Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Bra att du tänker och reflekterar. Att ersätta riktig mat går inte så om jag vore du skulle jag ökat på den näringsrika maten. Men även kollat mina värden hos Werlabs innan och några månader efter för att se om det blivit någon skillnad.
Kanske kollar värden hos Werlabs eller liknande aktör längre fram.
Har ökat andelen animalisk kost, samt varit ute i solen under sommaren.
Tog nyligen ett nytt blodprov på vårdcentralen. Andelen D-vitamin, Folat (B9) och Ferritin (visar kroppens järndepåer typ) har ökat en del, men fortfarande inom referensintervallet. Kan uppfattas som relativt låga värden ändå, så jag fortsätter med tillskotten ett tag till. B12 är högre än referensintervallet. Det har varit så ändå sedan läkare skrev ut kosttillskott på recept och bestämde en hög dos, och det senare gjordes en uppföljning för att se om det hade blivit bättre. Jag tar en underhållsdos som är lägre än vad jag tidigare blev ordinerad, men kanske ska pausa det ett tag framöver.
Så det har skett en förbättring, vad jag förstår. Har skippat tex järn + vitamin c och magnesium som jag tidigare funderade på. De kosttillskott som jag har nu kommer jag fortsätta med tills de är slut, sedan får jag se hur jag gör.