2025-08-12, 22:42
Medlem
nitinitis avatar
Ni som inte tror btc kommer dippa under 100 igen är för roliga. Vi ses 2026 när btc ligger på 70k.
Citera
2025-08-12, 22:42
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Kommer ju inte dippa under 100k dom närmaste månaderna ens. Äh jag kan likagärna investera nu och se den öka och sälja av om några månader. Nu dippar den ju bara minimalt hela tiden, så det är ju alltid vinst oavsett nästan

Du har inte övervägt alt majors istället för BTC i det här läget?
Citera
2025-08-12, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Du har inte övervägt alt majors istället för BTC i det här läget?

Har hållit på med det förut men man måste ha sån koll hela tiden och lägga in massa stopplosses för att inte förlora massa istället.
Citera
2025-08-13, 19:20
Medlem
Föreställ er att man sakta färdats upp på Europaparks Silverstar. Man når första toppen och anar djupet som kommer, men man har ännu inte fått upp hastigheten.
Precis där befinner sig bitcoin-dominansen just nu.
Citera
2025-08-13, 20:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Föreställ er att man sakta färdats upp på Europaparks Silverstar. Man når första toppen och anar djupet som kommer, men man har ännu inte fått upp hastigheten.

Snyggt formulerat och du har givetvis helt rätt. Det enda som fortfarande kan hejda ovanstående är att Bitcoindominansen lyckas stänga 1W över 60,40% och att stochen kryssar bullish.

Citat:
Prisutvecklingen visade sig vara mer aggressiv än vad jag hade förväntat mig men svart stigande diagonal är fortfarande intakt så getingen var på rätt sida av strecket även den här gången. Det ska bli intressant att se om vi orkar upp över den övre röda horisontella nivån med ljusstängningar härifrån.
Stochen har fortfarande lite svängrum uppåt men någon typ av korrigering börjar att bli mer sannolik här. Vi får se vad som händer, jag är gärna fortsatt involverad så länge vi är över svart stigande diagonal.

Graf 1D: https://ibb.co/YTZ4t6qq
Dagens ljus befinner sig över den översta röda nivån men det är fortfarande ca 5h kvar innan handelsdagen stänger. Svart stigande diagonal är fortfarande intakt. Det vore bullish om priset kan omvandla den övre röda nivån till stöd och fortsatt respektera svart stigande diagonal. Frågan är om det kommer att lyckas med tanke på hur eleverad stochen är här. Jag drar fortsatt strecket vid svart stigande diagonal. Jag har även lagt till ett rött diagonalt motstånd, tar priset sikte på det härnäst?

Graf 1D: https://ibb.co/1J6XHZF0
Citera
2025-08-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Grundlöst önsketänkande...
Citera
2025-08-13, 21:33
Medlem
Hårfint ifrån nytt ATH, grafen ser fantastisk ut, men allmänheten är inte ens ointresserad utan har snarare helt glömt bort att det finns något som heter bitcoin.

Den här haussen tycks inte ha börjat på riktigt än.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-08-13 kl. 21:51.
Citera
2025-08-13, 21:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Tyvärr är det ju inte det Stopp.
Nu när du har tradingview tycker jag att du gott kan kan ta dig en närmare titt på Total 2 och total 3 på 1M eller 1W. Vad ser du om du zoomar ut och jämför med 2020-2021? Förväntar mig att du redovisar dina observationer här.
Citera
2025-08-13, 21:40
Medlem
Citat:
Tyvärr är det ju inte det Stopp.
Nu när du har tradingview tycker jag att du gott kan kan ta dig en närmare titt på Total 2 och total 3 på 1M eller 1W. Vad ser du om du zoomar ut och jämför med 2020-2021? Förväntar mig att du redovisar dina observationer här.

Ta detta i någon altcointråd för att inte gå mer OT.
Citera
2025-08-13, 22:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hårfint ifrån nytt ATH, grafen ser fantastisk ut, men allmänheten är inte ens ointresserad utan har snarare helt glömt bort att det finns något som heter bitcoin.

Den här haussen tycks inte ha börjat på riktigt än.
Du beskriver alltså en marknad som högst sannolikt styrs av manipulation, och samtidigt bekräftar du att ditt favoritämne ”bitcoinisering” är i en sjunkande trend och ingenting annat.
Citera
2025-08-13, 22:09
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ta detta i någon altcointråd för att inte gå mer OT.

Att diskutera Total 2 och 3 i kontexten Bitcoindominansen är givetvis inte alls OT Stopp.

Men men, jag förstår att du är tjurig nu när du återigen tvingas bevittna hur marknaden inte alls uppför sig som du hade hoppats på.
Tro det eller ej men jag är också idealist. I den bästa av världar hade Bitcoin redan varit en inflationhedge som dekorrelerat från tech och som stadigt hade malt ner altcoinmarknaden år efter år med ständigt högre dominansnoteringar. Men det är dessvärre inte världen vi lever i. I alla fall inte än. Gör dig själv en tjänst Stopp och se verkligheten för vad den är, och inte för vad du vill att den ska vara. Det kommer att bespara dig mycket besvikelse.

Mvh

Din vän Getingen
Citera
2025-08-13, 22:24
Medlem
Citat:
Grundlöst? Kolla på BTC.D, går det uppåt tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in