Citat:
Ursprungligen postat av
Kallurkunskap
Grejen är att mitt pass har gått ut och jag har inga familjemedlemmar vid liv som kan bekräfta min existens.
Klart att det säkert går ändå men jag hade även velat spårlöst försvinna
Som någon säger din arbetsgivare kan verifiera din existens. Hur kan det komma sig att Polismyndigheten inte kan utföra sådana saker.
Tycker du inte att det känns lättare att ha ett pass. Det känns som att livet blir mycket enklare och resan blir smärtfri.
Du kan dra till Asien där har ingen koll på dig tror jag. Man kan säga att du har besökt Thailand Vietnam typ. Men man kan inte veta om du har åkt ut eller inte.
Problemet är att det kan vara svårt att hålla sig undan med tanke på visum. Om du inte skiter i att lösa visum för att då får man bo i garderoben och hålla sig borta från polisen.
Varför vill du bara försvinna liksom det känns lite konstigt. Har du problem med kriminella knark eller något annat skit i bagaget?
Jag tänker på att man kan ju fixa ett pass och leva livet och rövare och dra iväg till något annat land.
Man behöver inte berätta detta för sina vänner och bekanta vad man ska göra och inte göra.
Det känns liksom billigare och enklare om man säger så.