2025-08-14, 21:40
Avstängd
Mannen har överklagat sin häktning flera gånger, utan framgång.
När jag skulle/blev häktad så sa min advokat att de är i princip omöjligt att överklaga en häktning xD
Citera
2025-08-14, 21:46
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Som antagligen kommer att slå tillbaka mot henne i förhållande till honom för han skiter i om hon försöker att visa sig som en powergirl. Hon har egentligen redan gett honom övertaget genom att försöka få rätten att förstå hur rädd hon är för honom. Vi får väl se hur det slutar men jag skulle vara orolig om jag var henne

Med tanke på all den mediala exponering detta fått, så har han nog viss svårighet att närma sig Bianca på liknande vis, framledes. Omgivningen har nog koll på den här skeva individen, och skulle han visa sig i Biancas närhet igen, kan det hända att han "åker på däng".
Biancas grannar är nog inte roade av att ha en psykopat rännandes vid sin port. Likaså cafeer, restauranger o dylikt. Han får nog leta äpplen och apelsinklyftor som ser ut som smajlisar i Amsterdam, tycker jag. (Han hade ju ärenden dit, enligt honom själv.)

Egen erfarenhet av psykopater, är att de faktiskt är jävligt rädda för att själva åka på stryk, som det så tjusigt heter. Blev förvånad när jag upptäckte det. Individer utan förmåga till empati och känsla för regler, som har lögnen som livsluft, som skulle kliva över en döende människa och bli förbannad för att skorna blev blodiga. Att riskera att få en riktig, jävla lavett så huvudet ramlar av...oj. Som sagt...ytterst förvånande.

Men visst...han är kränkt. Och med en hjärna som närmast kan beskrivas som tillhörig en reptil. Only time will tell...
Citera
2025-08-14, 21:46
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Hon har knullat med han 100%.... Dagens kvinnor, knullar, tröttnar och anmäler..

Ja det har hon men det kommer hon aldrig att erkänna.
Citera
2025-08-14, 21:47
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mannen har överklagat sin häktning flera gånger, utan framgång.
När jag skulle/blev häktad så sa min advokat att de är i princip omöjligt att överklaga en häktning xD

Ja sitter man på sannolika skäl misstänkt för ett brott så är de det.
Citera
2025-08-14, 21:49
Medlem
526s avatar
Antingen tror Fabian själv på det han skriver och är därmed psykiskt sjuk.
Förmodligen är han schizofren.
Eller så så tror han inte på det själv och är därmed psykopat.
Man kan inte vara frisk och tro på det han skriver. Så det måste vara antingen eller.

Har det gjorts en psykiatrisk utredning?
Citera
2025-08-14, 21:51
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Man kan inte vara frisk och tro på det han skriver. Så det måste vara antingen eller.

Ja, han klassades som frisk
Citera
2025-08-14, 21:56
Bannlyst
Släpps rättegången så man kan lyssna på först efter dom fallit, är det alltid så?
Citera
2025-08-14, 22:04
Medlem
Jag fattar inte skillnaden på den här snubben och kvinnan med paranoid schizofreni som stalkade Evert Taube. Hon såg ju tecken hela tiden på att han egentligen ville träffas osv.
Citera
2025-08-14, 22:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nej det är inte årsomslutningen i bolagen man grundar hennes net worth på. Det sammanräknade värdet på Bianca Ingrossos aktier, fastigheter osv. är någonstans mellan 1-2 miljarder SEK.

Hur som är tjejen mycket driven och kan hantverket med allt som rör business och företagande. Mycket har hon fått från pappa Emilio som ju är en av europas mest välrenommerade krögare.

Bianca har inte ens gått ut gymnasiet och har aldrig tagit en ekonomikurs.
Jesper Matsch och Mikael Snabb är männen bakom CAIA och även Biancas manager Vanessa har varit med och styrt upp det hela. Bianca hade ALDRIG klarat av företagande på egen hand. Hon var inte ens driven nog att hålla igång sin egen blogg utan det fick Pernilla göra åt henne:
– Jag fick en förfrågan om att blogga och sen tyckte jag att det var dötrist. Alltså, jag orkade inte ta bilder och tyckte att det var så jobbigt att sitta vid datorn och skriva, så då satt mamma uppe om nätterna och bloggade åt mig, säger hon.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EWEylP/pernilla-wahlgren-lag-bakom-bianca-ingrossos-blogg

Självklart har hon snappat upp lite kunskaper på vägen men hon är främst affischnamnet och absolut inte hjärnan bakom, utan hon blev kontaktad eftersom Matsch och Snabb såg en affärsmöjlighet.

Emilio "en av europas mest välrenommerade krögare"?
Finns en massa tvivelaktigheter bakom hans affärer och mycket finns att läsa här på fb.
Han har stämts av sin bror Vito:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/eKgkP4/ingrosso-i-namnbrak-stams-pa-halv-miljon
Han har dömts för bokföringsbrott och försvårande av skattekontroll tillsammans med en tidigare affärspartner:
https://www.realtid.se/bors-finans/emilio-ingrosso-falld-i-ratten/
Han har åtalats i Spanien för penningtvätt. Åsas föräldrar stämde dottern och svärsonen och hävdade att de var dem skyldiga över två miljoner kronor. Emilio har också lånat miljonbelopp av Bianca.
https://stoppapressarna.se/svenskt/nya-anklagelser-mot-emilio-ingrosso/
Citera
2025-08-14, 22:13
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Lågoddsare att det var en lite arab som stalkade henne.

Säga vad man vill om Bianca, men vill inte sätta mig in i vilken terror detta bidragit med till hennes vardag.

Ironiskt är det dock eftersom hennes far behandlade hennes mor som smuts. Sedan skulle det inte förvåna mig om arabens släkt ser ner på kvinnor.
Citera
2025-08-14, 22:13
Medlem
Jag får en känsla , Fabian/ramin kanske är färdig stalkad med Bianca, men han är en sådan som kan ta till snaran o ta sitt liv och sedan lämna ett långt avskedsbrev och beskylla Bianca för det. Att hennes fel att han blev felaktigt uthängda bla bla bla…. Han har ju lovat att förstöra för henne…. Massa med hot. Jag tror inte detta är slutet av Fabian/ramin.
Citera
2025-08-14, 22:16
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Han behöver inte vara en psykopat för att ha gjort det. Men alla hans anklagelser om jäv, hans historik och att han verkar se tecken på att Bianca kommunicerar med honom tyder på att han är troligtvis paranoid schizofren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in