2025-08-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Jag har i efterhand insett att jag kanske aldrig riktigt älska min förra tjej på riktigt, de börja bra men sedan kanske jag fortsatte dejta henne för kom så bra överens med hennes mamma o gilla att va med henne o hon var med väldigt mycket med oss o hängde. Så nu när Jag är klok i efterhand inser jag att de nog var ödet o så vår relation skulle börja, den bara tog en krokig väg. Alla relationer börja inte på Tinder eller blind dejt
Hur var relationen med din egen mamma? Du kanske behövde en ny mamma?
Men alkisar blir inte bra föräldrar. Det vet du kanske redan.
Citera
2025-08-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det är normalt att dricka varje dag TS. De gör de flesta i Frankrike och även många här i Sverige.

Jag tror du överreagerar.

De som gör det är missbrukare, alkolister... Det är allvarligt och jag tyvärr vanligt..... Att det finns många alkoholmissbrukare gör det dessvärre inte mindre farligt ....
Citera
2025-08-18, 17:36
Medlem
HBTKuks avatar
Ta upp det med henne på ett bra sätt. Föreslå annat att göra, säg att du tycker det skaver lite.

Går inte att hålla på så där hela tiden. Lokalkrogsdrottning är inte så sexigt..
Citera
2025-08-18, 17:39
Medlem
eldrattans avatar
Innebär "krog" typ pizzeria? Känner nämligen igen beteendet på en pizzeria jag äter på ibland. Där är dom iaf rutinerade alkisar.
Citera
2025-08-18, 17:44
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag visste inte om denna fråga skulle posta i relationstråd eller beroende, men eftersom den mest handlar om relation la jag här. Helt ok om den flyttas om jag posta fel.

Jag är i en ganska ny relation o är verkligen nykär. Men jag är orolig för min tjej dricker nästan varje kväll. Vi börja dejta på semestern o då kändes de inte jätte konstigt att vara på krogen varje kväll. Satt på uteserveringar varje kväll och drack och sedan gick hem och hade massa go sex. Men nu är semestern slut o vi båda jobbar igen o jag trodde de skulle bli mer vardag. Men hon är kvar på uteservering, skriver till mig när hon redan är där ”kom hit, jag är på XXXX möt mig här” osv osv. Jag har gått och mött varje gång hon skrivit, o de börjar ofta bra, vi käkar kebab tallrik och dricker en öl, men sedan tar hon in mer och mer, oftast kanna, o sedan börjar hon prata med annat folk som jag inte vill ska in på vår dejt. Dem kommer p sitter vid vårt bord, hon stojar o skrattar o är krogens mitt punkt. Jag känner mig nästan osynlig när de bli sent, o jag måste ju upp o jobba dagen efteråt. En del gånger har hon hamnat i bråk, ofta med unga tjejer (20+} som hon anser är dryga. I går blev vi tillsagda av ägare att gå så i dag är jag verkligen VARNAD av omständigheter, kan inte blunda. Hon har redan skrivit o fråga om vi ska testa annan krog i kväll.

Jag har övervägt att inte nöta upp men är orolig att hon då ska gå hem ihop med dem andra männen som hela tiden är framme vid vårt bord. Så därför vill jag vara med, då en kväll borta från krog verkar vara omöjlig.

Jag vill inte sabba relation men någon måste ju säga till, eller? Att hon har riskbruk? De är inte min plats som ny karl i liv, de känns som hennes vänner eller barn borde ta striden anser jag. Jag överväg att kontakta hennes anhöriga, kanske anonymt via mejl, o försöka få till något. Jag kan ju vara med om de blir en intervention men jag vill inte ha den själv,

Eller överreagerar jag? Är denna normal? Jag behöver tips och hjälp

Ska ni va era ihop måste du ställa genomtänkta, orubbliga krav.

Alternativet är att ni bara är kk så kan hon sitta vid sitt bord varenda kväll.

Om hon verkligen gillar dig kommer hon gå med på dina krav. I annat fall är det bäst för dig att träffa en annan tjej.

Gör en sista ansträngning att viss kärlek strax innan du presenterar dina krav. Gör det som en ledare, ty en ledare är ju vad hon behöver.
Citera
2025-08-18, 17:52
Medlem
Citat:
Jag har inte vuxit upp med missbruksproblematik i familjen. Vi bodde i hus inte i lägenhet o mina föräldrar är fortfarande gifta. Dem drack lite under mi uppväxt o är nu helt nyktra när dem är gamla. Denna relation med tjejen är inget jag känner igen från min uppväxt
Nej det är bara jag som läste in det då
Men du vet själv att denna relation kommer ta dig till helvetet
Citera
2025-08-18, 18:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det är normalt att dricka varje dag TS. De gör de flesta i Frankrike och även många här i Sverige.

Hamnar man i bråk och eller blir ombedd lämna stället ringer alla varningsklockor och lampan blinkar rött!

Lämna, det där är inget att bygga vidare på.
Citera
2025-08-18, 18:52
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:

Det är nog mer hennes drickande och agerande efter drickandet som är problemet. Absolut kan man dricka en öl eller ett glas vin till maten varje dag, men det bör stanna vid det. Inte en kanna öl var eller varannan dag! Har själv träffat en del såna kvinnor och har alltid slutat träffa dem efter ett tag. Två av dem åkte in på rehab och en tror jag är död idag, bättre att göra sorti så man inte blir inblandad i en massa skit.
Citera
2025-08-18, 19:21
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Hon är riktigt riktigt snygg, kanske snyggaste jag sett. O hon är rolig o snäll o charmig, även om dem egenskaperna inte alltid håller hela kvällen.

Hon e strax över 40 men ser ut som 30, solbränd, fräsch, mörk hår svall, herregud min dröm kvinna.

Tror hon är skitful. Spritpluffsig. Solbränd? Du menar inte gulaktig, att det är levern som sjunger på sista versen? Tror du är skitful med. Därför är ni tillsammans. Och var fan beställer man in en hink sangria? På någon bykrog, kebabhak. Riktigt WT.
Citera
2025-08-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Innebär "krog" typ pizzeria? Känner nämligen igen beteendet på en pizzeria jag äter på ibland. Där är dom iaf rutinerade alkisar.

Hon beställde ju in en kebabtallrik, så är nog rätt troligt.
Känner också igen beteendet, på alla uteserveringar på sunkhaken finns de här människorna. Och även på insidan, ofta från tidig eftermiddag eller lunch om det är helg.

Nä TS, henne har du ingen framtid med.
Jag dricker nästan varje dag också, men ser stor skillnad på att dricka ett glas vin eller bubbel (och ja, jag stannar oftast på ett glas) mot att beställa kannor med öl och fyllna till och skämma ut sig.
Citera
2025-08-18, 20:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
TEXT
Jag har läst tråden och dina inlägg. Om det är så att du vill ha ett lite mer normalt liv så kommer du inte få det med denna kvinna i alla fall. Alkoholister är i princip hopplöst att få ordning på. Jag har sett det men än en gång för vänner som blivit ihop med folk som dricker för mycket. Men erfarenhet säger dessutom att det är värre att få ordning på kvinnor med grava alkoholproblem. Att ta in en kanna med Sangria gör man inte på WT haket för att slurpa i sig själv. Att hon sen dessutom "alltid stänger stället" är än mer oroväckande.

Hur finansierar hon detta eviga "festande"? Det är ju inte gratis att gå ut och dricka, även om man går på ett billigt sunkställe så drar det snabbt iväg, särskilt när vi talar om de kvantiteter du nämner.

Dessutom att dricka ute varje dag kan vara värre än att hon gör det hemma. Det är svårare att hälla ut vinet på krogen så att säga. Sen vill man ju inte ha en alkis hemma med. Ordspråket "när alkoholen går in, går vettet ut" stämmer väldigt väl. Om du varit nykter i ett sammanhang där du umgås med några som är lite väl förfriskade, typ att du är chaufför vid det tillfället, så märker du nog att polarna inte är allt för smarta när de fått för mycket innanför västen. Att varje dag komma hem till en alkad kärring eller gubbe måste vara svintrist. Inget mentalt utbyte överhuvudtaget och det är bara så själadödande.

Sen har du ytterligare en sak, hon kan inte uppföra sig när ni är ute. Hon flirtar med allt och alla, dricker som ett avlopp, beter sig som ett praktfyllo, och det betyder att du kommer få skämmas för henne massvis med gånger när du är på kalas med vänner, bekanta och släkt.

Att hon är snygg är lite en förbannelse för henne, för dumpar du henne så kommer hon rappt hitta någon annan, som knullar henne ett tag och som sen heller inte kommer stå ut. Och så kommer det löpa på. Vissa har ju bra gener och kan se bra ut även om de lever ett hårt liv och dricker mycket. Men så småningom kommer det börja rasa och då kan det gå snabbt. Sen måste hon ju fullständigt köra ner sin ekonomi i botten. Har du koll på om hon tar massa osunda konsumtionslån?

Ytterligare ett problem är ju att du känner att du måste dyka upp på krogen var eviga dag för att se till så hon inte får annan kuk, det är också fullständigt ohållbart.

Så DUMPA DUMPA DUMPA! För din egen hälsa om inte annat.
Citera
2025-08-18, 20:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan

Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Hon beställde ju in en kebabtallrik, så är nog rätt troligt.
Känner också igen beteendet, på alla uteserveringar på sunkhaken finns de här människorna. Och även på insidan, ofta från tidig eftermiddag eller lunch om det är helg.

Nä TS, henne har du ingen framtid med.
Jag dricker nästan varje dag också, men ser stor skillnad på att dricka ett glas vin eller bubbel (och ja, jag stannar oftast på ett glas) mot att beställa kannor med öl och fyllna till och skämma ut sig.
Tycker också att det luktar pizzeria om detta. Som sagt, kebabtallrik och hink med sangria, det låter verkligen pizzahak. Som du säger så brukar man se detta klientelet från lunch och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in