Citat:
Ursprungligen postat av
NZT1337
Har märkt att jag blir rätt täppt i näsan efter jag suttit typ en helkväll/natt och sniffat koks. Tillslut kan det bli nästäppa till sådan grad att de knappt går o suga i sig pulvret mera hehe.
Skölj näsan (med vatten) mellan varven (och svälj). Du får samma effekt av kolan (eller bättre) även om den hamnar i magen (se tidigare inlägg), fast inte lika snabbt. Slemhinnorna blir ju extremt påverkade av att utsättas frätande pulver, svullnar och det börjas produceras snor.
Citat:
Va tror ni om att ta sig lite avsvällande nässpray för att lösa detta problem? När jag sökt runt på div sidor och forum får man en rätt delad bild, vissa påstår att nässprayen gör så man får väldigt mkt sämre effekt om man fortsätter snorta efter nässprayen medan andra hävdar att det inte alls är någon jättestor skillnad. Så vette fan vem man ska lita på här?
Kokain gör att blodkärl dras ihop. Kanske inte ett problem för dom som partajar ett par gånger om året, men upprepat bruk kan resultera i att celler inte får tillräckligt med syre, och utan syre börjar dom dö.
Nekros skulle en läkare kalla det.
Alla avsvällande nässpray som går att köpa på apoteket fungerar i princip likadant, dvs dom är kärlsammandragande. Att kombinera kärlsammandragande kokain med kärlsammandragande nässpray känns väldigt, väldigt dumt! Risken att det blir hål i septum pga nekros ska inte förringas!
Om jag förstår det korrekt så är nässpray med kortikosteroider det absolut sämsta valet om man nu tvunget ska spruta något i näsan.
"På grund av kortikosteroiders inhibitoriska effekt på sårläkning ska patienter som nyligen genomgått nasalkirurgi eller trauma inte ta nasala kortikosteroider förrän läkning har skett."