2025-08-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Youtubern "Denis Davydov" har i sitt senaste inlägg idag informerat om hur ett stort ryzzkt anfall emot Kupiyansk totalt misslyckades.

Det är stora nederlag just nu för GloboHomo-federationen.

Detta håller inte. Så här kan det inte fortsätta, Putin måste avsättas som syndabock för detta kostsamma krig.

Denys Davydov ljuger om det mesta. En mycket opålitlig källa.
Citera
2025-08-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Så festligt, och så uppenbart, att alla Russia lovers nu sätter allt sitt hopp till TACO-Don För ni vet, liksom vi andra, att Putin-Ryssland snart är bankrutt. Och denna gång kommer missbildningen Ryssland inte mötas av ett välvilligt väst som investerar och stöttar. Nej, så länge mördarregimen sitter kvar och landet inte visar vilja till permanent förbättring så kommer de vara utfrusna och få nöja sig med att ha andra diktaturstater som polare. Putin skulle aldrig ha startat detta illegala krig. Han har kört Ryssland i botten. Tidernas sämsta ryska ledare. Ukraina ska inte gå med på orange mans förvirrade förslag (vilka planterats i hans huvud av ryssen) utan bara hålla ut. Snart kommer fallet Sovjet 2.0

Det är snarare ukrainvännerna som är förbannade på Trump för att han inte kan få till ett fredsavtal enligt 2021 års gränser. Vilket förstås är helt omöjligt.

Då anklagar de Trump för att vara rysk agent eller utpressad av Putin.
Citera
2025-08-17, 18:31
Medlem
Scener man skulle vilja se...Både Meloni och Ursula, jag tror inte ens att T. Rump tar dom på brösten.... ...

Men mera seriöst hoppas jag att Meloni träder in tillsammans med Zelenskyi, han behöver lite stöttning. Macron vill jag inte ha med, han är så hal.

Stubb är väl OK, Merz litar jag inte på, nej men varför inte Tuffe Uffe. Vår Uffe har hela tiden ställt upp för Ukraina.

Inombords tror jag att Zelensky skulle vilja nita T. Rump men han håller masken. Det gäller ju att få över T. Rump på sin sida. Ja det är inte lätt.
Citera
2025-08-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är snarare ukrainvännerna som är förbannade på Trump för att han inte kan få till ett fredsavtal enligt 2021 års gränser. Vilket förstås är helt omöjligt.

Då anklagar de Trump för att vara rysk agent eller utpressad av Putin.
Det visste vi innan mötet, har du inte läst tråden?
Det finns andra saker att vara förbanad på Trumpeten om
Citera
2025-08-17, 18:35
Medlem
Citat:
Nej, Putin vill avsluta kriget. Men Ukraina vägrar att gå med på realistiska villkor.
Ukraina har realistiska villkor, det är din idol som har orealistuska vilkor
Citera
2025-08-17, 18:36
Medlem
Citat:
Denys Davydov ljuger om det mesta. En mycket opålitlig källa.

Jag tror man skall blanda och ge. Davydov har en del rätt, också "Reporting from Ukraine" är väldigt ojämn, jag skulle vilja ha lite svenska reportrar. Kenneth Grägg är ju ingen riktigt journalist heller.
Citera
2025-08-17, 18:39
Medlem
Jack.Elams avatar
Antar att det blir mer Kinesiskt eller Nordkoreanskt krut med tillhörande kvalitetsproblem.

https://www.youtube.com/watch?v=AgouxmU6314

Russian Gunpowder Factory Completely Destroyed After "Safety Violation" in Ryazan
Citera
2025-08-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Ukraina har realistiska villkor, det är din idol som har orealistuska vilkor

Zelensky vill inte lämna ifrån sig någon mark.

Det är totalt orealistiskt.
Citera
2025-08-17, 18:45
Medlem
Citat:

Nej det vill han inte, han vill behålla Ukraina som det var godkänt av Ryssland 1991
Lite väl sentefer att efter 31 pr förklara genom anfall att marken inte tillhör Ukraina eller kan jag kräva att ditt vardagrum, kök och sövrum är mitt?
Citera
2025-08-17, 18:45
Medlem
Inte Putin.
Han som startade kriget.
Han gillar att skicka sitt folk i döden.

Citat:
De allra flesta vill avsluta kriget.

Det är vapentillverkare, bankmaffian, korrupta politiker som Zelensky och tangentbordskrigare (som du) som vill att kriget ska fortsätta.
Citera
2025-08-17, 18:46
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Zelensky bestämmer inte. Det gör Ukrainas parlament, som i så fall måste skriva om grundlagen. Samma sak om Sveriges skulle hamna i detläget.
Citera
2025-08-17, 18:46
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Vill Putina lämna ifrån sig ryzzk mark till något annat land? Måste vara lika realistiskt i ryzzhjärnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in