2025-08-15, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
" Och om någon trots det blåser i pipan..."

Hur vet du det?
Exemplen på neutraliserade visselblåsare står som spön i backen.
Obama used the Espionage Act to put a record number of reporters' sources in jail, and Trump could be even worse
- Åtalade

- Självmördade

- Ignorerade

- Stigmatiserade

- Få sin säkerhetsklassning indragen

- Ruinerade

- Mordhotade

- Utfrysta

- Omplacerade

- Avskedade och svartlistade

- Osv.....

Igen, om förövarna och dess medlöpare sitter vid makten så är det snudd på omöjligt att vinna gehör för sina avslöjanden.

Inga konstigheter.
Citera
2025-08-15, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och? Hur får du ihop det med aefor911truth?
Igen, till er andra, det signaturen "SnakePlisssken" låtsats att han inte förstår här är skillnaden mellan:

Individer ingående i konspirationen som läcker/blåser i pipan vs. individer som inte ingår i konspirationen men som forskar fram uppgifter som visar att konspiratörernas version av vad som hände och varför, inte är förenliga med kända fakta.

Visselblåsare vs. privatspanare (enskilda och/eller organiserade).
Citera
2025-08-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Exemplen på neutraliserade visselblåsare står som spön i backen.
Obama used the Espionage Act to put a record number of reporters' sources in jail, and Trump could be even worse
- Åtalade

- Självmördade

- Ignorerade

- Stigmatiserade

- Få sin säkerhetsklassning indragen

- Ruinerade

- Mordhotade

- Utfrysta

- Omplacerade

- Avskedade och svartlistade

- Osv.....

Igen, om förövarna och dess medlöpare sitter vid makten så är det snudd på omöjligt att vinna gehör för sina avslöjanden.

Inga konstigheter.

Och hur vet du att detta är sant? För att det står i en artikel?
Citera
2025-08-15, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen,
Varför skriver du så ofta ”igen” trots att det du beskriver är första gången?

Citat:
till er andra, det signaturen "SnakePlisssken" låtsats att han inte förstår här är skillnaden mellan:

Individer ingående i konspirationen som läcker/blåser i pipan vs. individer som inte ingår i konspirationen men som forskar fram uppgifter som visar att konspiratörernas version av vad som hände och varför, inte är förenliga med kända
fakta.
Nej inte alls - diskussionen handlade om att det skulle vara förenat med livsfara att läcka, eller ”blåsa i pipan” angående konspirationsteorier - huruvida det handlar om privatsparare eller något annat torde väl vara totalt irrelevant??
Citera
2025-08-15, 21:42
Avstängd
Citat:
Och hur vet du att detta är sant? För att det står i en artikel?
Om det är något i artikeln du specifikt ifrågasätter, be my guest.
Citera
2025-08-15, 21:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"Igen [--->] till er andra,..."

Igen, till er andra...

Diskussionen gäller signaturen nerdnerds påstående...

Varpå jag svarar med skäl till att det påståendet knappast är förankrat i verkligheten.

Nej inte alls - diskussionen handlade om att du säger emot dig själv. Och att det skulle vara förenat med livsfara att läcka, eller ”blåsa i pipan” angående konspirationsteorier - huruvida det handlar om privatsparare eller något annat torde väl vara totalt irrelevant??
Citera
2025-08-15, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Han blev inte mördad.
Och?

Jag skrev:
Ett vanligt 'missförstånd' som ofta propageras av slemkepsar. Inblandade vet vilka konsekvenserna blir om de kliver fram och blåser i visselpipan. Och de ytterst få som trots det gör så neutraliseras snabbt av förövarna givet att de sitter vid makten och kontrollerar samtliga de institutioner som nominellt ska utgöra den motvikt just till den typen av maktmissbruk och elit-kriminalitet som visselblåsaren rapporterar.
Det finns som sagt en mängd sätt neutralisera visselblåsare, där mord endast är ett av sätten.

Skärp till dig.
Citera
2025-08-15, 22:47
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Och?

Jag skrev:
Ett vanligt 'missförstånd' som ofta propageras av slemkepsar. Inblandade vet vilka konsekvenserna blir om de kliver fram och blåser i visselpipan. Och de ytterst få som trots det gör så neutraliseras snabbt av förövarna givet att de sitter vid makten och kontrollerar samtliga de institutioner som nominellt ska utgöra den motvikt just till den typen av maktmissbruk och elit-kriminalitet som visselblåsaren rapporterar.
Det finns som sagt en mängd sätt neutralisera visselblåsare, där mord endast är ett av sätten.

Skärp till dig.
Problemet med visselblåsare är att man måste mörda dom innan de blåser i visselpipan. Det betyder att bara i Pentagon-attacken måste det finnas tiotusentals potentiella visselblåsare som konspirationsorganisationen måste hålla koll på hela tiden så de kan mörda visselblåsaren om de misstänker nåt.

Visselblåsare sitter rätt säkert om de spelar korten rätt.
Citera
2025-08-15, 23:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Problemet med visselblåsare är att man måste mörda dom innan de blåser i visselpipan.
Det måste man inte alls om man sitter vid makten i det samhälle som den kriminella aktiviteten genomfördes och som visselblåsaren vill avslöja.

Då räcker det med att denne neutraliseras på ett eller annat sätt varav jag listade ett antal några inlägg bakåt.

Citat:
Det betyder att bara i Pentagon-attacken måste det finnas tiotusentals potentiella visselblåsare som konspirationsorganisationen måste hålla koll på hela tiden så de kan mörda visselblåsaren om de misstänker nåt.
Va? Vilka "tiotusentals" konspiratörer då?

Citat:
Visselblåsare sitter rätt säkert om de spelar korten rätt.
Definitivt inte i USA, nej.
Citera
2025-08-16, 07:17
Medlem
Citat:
Skitprat. Jag måste väl för tusan veta vad det är du ifrågasätter om jag ska kunna presentera mitt underlag!

VAD är det du ifrågasätter i min länkade artikel, människa?

Eftersom att artikeln förmodligen är fejk så ifrågasätter jag allt. Eller har du bevis på att den inte är manipulerad?
Citera
2025-08-16, 18:38
Avstängd
Citat:
Har du bevis på att den inte är manipulerad? Ja eller nej?
Manipulerad hur? Med avseende på vad? I vilka syften?
Citera
2025-08-16, 18:46
Medlem
Citat:
Manipulerad hur? Med avseende på vad? I vilka syften?

Som sagt, svårt när man utsätts för sin egen medicin. Inte lika kul .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in