2025-08-13, 17:00
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
280 för 1 år
Har provat diverse billiga kinesleverantörer och förutom att det funkar så tycker jag inte användarupplevelsen varit något vidare jämfört med N1 eller NXT. Fula ikoner och namn i EPG, sällan full-hd på kanaler, dåligt med event-streams, VOD-biblioteket inget vidare etc. Det är redan så billigt med dryga tusenlappen per år att det inte är värt för mig att jaga fler sparade kronor.
Citera
2025-08-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nej, server-URL och EPG-länk är två olika saker. Server-URL:en är bara för att streama kanalerna, medan EPG-länken hämtar själva programinformationen.

Din leverantör borde kunna ge dig en separat EPG-länk – hör med dem om du inte hittar den på deras kundsida.

Om du vill testa andra appar så är TiviMate och iMPlayer populära och brukar ge bättre ordning och mer info, så länge EPG-länken funkar.

Ska kolla det och byta app.Tackar!
Citera
2025-08-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Har provat diverse billiga kinesleverantörer och förutom att det funkar så tycker jag inte användarupplevelsen varit något vidare jämfört med N1 eller NXT. Fula ikoner och namn i EPG, sällan full-hd på kanaler, dåligt med event-streams, VOD-biblioteket inget vidare etc. Det är redan så billigt med dryga tusenlappen per år att det inte är värt för mig att jaga fler sparade kronor.

Livego har dock steppat upp sitt game nu fina ikoner, sortering och snart ska det fixas med EPG till varje event match som N1/NXTPlay. Vods uppdateras varje dag med för Nordiska filmer o serier.
Citera
2025-08-13, 21:24
Medlem
Citat:
Nej, server-URL och EPG-länk är två olika saker. Server-URL:en är bara för att streama kanalerna, medan EPG-länken hämtar själva programinformationen.

Din leverantör borde kunna ge dig en separat EPG-länk – hör med dem om du inte hittar den på deras kundsida.

Om du vill testa andra appar så är TiviMate och iMPlayer populära och brukar ge bättre ordning och mer info, så länge EPG-länken funkar.

Vad menar du programinformation?
Citera
2025-08-13, 22:58
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Vad menar du programinformation?

Med programinformation menar jag det som visas i programguiden – alltså kanalernas loggor, vad som sänds just nu, vad som kommer härnäst, filmtitlar, matchnamn osv. Utan EPG-länken ser du bara kanalnamnen, inte innehållet
Citera
2025-08-13, 23:22
Medlem
Citat:
Med programinformation menar jag det som visas i programguiden – alltså kanalernas loggor, vad som sänds just nu, vad som kommer härnäst, filmtitlar, matchnamn osv. Utan EPG-länken ser du bara kanalnamnen, inte innehållet

Så om appen tillåter epg så vill man föredra att lägga till epg istället för m3u?
Citera
2025-08-14, 09:11
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Så om appen tillåter epg så vill man föredra att lägga till epg istället för m3u?

Nej, du behöver båda. M3U-länken är själva kanallistan och strömmen, EPG-länken är programinformationen. Appen visar sen båda ihop – utan M3U har du inga kanaler, utan EPG har du ingen programguide.
Citera
2025-08-14, 17:10
Medlem
PrBs avatar
Hej!
Jag är helt ny på IPTV och mest intresserad av sportkanaler, framför allt Allsvenskan, Superettan, Premier League och SHL. Jag kör med Mi Box.
Någon som kan ge råd om hur man kommer igång, vilka funktioner man bör kolla efter och hur man undviker problem?
Senast redigerad av PrB 2025-08-14 kl. 17:25.
Citera
2025-08-14, 17:46
Medlem
Citat:
Nej, du behöver båda. M3U-länken är själva kanallistan och strömmen, EPG-länken är programinformationen. Appen visar sen båda ihop – utan M3U har du inga kanaler, utan EPG har du ingen programguide.

Då förstår jag, men jag trodde att M3U+ ger EPG samtidigt?
Eller är det M3U vs M3U "with options", vad är skillnaden på dessa?

Edit: Nevermind chatgpt hjälpte mig förstå skillnaden:

Sammanfattning:
M3U: enkel lista med länkar.
M3U with options: samma, men med metadata (namn, loggor, grupper, EPG-länk).
EPG: själva programinformationen, ofta separat fil som M3U kan peka mot.

Så om man har M3U+ (M3U with options) då har den EPG länkat i sig.
Senast redigerad av Caligarii 2025-08-14 kl. 18:01.
Citera
2025-08-14, 19:15
Medlem
Problem med iptv igen, ingen hockey ikväll alltså. Är det halebop/telia som skapat det här problemet? Får höra från min leverantör att det är så men ibland undrar man
Citera
2025-08-14, 22:06
Medlem
Beaver14s avatar
Vad fan har hänt med N1:s utbud? I princip alla länder utom de nordiska + UK/US är borta från min kanallista, som nu kryllar med mängder av streamingkanaler istället.

Jag nyttjar det inte ofta men ibland vill man kunna se en spansk, fransk, eller annat.

Nån som vet?
Citera
2025-08-15, 08:10
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad fan har hänt med N1:s utbud? I princip alla länder utom de nordiska + UK/US är borta från min kanallista, som nu kryllar med mängder av streamingkanaler istället.

Jag nyttjar det inte ofta men ibland vill man kunna se en spansk, fransk, eller annat.

Nån som vet?

Troligen har de gjort en uppdatering av listorna och plockat bort vissa internationella kanaler, antingen pga rättigheter, serverbyten eller för att de bytt leverantör på delar av utbudet. Streamingkanalerna de lagt till är ofta billigare att erbjuda än vanliga livekanaler.

Kolla i din M3U/portal om det finns en ny lista eller extra kategori med “world” eller liknande – ibland flyttar de bara kanalerna istället för att helt ta bort dem. Annars får du höra med supporten om det är permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in