar: ölen tar inte slut, ingen räknar hur många glas det blev, och du kan träffa nya "kompisar" (andra alkoholister) som kan bjuda på en öl när pengarna tar slut. Hur kul är det egentligen att hänga på en pizzeria varenda kväll? Det hade ju ingen nykter person gjort.