2025-08-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Så vad tror ni om domen 22 aug?
Visst har han suttit häktad sen 23 maj?

Det blir tre månader i häkte. Om de går på åklagarens linje på 4 månaders fängelsestraff så får han sitta inne tills 23 september.

Är miljön och omständigheterna värre i fängelse än i häkte? Har man alltså ”tur” om man sitter av större delen av sitt straff i häktet?

Såg nu detta i Aftonbladet gällande ovan:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/vgLKAL/detta-kan-handa-med-bianca-ingrossos-misstankta-stalker
Citera
2025-08-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ja exakt. Jag funderar om den jag citerade trollar.

Bra fundering. Du förstod inte sarkasmen i det inlägget, och du förstod inte vad jag skrev i det första inlägget heller som du besvarade.
Citera
2025-08-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Så vad tror ni om domen 22 aug?
Visst har han suttit häktad sen 23 maj?

Det blir tre månader i häkte. Om de går på åklagarens linje på 4 månaders fängelsestraff så får han sitta inne tills 23 september.

Är miljön och omständigheterna värre i fängelse än i häkte? Har man alltså ”tur” om man sitter av större delen av sitt straff i häktet?
Aldrig suttit i fängelse men häktet är helvetet på jorden. Fängelse alla dagar i veckan
Citera
2025-08-19, 21:44
Medlem
Såg Biancas nya vlog på YT idag. Hennes våning ser verkligen så ödslig ut. Hon pratar som taggig skulle vilja bo mindre och i Vasastan istället.
Citera
2025-08-19, 21:59
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Aldrig suttit i fängelse men häktet är helvetet på jorden. Fängelse alla dagar i veckan

Äsch, utan restriktioner (som vanligt förr) helt underbart i sina 2 veckor, längre ibland.
Citera
2025-08-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
.
GÄSP.
Jag skriver att hon pga stalkern inte kunnat gå ut med hundarna senaste året och du börjar babbla om hundarnas kissande inomhus. Jag skriver att hundarnas kissande inomhus inte är något nytt, du tolkar det som att du då måste förklara ännu en gång om hundarnas kissproblem. Är du trög i hela huvudet människa!

Alla dina inlägg rabblar du plattityder som du försöker få att framstå som en pun. Men jag börjar tro du är så trög att du inte kan utläsa kontexter varken från tv-program eller inlägg på fb. Jag pratar om en stalker som påverkat hennes liv, du pjataj om hudajna för du kan i n t e utläsa kontext.
Citera
2025-08-20, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJHeinrichHimmler
Hon är 29 och på glasberget vad är det för fel på denna kvinna varför har hon inga barn?

Sen du skrev ditt inlägg har hon hunnit fylla 30 och är fortfarande på glasberget och ingen partner/barn verkar vara på G men samtidigt undrar man lite över detta.

"38-åringen hävdar att han och Ingr*ss* först haft en långvarig kontakt över Facebook och sedan träffats på en nattklubb, varpå hon började ringa ”väldigt ofta” och att hon även varit hemma hos honom på middagar vid fem tillfällen. En beskrivning som tillbakavisas av Ingr*ss*"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bianca-ingrossos-stalker-rattegang-avslutad

Vad vet vi egentligen om dessa fem påstådda middagar?
Vem talar sanning av de två?

Samtidigt verkar det hela till viss del handla om bristfällig teknisk bevisning. I så fall är det väl bättre att fria än att fälla?

"Försvarsadvokat H*nna Lindbl*m pekar på vad hon kallar bristfällig teknisk bevisning, främst gällande de drygt 40 olika anonyma konton som skickat otaliga meddelanden via Instagram och Snapchat.

– Vi menar att de inte går att binda till min klient över huvud taget, så där tror jag åklagaren har en uppförsbacke, säger hon till SVT"
Citera
2025-08-20, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sen du skrev ditt inlägg har hon hunnit fylla 30 och är fortfarande på glasberget och ingen partner/barn verkar vara på G men samtidigt undrar man lite över detta.

"38-åringen hävdar att han och Ingr*ss* först haft en långvarig kontakt över Facebook och sedan träffats på en nattklubb, varpå hon började ringa ”väldigt ofta” och att hon även varit hemma hos honom på middagar vid fem tillfällen. En beskrivning som tillbakavisas av Ingr*ss*"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bianca-ingrossos-stalker-rattegang-avslutad

Vad vet vi egentligen om dessa fem påstådda middagar?
Vem talar sanning av de två?

Samtidigt verkar det hela till viss del handla om bristfällig teknisk bevisning. I så fall är det väl bättre att fria än att fälla?

"Försvarsadvokat H*nna Lindbl*m pekar på vad hon kallar bristfällig teknisk bevisning, främst gällande de drygt 40 olika anonyma konton som skickat otaliga meddelanden via Instagram och Snapchat.

– Vi menar att de inte går att binda till min klient över huvud taget, så där tror jag åklagaren har en uppförsbacke, säger hon till SVT"

Behöver du verkligen fråga vem som talar sanning av de två? Hon är i en helt annan liga än honom utseendemässigt och han är sjuk i huvudet. Tror att hon skickar en smiley till just honom som betyder att hon vill ha honom när hon lägger upp en bild på en delad apelsinskiva... 🤪
Citera
2025-08-20, 14:03
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Att nu alla vet vem han är och öppet hatar honom kommer att trigga honom att hata Bianca ännu mer. För det är hon som har dragit fram honom i ljuset... Bara kolla på hans Instagram där folk går in och hatar honom och även typ hotar honom med att skriva "när du minst anar det". Bianca tror kanske att detta var slutet för stalkningen, jag skulle snarare tro att rättegången var startskottet beroende på hur sjuk han är.

Jag tycker det är fel, han är sjuk och behöver professionell hjälp dels för Biancas skill men också hans egen skull, läste FUP och är helt galet att han inte får vård istället för kåken, men inte förvånad, tyvärr..
Citera
2025-08-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag tycker det är fel, han är sjuk och behöver professionell hjälp dels för Biancas skill men också hans egen skull, läste FUP och är helt galet att han inte får vård istället för kåken, men inte förvånad, tyvärr..

Ja det är vidrigt att folk går in och hatar, de är inte ett dugg bättre än han, snarare tvärtom.
Hotar de anonymt också? Hoppas de blir anmälda.
Citera
2025-08-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Behöver du verkligen fråga vem som talar sanning av de två? Hon är i en helt annan liga än honom utseendemässigt och han är sjuk i huvudet. Tror att hon skickar en smiley till just honom som betyder att hon vill ha honom när hon lägger upp en bild på en delad apelsinskiva... 🤪

Jag ser inget vackert med Bianca. Hon är plastig och hård och vulgär. Tom och ytlig.
Citera
2025-08-20, 14:58
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag ser inget vackert med Bianca. Hon är plastig och hård och vulgär. Tom och ytlig.

Det låter som bitterhet och avundsjuka men jag kan ha fel, brukar du få såna känslor när du ser unga vackra pumor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in