2025-08-15, 09:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja såklart

Det här har ju varit uppe förut, kommer inte ihåg var jag läste det. Problemet är att man använder gungorna för bebisar. Alltså att man placerar barnstolen på gungan och svingar den lätt fram och tillbaka så att barnet somnar, klanen använder gungorna i timmar för sina bebisar. Det kan väl reta upp andra som har lekfulla barn i 4-6 års åldern som vill använda gungorna för lek.

En killgissning här är att det är två arabklaner som drabbats samman och ringt in sina bruschor för att avgöra tvisten
Räcker gott och väl att dessa individer aldrig har uppsikt över sina ungar och är jävligt dåliga på att uppfostra snorungarna. Hände min polare att MENA ungar försökte rycka hans dotter av gungan för att sno den. Dom ungarna åkte i sanden fort som fan, och hade deras föräldrar sagt något hade dom nog också fått smaka, och han är kritvit Svensson.

Acceptansnivån för kaos är betydligt lägre när det drabbar ungarna.
Citera
2025-08-15, 09:17
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Nej, det var satir. Vi ska ta mig fan inte ta bort ett jävla skit bara för att folk inte kan tygla sig. Det skiftar bara fokus till nästa grej att bråka om. Orsaken till att bråket uppstår löser sig inte av att man skalar väck grejer varje gång det blir bråk om den specifika grejen. Det är bara en lat lösning. Egentligen ska missbruk och viljan att starta bråk med nävarna belönas med portning från området så ALLA ANDRA kan njuta att dom förbannade gungorna i fred!
Hur skulle portning från badstränder kunna funka i praktiken, tveksamt att det går va?
Nej du, det enda som funkar med kaozblattar är att de lär sig handgripligen att deras beteende är fel.
Fusk med bidrag = inget bidrag.
Använda gunga som vagga = ingen gunga.
Begå grövre brott = utvisning.
Citera
2025-08-15, 09:52
Medlem
AlfaQhards avatar
Hur kan 2 familjen bli 20 bråkande individer?
Citera
2025-08-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Hur kan 2 familjen bli 20 bråkande individer?

Babbar brukar röra sig i stora klungor. Vet egentligen inte varför
Citera
2025-08-15, 10:27
Medlem
Det är ganska enkelt,
Bråk om en gunga i en lekplats på ett familjebad i grupper om 20 personer.
Personer med extrem heder och avsaknad av självkontroll i farten alltså.
Och så undrar man varför det är krig i världen?

Detta går inte att lösa. Det är ett kulturellt problem. Sanning, men ibland svider sanningen.
Citera
2025-08-15, 10:33
Medlem
Citat:
Lösningen på detta?
Gungorna tas bort.

Nästa bråk blir någon annan grej.
I min värld så hade man vänt sig till personalen om någon vägrat dela med sig av gungorna på ett vettigt sätt. Personalen ska då säga till bägge parter vad som gäller och alla får nu förhålla sig till det utan vidare bråk. Hade dock inte förväntat mig att personalen ska kliva mellan 20 vrålande och handvevande individer.

Skulle tro att dom är vana vid gungor som med dromedarer, mattor o trummor.

Att dom har problem med trafikreglerna och att köra BMW väcker ju förståelse, likaså att dom numera flyger på Airbus o kommunicerar med mobilen medan gungor?

Dessa har ju alltid varit likadana de senaste par tusen åren.

Vi borde kanske överväga biometriska insläppskontroller med 10min max / sandneger i gungan, och om dom inte överlåter gungan till nästa att familjen faktureras / minut?!

Teknologin kommer att vara belastande för dom mitt i dadel-, couscous- o fikon picknicken men effektiv!
Citera
2025-08-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Hur skulle portning från badstränder kunna funka i praktiken, tveksamt att det går va?
Nej du, det enda som funkar med kaozblattar är att de lär sig handgripligen att deras beteende är fel.
Fusk med bidrag = inget bidrag.
Använda gunga som vagga = ingen gunga.
Begå grövre brott = utvisning.
Tycker vi borde använda skambeläggande mer också. Alla som har filmer från detta borde lägga ut och håna de inblandade.
Citera
2025-08-15, 10:41
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Lösningen på detta?
Gungorna tas bort.

Nästa bråk blir någon annan grej.
I min värld så hade man vänt sig till personalen om någon vägrat dela med sig av gungorna på ett vettigt sätt. Personalen ska då säga till bägge parter vad som gäller och alla får nu förhålla sig till det utan vidare bråk. Hade dock inte förväntat mig att personalen ska kliva mellan 20 vrålande och handvevande individer.

Personal? Vad för personal hittar du på allmänna ytor, polis i kravallutrustning möjligen - då får du nog se hur det fungerar någon annanstans, i Tyskland har de ganska bra metoder på att förhålla sig mellan parter...
Citera
2025-08-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Personalen? Är det inte en lekplats det handlar om?

Vet ej om det förekommer numera, men när jag var ung fanns det "lekparkstanter" som översåg lekparken och tog hand om ungar som gjort sig illa, var törstiga etc. De brukade sitta i en mindre stuga eller barack vid lekplatsen.

Dessa lekparkstanter kunde vara ganska stränga och respektingivande och såg till att det inte var bus.
Många var hemmafruar med egna barn som lekte i parken och andra hade pedagogisk utbildning och var t.ex. utbildade förskolelärare.

Våra föräldrar tyckte det var toppen med tanterna och hade fullt förtroende för dem. Vi ungar gillade dem och respekterade dem också.
Citera
2025-08-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jaha! Kan du förklara varför du skriver det när jag säger att inga juggar skulle misshandla andras femåringar?

Majoriteten av juggar är lättkränkta och saknar lojalitet mot någon annan än den egna klanen och de ålders diskriminerar inte, de hade mycket väl kunnat sparka till en femåring och dra en vit lögn som att de bara skyddade sina barn. Jag har sett den filmen själv i repris flera gånger under min uppväxt. Min flickväns familj är urpsrungligen från Kroatien, de är fina utåt men på insidan är de alla avundsjuka på varandra och snackar skit bakom ryggen, men ta mig fan om någon utomstående vågar öppna käften då är de fram med boxningshandskarna.

Hade uppriktigt sagt blivit förvånad om det inte var juggar inblandade.

Hoppas filmen läcker.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-08-15 kl. 11:11.
Citera
2025-08-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Tycker vi borde använda skambeläggande mer också. Alla som har filmer från detta borde lägga ut och håna de inblandade.

Enig, den sociala kontrollen och kulturen skapas av befolkningen och ska så vara. Det är ett faktiskt problem att den svenska medelklassen vänder bort blicken och ännu låtsas som det regnar. Vi lämnar därmed "walk-over" för detta beteende.
Citera
2025-08-15, 11:08
Medlem
Har man sådana svårigheter med ilska att man måste kalla in halva sin släkt och ta till våld över en gunga, har man ingen plats i ett något så när civiliserat samhälle att fordra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in