Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-29, 01:16
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hur mycket kokain för att hålla en vaken ett dygn?

1g ?
Slajfar 5g på 16-18h
Citera
2025-06-30, 19:51
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Har märkt att jag blir rätt täppt i näsan efter jag suttit typ en helkväll/natt och sniffat koks. Tillslut kan det bli nästäppa till sådan grad att de knappt går o suga i sig pulvret mera hehe.

Skölj näsan (med vatten) mellan varven (och svälj). Du får samma effekt av kolan (eller bättre) även om den hamnar i magen (se tidigare inlägg), fast inte lika snabbt. Slemhinnorna blir ju extremt påverkade av att utsättas frätande pulver, svullnar och det börjas produceras snor.

Citat:
Va tror ni om att ta sig lite avsvällande nässpray för att lösa detta problem? När jag sökt runt på div sidor och forum får man en rätt delad bild, vissa påstår att nässprayen gör så man får väldigt mkt sämre effekt om man fortsätter snorta efter nässprayen medan andra hävdar att det inte alls är någon jättestor skillnad. Så vette fan vem man ska lita på här?

Kokain gör att blodkärl dras ihop. Kanske inte ett problem för dom som partajar ett par gånger om året, men upprepat bruk kan resultera i att celler inte får tillräckligt med syre, och utan syre börjar dom dö. Nekros skulle en läkare kalla det.

Alla avsvällande nässpray som går att köpa på apoteket fungerar i princip likadant, dvs dom är kärlsammandragande. Att kombinera kärlsammandragande kokain med kärlsammandragande nässpray känns väldigt, väldigt dumt! Risken att det blir hål i septum pga nekros ska inte förringas!

Om jag förstår det korrekt så är nässpray med kortikosteroider det absolut sämsta valet om man nu tvunget ska spruta något i näsan.

"På grund av kortikosteroiders inhibitoriska effekt på sårläkning ska patienter som nyligen genomgått nasalkirurgi eller trauma inte ta nasala kortikosteroider förrän läkning har skett."
Citera
2025-07-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans

Mjo jag satte mig och läste på lite mer och kom fram till samma sak ungefär hoppade över nässpray och rensa med salt-vatten, det gav några timmar till sniffande innan näsan kasta in handduken helt och förvandlades till en snor-fontän hehe intressant det du tog upp ang nasal vs oral biotillgänglighet, kikade lite snabbt över några studier som undersökt frågan och är ju mycket riktigt som du säger! Får bli prova att slänga i sig lite oralt nästa gång också så inte näsan får göra hela jobbet hehe
Citera
2025-08-17, 23:15
Medlem
Stämmer inte alls om att efter 72 timmar så är man ren, jag tåg min sista lina förra veckan i lördags 9/8 och testade positivt idag 17/8. Det är en myt om att kokain sitter i kroppen endast 72 timmar.
Citera
2025-08-18, 21:12
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebiga1
Stämmer inte alls om att efter 72 timmar så är man ren, jag tåg min sista lina förra veckan i lördags 9/8 och testade positivt idag 17/8. Det är en myt om att kokain sitter i kroppen endast 72 timmar.

Ja vi är alla individuella så 72 timmar är en fingervisning. Sen är ju alla faq's gamla, så cutoff kanske är lägre idag än innan på stickorna. Och blandar du alkohol och kokain bildas en metabolit som syns längre.
Citera
2025-08-19, 11:51
Medlem
Ja jag gjorde misstaget med att jag drack öl samtidigt som jag tog kolat, teste jag testade mig på hade en cut off på 150, ska lämna prov nu på torsdag och har en sticka till som jag tänkte testa mig igen på torsdag morgon, får väl hoppas att jag blir ren tills dess
Senast redigerad av Jebiga1 2025-08-19 kl. 11:53.
Citera
2025-08-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebiga1
Ja jag gjorde misstaget med att jag drack öl samtidigt som jag tog kolat, teste jag testade mig på hade en cut off på 150, ska lämna prov nu på torsdag och har en sticka till som jag tänkte testa mig igen på torsdag morgon, får väl hoppas att jag blir ren tills dess

Hur gick det?
För mig har det gått någon vecka från intet till prov där det visat men även 3 dagar där jag varit ren så hur länge det är spårbart på mig verkar fluktuerar något enormt.

Blev otroligt sugen på (bra) kokain idag, men vet att jag säkert kommer behöva lämna prov inom kort och har hållit mig ren riktigt länge så vore ju dumt att vara positiv precis när man blir ombedd att pissa.
Citera
2025-09-17, 14:50
Medlem
Hej,

Jag har åkt på ett urinprov där resultatet visade positivt på kokain - 0,70 μg/mL.
Hur mycket är det? Vad påvisar det? Hur mycket behöver man inta för att få det värdet så att säga? Jag blev drogad en utekväll, så har själv ingen koll på hur mycket jag fått i mig, och hade velat veta på ett ungefär vad värdet 0,70 μg/mL berättar?

Tack på förhand!
Citera
2025-09-17, 15:34
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coeckelsd92
Hej,

Jag har åkt på ett urinprov där resultatet visade positivt på kokain - 0,70 μg/mL.
Hur mycket är det? Vad påvisar det? Hur mycket behöver man inta för att få det värdet så att säga? Jag blev drogad en utekväll, så har själv ingen koll på hur mycket jag fått i mig, och hade velat veta på ett ungefär vad värdet 0,70 μg/mL berättar?

Tack på förhand!
Hur fan blir man drogad av någon på kokain?
Citera
2025-09-18, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Hur fan blir man drogad av någon på kokain?

Man dricker upp det? Svara på frågan istället.
Citera
2025-09-18, 11:06
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coeckelsd92
Man dricker upp det? Svara på frågan istället.
Låter högst osannolikt att bli drogad med ladd som någon heller ner i en dryck men vad vet jag egentligen?
Citera
2025-09-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Låter högst osannolikt att bli drogad med ladd som någon heller ner i en dryck men vad vet jag egentligen?
Det är jävligt märkligt hur vissa lyckas bli drogade på krogen hela tiden men en annan får betala hårt skattade pengar för det. Hur bär sig folk åt egentligen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in