2025-08-15, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Så det var alltså inte för henne själv med klädvalet utan en signal till hennes stalker. Tyder på att hon ändå hyser någon sorts kärlek eller medömkan till den åtalade, om än en uppfostrande sådan. Stockholmssyndromet i modern tappning kan man säga. Alltså det begrepp som kom till efter ett gisslandrama i Stockholm år 1973.

Det tyder inte på någonting av det du skrev om kärlek eller medömkan utan mest att hon inte förstår allvaret i att bekräfta hans världsbild

Han har ägnat många månader åt att inbilla sig att hon talar till honom genom symboler, vilket hon inte gjort

Vad fan tänker hon ska komma ur att göra ett ” statement ” genom att tala till honom genom symboler ?
Senast redigerad av katperlom 2025-08-15 kl. 01:09.
Citera
2025-08-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja, instämmer. Märkligt att han ska vara/ ha varit vd på ett fastighetsföretag (googlade & det kom upp) - men inte klarar att begripa att han själv (enligt vittnen) hittat på att de träffats, umgåtts, pratat via zoom (se fup).

Och hans historia.
Såvitt jag förstått från pressen , har hans pappa knivmördat hans mamma, något han ska ha bevittnat som trettonåring. (källa Aftonbladet). Enligt samma tidning ska han redan tidigare ha varit dömd ett antal gånger (för vad, undrar man).

Frågan om arv eller miljö gör sig påmind. Kanske är det så som de säger i vilda västern: ” - Heritage loads the gun, environment pulls the trigger.”

Får lite Son of Sam-vibbar. Mycket bullshit-svar i förhören.

Vad jag förstår så är så ja han är vd på ett företag med 0 anställda och 0 omsättning. Antar att han startat ett företag för att kunna säga att han är vd men att företaget inte är ett fungerande företag i verkligheten.

I Fup-förhören står det ingenting i blanketten under Utbildning och Arbete. Det är lämnat tomt. Jag undrar hur han försörjer sig?
Citera
2025-08-15, 01:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hur tänker du kring riskfaktorn i att detta skulle kunna få honom att fortsätta tolka hennes handlingar som direkt kommunikation till honom ?
Jag får intrycket av hans sätt att prata i förhören, att han vet precis vad han gör och gör det väldigt medvetet. Undvikande svar. Arrogans.

Men jag kan ha fel. Kanske har han paranoid schizofreni.

Det skulle inte förvåna mig om han fortsatte att raljera och hålla på och tramsa, men psykotisk..? Hm.
Kanske bra med något mer än en P7:a så man kan få bort honom över tid.

Kommer osökt att tänka på De niro i Taxi driver iofs.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-15 kl. 01:16.
Citera
2025-08-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Han var VD vid sitt eget bolag.
Det pressen skrivit om att han bevittnat sin mors död stämmer inte. Han var familjehemsplacerad då, det var hans två yngre syskon.
Han är bland annat dömd för olaga hot, misshandel, våld mot tjänsteman, ekobrott, rattfylla och har dessutom två tidigare fall av besöksförbud.

Hans pappa har dock mördat hans mamma och misshandlat sina barn, det har såklart påverkat honom negativt.
Citera
2025-08-15, 01:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Så det var alltså inte för henne själv med klädvalet utan en signal till hennes stalker. Tyder på att hon ändå hyser någon sorts kärlek eller medömkan till den åtalade, om än en uppfostrande sådan. Stockholmssyndromet i modern tappning kan man säga. Alltså det begrepp som kom till efter ett gisslandrama i Stockholm år 1973.

Öh what!? Du vände allt bak och fram
Citera
2025-08-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Folk har sett upp till kvinnor bara för att dom är snygga genom alla tider. Marilyn Monroe, Victoria Silverstedt, vilken tjej som helst som vunnit skönhetstävlingen Miss Sverige eller Miss Universe, önskar du Miss Universe tjejerna samma missöde som Bianca? Förtjänar dom också en psyksjuk stalker?

Det är bekvämt för dig att klanka ned på Bianca, men du skulle aldrig kunna bygga ett varumärke så som hon gjort.

Exakt! Och hade hon varit ful eller man och byggt upp samma varumärke hade ingen hackat på henne.

Så tröttsamt att snygga kvinnor alltid antas vara korkade, även om de är framgångsrika.
Citera
2025-08-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hon har ingen hög inkomst Statsministern har mer 😀

Lägg av nu, så tröttsamt!
Citera
2025-08-15, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja jag känner till henne. Och det jag sett av henne i Lets Dance och Wahlgrens Värld har gjort att jag fäller omdömet om hennes karisma. Som är obefintligt. Hade det bara varit Pernilla i Wahlgrens Värld hade jag nog kunnat se ett helt avsnitt men när de andra helt platta karaktärerna dök upp så tog det stopp.

Det jämfördes sedan med Kardashians. Där kan jag erkänna att jag inte heller har full koll, speciellt inte på de yngre. Men gubben i serien han Jenner som blev en kvinna, han har ju karisma. Liksom hans f d fru.

Vad har hennes karisma med detta rättsfall eller hennes företag att göra? Hur står det föresten till med din egen karisma? 😀
Citera
2025-08-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du tycker att hon har karisma och utstrålning, jag tycker det inte. Kanske svårt att avgöra vem av oss som har rätt. Jag kommer ändå aldrig ge mig på det att man kan bli väldigt framgångsrik bara genom att vara snygg, ha kända släktingar samt en förmåga att förvalta dessa saker på ett företagarsätt.

Visst är det sedan så att enbart att man är tjej, snygg och framgångsrik retar upp folk å det grövsta. Något som f ö är bra för affärerna det också. Och har man sedan mage att vara kändisbarn sticker det ännu mer i ögonen. Men jag som då har dålig koll har fått uppfattningen att hon är bortskämd, dryg samt att hon gjort en hel del småpuckade saker. Varför har jag fått den uppfattningen?

Om du hade bättre koll skulle du kanske ändra uppfattning om henne. Dumt att ha en massa elaka, osanna åsikter om en person man inte har koll på. Skaffa korrekt info istället. Lite som stalkern skulle jag säga, du bildar dig din egen uppfattning utan verklighetsförankring och skapar en egen person av Bianca i din fantasi, som passar dig, fast du aldrig har träffat henne.
Citera
2025-08-15, 01:32
Avslutad
Bianca Instagram tidigare idag:

jag kände väl hemma när jag skulle klä på mig att jag ville bära kläder som gav mig styrka, som han sagt att jag inte får bära. Ett sätt för mig att säga att han INTE äger mig och att JAG vann tillbaka mig själv

Kvinnor gör verkligen allt för att copa, men vi alla vet att hon har varit ett vettskrämt litet luder senaste året han har förföljt henne. Att hon prostituerar sig mer bara för att hon får chansen lurar ingen.
Citera
2025-08-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag har inte bidragit med en enda krona till Bianca då jag vare sig köper hennes produkter eller följer henne på sociala medier .

Därav finns ingen avundsjuka men hennes livstil är inte förenligt med min kristna tro .

Du kanske inte heller tillhör hennes primära målgrupp?😇
Citera
2025-08-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Hans pappa har dock mördat hans mamma och misshandlat sina barn, det har såklart påverkat honom negativt.

Självklart. Jag rättade bara ett faktafel som blivit trådsanning.
De hade regelbundet umgänge enligt utdrag från Socialtjänsten. Det finns ett klockrent uttalande från en psykolog som i princip förutspår hans öde. Otroligt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in