Citat:
Ursprungligen postat av
HeyItsJimmy
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.
Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?
Nej. Det kan jag inte göra. Låter fake det där forumet. Nåt sataniskt.
Man kan inte ångra nåt sånt men man kan må dåligt över saker.
Dumma människor. Som mig.
Ångrar om man kan säga så att jag inte gjorde det bättre. Önskar jag hade kunnat göra det bättre.
Det var inte min mening Janne att det skulle bli barn då men jag/man kan aldrig ångra det. . Det går inte. Jag var inte redo och reagerade dåligt sen när hon berättade att hon var gravid. Först var jag positiv och trodde jag skulle fixa det. Men Jag stängde av. Kunde inte hantera mitt liv på ett bra tag.. Ville jag knarka hellre? Jag trodde ju inte på något liv för mig utan drogen. Synden. Allt hade skurit sig för mig tidigare innan det börjat. Vad trodde jag? Kunde inte tro nåt. Kunde inte vara nåt. Fullfölja nåt. Jag var fel. Kunde inte börja. Bara fortsätta. På den inslagna vägen. Mot slutet. Början? Dimman. Dock höll hon mig nykter nog att hålla ihop det nåtsånär. För hennes skull. För mammas skull. Jag ville ju inte dö men kunde väl inte leva heller. Riktigt.
Kunde inte tänka mig nåt i det tillståndet men trodde inte det kunde finnas något annat tillstånd. Jag hade inte accepterat detta livet. Kunde inte. Men det var ju där. Nåt. Så jag var tvungen att ta tag i det. Kunde inte tänka på döden. Jesus var där hela tiden. Men jag visste inte om det. Hur. För mig? Va?
Hon blev det finaste som hänt. Och kommer alltid vara det. Hon gav mig en identitet så jag kunde stå ut lite bättre med mitt i övrigt straff. Den lön jag fått. Min tro på Jesus har frälst mig. På väg. Vi jobbar på det.
Vi får hjälpas åt att fixa det här. Vara i lösningen. Jesus är lösningen.
Jag vill förneka mig själv men dig förnekar jag inte Herre.