2025-08-16, 22:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är fan på tiden.

Sist i kön.

Mest positiva till invandring i Sverige.

Har via röstsedeln röstat mest blodrött sedan massinvandringen infördes 1975.

Stått och flinat medan resten av Sverige fyllts av jordens värsta avskum.

Hur fan kan man göra så mot sina egna landsmän?

Norrlänningar är svin.

Håller med om att det brunnit i skallen på norrlänningar.
Citera
2025-08-16, 22:20
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Många fel här.

Man får inte gå före i bostadskön eller får bostadsrätter köpta åt dom, och man slänger inte ut boende ur deras hem för att andra ska bo där istället. Och man "får" inga jobb heller

Sen blandar du ihop invandrade med flyktingar. Invandrade får inga bostäder. Invandrar man till sverige måste man ordna boende och jobb själv. Det ingår i immigrationsprocessen. Flyktingar däremot, placeras i första hand på flyktingförläggningar, och kan i senare skede slussas ut till mer temporära enskilda boenden. Så gör alla länder.

Invandrade får inte heller jobb gratis. Flyktingar kan däremot få delta i sysselsättningsverksamheter, främst till gagn för kommunen där dom finns. I långa loppet är det upp till flyktingar att ordna med arbete ifall dom vill ha det, och ifall deras uppehållstillståndssituation tillåter det. Och ingen kommer anlita någon överhuvudtaget - invandrad eller flykting - om för kvalificerade arbeten som dom uppenbart inte fixar.

I övrigt så är det lätt att man blir klagande och frustrerad när möjligheterna i ett samhälle är mindre än det man är van ifrån. Känner sig segregerad osv, vilket en hel del personer från utlandet är.

Så gör svenskar också, när dom kommer utomlands och inte har några solida förberedelser och planer på boende och arbete. Då blir det klagande och gnällande på "varför måste man lära sig språket så jävla bra hela tiden för?" och liknande. Folk reagerar så för 'det känns så jobbigt'.

Något som är mer unikt för Sverige och Skandinavien är dock att dom formella procedurerna och kvalifikationerna är så inåt helsike överdrivna, dryga och dyra här. Testa t.ex. ta körkort i USA eller England, och sen gör samma sak i Sverige, så ser man det väldigt tydligt. Man ska ha papper på precis allt man kan, och det man inte har papper på, det kan man således inte. Och alla människor - i synnerhet utlänningar - vet vilket genomgående bullshit det är. Och det blir man ännu mer frustrerad över och klagar och gnäller på; liksom vi svenskar gör.

Allt är inte felaktigt dock. Jag växte upp med att invandrare var 1/4 så dyra att anställa som svenskar.

Bara en av felaktigheterna i din text. Orkar inte gå igenom allt annat, men jag misstänker att det kryllar av dom.
Citera
2025-08-16, 22:39
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Behövs en svensk maffia som kan ordna återresan åt de som inte har här att göra. En lika illegal kraft som invällarna men som jobbar åt oss svenskar att städa upp i leden. Alla sätt tillåtna..Låt svenska kriminella avvisa utländska kriminella så ska de svenska fan ha höga löner. ut med dem dom inte ska vara här. koncist. Win win. Ut med packet som ser oss som otrogna fiender i vårt eget land. Riv deras statsfinansierade moskéer. Sparka ut dem, deras jävla mullor och islamister. Uuuuuuut. Åk hem och bråka era jävlar.
Senast redigerad av Mainstreamsurgubbe 2025-08-16 kl. 22:45.
Citera
2025-08-16, 22:40
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Håller med om att det brunnit i skallen på norrlänningar.

Det som stör mest är attityden: vet bäst, röstar rött, snackar skit om sina landsmän, fyller landet med blattar, skadeglädjen. Tar för självklart att de inte själva skall behöva belastas med problemen de orsakar andra.

Jag hatar dem mer än blattarna.

För alla hatar en förrädare.
Citera
2025-08-16, 22:42
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Allt är inte felaktigt dock. Jag växte upp med att invandrare var 1/4 så dyra att anställa som svenskar.

Bara en av felaktigheterna i din text. Orkar inte gå igenom allt annat, men jag misstänker att det kryllar av dom.

Billigare att anställa. Dyrare i längden.
Citera
2025-08-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag förstod det så absolut inte riktat mot dig.

Reinfeldt bjöd på groggen men Palme fyllde på groggvirket.
Fast när Palme satt i regeringen då fanns det en anledning till att ta in invandrare främst från bland annat Turkiet. Det var ju riktig arbetskraftsinvandring. Och dom är ju idag minst sagt väl integrerade i det svenska samhället. Dock med en annan kultur.
Många av barnen till dom som kom då är ju välutbildade med fina jobb som Läkare.
Citera
2025-08-16, 23:51
Medlem
jewandthejewss avatar
Tyvärr har några få lyckats pracka på oss något som de flesta egentligen inte vill ha. Visst, många hjälper gärna till, så länge invandrarna bor någon annanstans och någon annan betalar notan.

Samtidigt har man fått det att framstå som “fult” att vara emot, vilket gör att många inte vågar vara ärliga.

Resultatet blir att det kan vara rätt tufft att vara invandrare i Sverige. Den hjälp som ges stjälper ofta mer än den stödjer, den tar bort driv och motivation att själva göra något av sitt liv.

Många med vilja och ambitioner stöter på osynliga hinder, oavsett om det beror på rasism, nepotism eller något annat.

Vissa erkänner inte ens för sig själva att de helst ser svenska namn i kvarteret, trappuppgången, företaget eller i umgängeskretsen.

Vi slutar se varandra som människor och istället ser vi varandra som problem. Man kan inte bygga någonting bra. Alla drar åt olika håll, river ner istället för att bygga upp. I slutändan vinner ingen, alla förlorar bara lite mer.
Citera
2025-08-17, 00:09
Medlem
Landsbygdens avatar
Seriöst, så ska kritiken bli konstruktiv så går det inte att dra exakt alla invandrare över en kamm. Nej, jag förstår inte vad du menar, om det är så generellt.

Men ska svara ändå.

Det är väl inte att "vi sätter dem i utsatta områden". Det är bostadsköer för alla. Köerna är kortast i utsatta och ffa särskilt utsatta områden, där hyrorna också oftast är betydligt lägre. Ingen invandringrej egentligen utan handlar om att dom omöjligen kan hunnit skaffa sig kö-tiden.

Det jag kan tycka är konstigt är att man inte i högre grad försöker få nyhitkomna att flytta direkt dit jobb finns eller orter som närmast håller på att avfolkas och där det kanske verkligen behövs folk. Ofta när jag hör om lyckade etableringar, så är det på småorter eller liksom uppåt norrland. Afghaner i hemtjänsten har jag hört en del positivt om exempelvis. Att tanterna tycker afghanerna är bra, typ. Finns säkert fler exempel.

Dom utsatta områden är ju ffa i större orter och storstäder, där det ju ofta också finns mer etablerad organiserad kriminalitet, som gör det lättare att också bli felaktigt utpekad.

Hade jag själv kommit till ett nytt land, hade jag gärna blivit placerad där det är enkelt att få bostad och där det finns jobb. Menar, det är ju ändå bara en start. Skulle nog själv känt mig friare och mer förhoppningssfull som invandrare om jag hamnade på mindre ort, där det är bättre ställt med bostäder och jobb. Språk går ju ofta att lära sig via olika appar och ffa via kontakter.
Citera
2025-08-17, 03:57
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fast när Palme satt i regeringen då fanns det en anledning till att ta in invandrare främst från bland annat Turkiet. Det var ju riktig arbetskraftsinvandring. Och dom är ju idag minst sagt väl integrerade i det svenska samhället. Dock med en annan kultur.
Många av barnen till dom som kom då är ju välutbildade med fina jobb som Läkare.

Nej.

Det sprutade in t ex kriminella Chilenare & Kurder.

Majoriteten av dessa har aldrig arbetat & barnen samt barnbarnen utgör dagens kriminella.

Det där du skriver är en myt som får mig att betvivla att du bott i Sthlm.
Citera
2025-08-17, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjobrushan
1. Bra fråga. Jag tror att hela den här jävla invandringen är ett spel för att kontrollera människor i Sverige och orsaka utspridd hat och depression. Varför?

För att många renoveringar och projekt gjordes några år innan massinvandringen. Bostadshyrorna fördubblades året (2013) innan man valde att öppna gränserna i flera förorter har jag för mig?
Det var efter 2014-2015 helvetet i förorten började. Hasch och gräs röks öppet, droger säljs öppet, mord, hot, gäng, polisnärvaro (vilket är ganska sjukt, jag såg inte en enda polisbil från 1985 till 2015, men nu åker polisbilar sakta runt förorten), hucklekärringar, kaos. Jag har bott i Sverige i 40 år och dessa fanns knappt innan 2015, förutom några handikappade muslimer, assyrier, pundare, zigenare och ryska familjer som trodde de ägde allt och muckade.
Socialdemokraterna brukar oftast komma till förorten och bjuda på läsk, godis, aktiviteter och andra gratisprylar för att fiska röster från ekonomiska migraneter.

Varför tror jag det? För att nu när politiker förespråkar hårdare lagar och övervakning överallt så är svensken okej med det. Jag vill inte ha kameror riktade mot mig överallt. Vi behövde inga kameror eller övervakning innan massinvandringen 2015. Jag vill inte bli övervakad, jag vill inte bli filmad och jag vill kunna lämna mina matkassor utanför och hämta brev utan att någon stjäl det.

Politiker vill också ha instabilitet och hat. Den här rasismen jag får läsa och utstå varje dag fanns inte för 20 år sedan.

Det sjukaste jag har läst är att Socialdemokraterna vill beblanda förorten med svenskar. Det fungerar inte xD
Man måste ju börja någonstans.. några extrema tips:

1. Börja med att utvisa grovt kriminella. Just misshandel och droganvändning är så varierad att det beror på. Vissa människor förtjänar att få en fet smäll i ansiktet, exempelvis sociopater eller mobbare för att de förstör andras liv utan att någon annan bryr sig, de som misshandlar andra oprovocerad ska ut dock. Samma sak gäller droger, där man måste kolla på drogtyp och syfte.

Men de som ska automatiskt utvisas är de som är med i gäng.
Våldtäktsmän och rånare ska ut.
Även de som har begått småbrott som stölder eller något annat men har åkt fast 5+ gånger i en period av 5 år ska ut.
Även unga våldsamma människor ska tas ut från olika hem och ska ut. De är totalt värdelösa och de kommer aldrig att ändra sig. Så fort de går ut från dessa "rehabiliteringshem för kriminella" så hoppar de på uppdrag och ger sig på oskyldiga. De är för farliga för samhället.

Familjerna ska också kollas noga. Om de har gjort det mesta för att försöka hjälpa den kriminella ut från banorna eller börjat distansera sig från de kriminella kan familjen få två val: antingen acceptera att den kriminella ska ut, eller så kan de utvisas med honom.

Om en kvinna valt att skaffa barn med en kriminell så ska hon och hans barn automatiskt utvisas.

De som har vägrat anpassat sig, alltså bott här länge men inte lärt sig det svenska språket ska ut.

Man ska absolut INTE beblanda förortsinvandrare med svenskar som Socialdemokraterna vill. Det här kommer bara leda till INBÖRDESKRIG. När man har börjat utvisa kriminella och har totalstopp på invandringen så kommer svenskar som VILL börja SÖKA sig tillbaka till förorterna.

2. På tal om jobb, jag har märkt hur de flesta som söker sig till eftergymnasiala utbildningar är från andra länder. Utbildningscenter (minus programmerare) och universiteter är nu översvämmade av invandrargrupper och det är inte asiater.

Det är inte bara det, nu tar man in Indier överallt. Man skiter i folket som har bott här länge. Helvete, SD och moderaterna sa att de hade slutat ta in invandrare och jag blev glad. Sedan så såg jag att massinvandringen blev ännu värre och såg att det var Indier i stället. Varför ska man ta Indier när arbetslösheten verkar vara över 10% nu?

Är det så här det ska fungera i Sverige? Ska man skita i de som har levt här länge, inte har något liv men gärna vill komma in i samhället? Ska man strunta i dem, först ta in dysfunktionella religiösa och sedan ta in Indier som tar jobben, pressar ned lönerna och tar bostäderna?
I Kanada har man tagit in så många Indier att det sker ett folkutbyte verkar det som.

Skulle man inte ta in högutbildade? Kan man inte göra dessa kvalificerade för jobben? Liksom ultimatum: du har varit arbetslös länge, utbildade dig till detta eller så är det byebye med medborgarskapet.

Jag låter som jag hatar alla förortsinvandrare och Indier, nehej det gör jag iiiiinte. Inte de som har bott här länge, jag lider med folk ur alla folkslag som är bosatta här sedan länge och har det svårt att nå marknaden.

Det är tyvärr enbart inbördeskrig som återstår för sverige eftersom svartskallarna och negrerna aldrig kommer frivilligt åka hem till sina efterblivna hemländer, dom är här och skapar sig ett nytt hemland som den svenska befolkningen får betala för genom skatten, som stjäls av våra politiker som delar ut pengarna till ockupanterna.

Det är dax att islam kastas ut ur europa en gång för alla!
Citera
2025-08-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
I slutet av dagen så är Invandring eller Flykting bara olika sätt för dessa mäniskor att ta sig till Europa.
Endast sk. kvotflytingar är i praktiken riktiga flyktingar. Övriga är personer som med avsikt ger sig av för att få ett EU pass. Och de har pengar och tar hjälp av agenter som ger dem t.ex. falska födelsecertifikat från Afganistan, en historia att berätta för svenska myndigheter och biljetter till t.ex. gummibåtar över medelhavet. Det är därför det blir så systematiskt och organiserat, och floder av människor som kommer till samma land helt plötsligt. Ett tag var det människor som sket i sverige och skulle till Finland, för de hade fått dessa instruktioner.
Nej, det är fel. Det hörs på ditt tonfall att det här är önsketänkande, och att du själv tycker du vet bättre än hela svenska myndighets- och tjänstemanna-kunskapen sammantaget.

Den absoluta majoriteten kommer hit som direkt följd av krig eller andra katastrofer i omvärlden. Innan 2014 kom knappt ett dussin flyktingar per år till Sverige från Ukraina. Efter 2014, ca 3500 per år (i genomsnitt mellan 2014-2021), och efter 2022 nära 100 000. Med ditt tänk, beror det istället på antingen slump eller organiserad människosmuggling. Det är fel.

Det syns tydligt sambandet statistik och asylsökande, Syrien, Somalia, Ukraina osv. Lycksökare, dom sållas ut ganska rejält av både tullens- och migrationsverkets utredningar, och drabbas även av Dublinförordningens regler. Och vad gäller systematiserade bedrägerier så är Migrationsverket och Tullen väl underrättade om dessa, och det drabbar alla länder - inte bara Sverige.

Kvotflyktingar utses av UNHCR, FNs flykting organ, och utgör både kanske mest säkrast definierade form av just flyktingar och den minsta posten för antalet hitkommande.
Citera
2025-08-17, 14:53
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Jag kollade en video av Tyler Oliveira om invandringen i Sverige och började tänka lite och behöver hjälp att förstå problemet invandrare säger att dom har i Sverige.

Vi sätter dom i utsatta ställen -> vart ska vi ge dom boende? Låta de gå före i bostadskön eller köpa bostadsrätter åt dom eller slänga ut redan boende ur deras hem och ge bort hemmen?

Vi hjälper dem inte att få jobb -> ska vi ge dom jobb som de inte är kvalificerade för? En född svensk får inte heller det?

Hade jag flyttat till ex Italien eller what ever så får jag väl betala själv för den standarden jag vill ha annars hamnar jag väl självklart på sämsta möjliga plats
Redan här går det ju fel i resonemanget.
Det är ju invandrarna själva som gör sina ställen utsatta, det var fan inte utsatt innan invandrarna tog över. Rinkeby och Vårby gick bra att bo i innan invandrarna flyttade dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in