2025-08-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Det stämmer inte. Du kan se i hans belastningsregister att han tilldelades ett kontakförbud mot denna tjej 2011.

I podden säger hon att det senare blev rättegång.
Citera
2025-08-14, 18:31
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Till skillnad från dig har jag stenkoll sedan anhållandet av FS.

(FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso (NYTT: Biancas misstänkte stalker åtalad!)

Stenkoll på vad?
Citera
2025-08-14, 18:39
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Det stämmer inte. Du kan se i hans belastningsregister att han tilldelades ett kontakförbud mot denna tjej 2011.

Han har två kontaktförbud mot två olika kvinnor. Ett från 2011 och ett från 2014 som har samband med en misshandelsdom so kan stämma med berättelsen podden. Alla från Stockholm.

Hans register finns i tredje filen här:

https://gofile.io/d/OUsXL6
Senast redigerad av MurrayHewitt 2025-08-14 kl. 18:44.
Citera
2025-08-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Han har två kontaktförbud mot två olika kvinnor. Ett från 2011 och ett från 2014 som har samband med en misshandelsdom so kan stämma med berättelsen podden. Alla från Stockholm.

Hans register finns i tredje filen här:

https://gofile.io/d/OUsXL6

Denna kvinna är den från 2011. Han dömdes sen för ofredande och misshandel 2012. Han han begå fler brott mot kvinnor innan domen avtjänades. Devis med intensivövervakning 3 månader.
Citera
2025-08-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
I podden säger hon att det senare blev rättegång.

Förmodar att det är domen 2012 då han dömdes för misshandel och ofredande. En 4 månaders dom som senare avtjänades med intensivövervakning i 3 månader, hör och häpna, 2015!!! Vid det laget hade han redan dragit på sig fler kontaktförbud.

Blir onekligen spännande att se vad domen blir i målet i den andra tråden. Såna här galningar ska man inte låta gå lösa.
Citera
2025-08-14, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Enligt podden ska detta ha ägt rum 2011 i Stockholm. Så vitt jag vet så bodde han inte ens i Stockholm då, så man kan ju ifrågasätta varför nån postar om denna podd hela tiden i alla trådar…

Om man lyssnar på podavsnittet sägs kvinnans namn. Det är samma namn som förekommer i domen och samma namn som förekommer i utdraget från belastningsregistret där det står vilka kontaktförbud som utfärdats.

I domen specificeras också att de händelser han dömts för utspelat sig under 2011.
Citera
2025-08-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
De blev inte bara omhändertagna för att de skulle få slippa sin pappa, de bedömdes också vara i behov av vård för sina psykiska besvär. Vid frågan om hemtagning bedömde man att barnen fortfarande hade psykiska men från misshandeln deras pappa och att vården behövde fortsätta. Förmodligen bedömdes mammans omsorg som tillräcklig för de små barnen, men inte tillräcklig för två traumatiserade barn.
Jag har läst vad de skrev, men vi vet att de gör felbedömningar. Tänk dig själv in i situationen, du blir illa behandlad av din pappa och får flytta från dina föräldrar, men du älskar din mamma och vill bo med henne. Att både flytta och samtidigt förlora sin mamma sätter spår. De kunde lika gärna fått flytta tillbaks till sin mamma. Det finns inget konkret som skulle hindra detta. Jag anser att socialtjänsten verkar ha stor del i Ramins olyckliga barndom, att det blev som det blev.
Citera
2025-08-14, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag har läst vad de skrev, men vi vet att de gör felbedömningar. Tänk dig själv in i situationen, du blir illa behandlad av din pappa och får flytta från dina föräldrar, men du älskar din mamma och vill bo med henne. Att både flytta och samtidigt förlora sin mamma sätter spår. De kunde lika gärna fått flytta tillbaks till sin mamma. Det finns inget konkret som skulle hindra detta. Jag anser att socialtjänsten verkar ha stor del i Ramins olyckliga barndom, att det blev som det blev.

Mamman har enligt domen kommit och hälsat på dem regelbundet så de har inte förlorat henne.

Ett ganska konkret hinder för återföring var att mamman levde i ett on- och off förhållande med sin sadistiskt lagda make som misshandlat barnen.

Socialtjänsten har väl förmodligen noterat att pappan far in och ut ur hennes liv. Ett mönster som också beskrivs i domen. 1995 skiljer de sig, 1996 på senhösten begär hon hem dem, någon gång under 1996 blir hon gravid, 1997 (gissningsvis ganska tidigt på året med tanke på att hon refereras till som en 3-årig flicka i domen från 2000) föds dottern, 1999 flyttar hon in i hans lägenhet.

De skulle absolut inte verkat för ett återförenande, snarare att hjälpa mamman ta sig därifrån med de två yngsta barnen för att kunna få skyddad identitet och senare återförenas med de äldre sönerna.
Citera
2025-08-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag fick PM från någon som inte kan skriva inlägg ännu men som bad mig hälsa att Fabian i omgångar kör taxi för Uber m fl

Han har blivit dömd för grov misshandel, våld mot tjänsteman, rattfylleri och olovlig körning. Är rätt säker på att han inte har något taxitrafiktillstånd eller taxiförartillstånd. Transportstyrelsen nekar dömda personer.
Jag kan ta på mig att ringa transportstyrelsen imorgon och kolla om han har ett eller har haft ett taxiförartillstånd.
Alla taxibolag och även Bolt och Uber kräver detta för att kunna köra för dom.
När skulle han ha kört taxi?
Citera
2025-08-14, 20:14
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Han har blivit dömd för grov misshandel, våld mot tjänsteman, rattfylleri och olovlig körning. Är rätt säker på att han inte har något taxitrafiktillstånd eller taxiförartillstånd. Transportstyrelsen nekar dömda personer.
Jag kan ta på mig att ringa transportstyrelsen imorgon och kolla om han har ett eller har haft ett taxiförartillstånd.

Kollar du om han har körkort samtidigt?
Citera
2025-08-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Kollar du om han har körkort samtidigt?

Absolut! Jag kollar.
Citera
2025-08-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu

Jag har skrivit till personen som skrev till mig och frågat när i tiden det ska ha varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in